CD drives niet meer in BIOS

Pagina: 1
Acties:

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 13:23

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Topicstarter
'n vreemd probleem hier.
van het een op het andere moment worden m'n CD drives niet meer in het bios herkend.
eerst dacht ik dat de fout in XP zat, maar na hier wat rondgesnuffeld te hebben, heb ik ook in het BIOS gekeken en daar staan ze dus ook niet meer in.

'n typisch gevalletje van 'gister deettie het nog', maar daar schiet ik nu niks mee op.
ik heb ook al met AIDA32 m'n hele PC rondgesnuffeld en die kan ze ook nergens vinden.
zou m'n moederbord kapot zijn of zijn er nog andere tips and tricks die ik eerst moet uitproberen?

:?

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien dat je 2de IDE controller in het bios disabled is? (als je cd drives daar op zitten).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ook kun je even je kabels checken; dat klinkt mij als de meest logische oorzaak in de oren ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Bios is geen Windows....

-> Processors, Mobo's & Geheugen

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
heb je hem verplaatst?
zo ja kan er een kabel los geschoten zijn
probeer ook eens een andere kabel

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10
Dit heb ik weleens gehad als er een mislukte cd in zat. Net iets gebrand, wat niet goed ging?

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 10,5 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

Pagina: 1