TFT scherm doet raar

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Benq TFT scherm. Er is niks mis mee als ik hem op andere computer aansluit dan die van mij. Dat is allemaal goed. Allemaal op 1024*768*75hz. Maar op het moment dat ik hem bij mij aansluit op mijn computer krijg ik schaduw in het beeld en het beeld is 4 keer dubbel lijkt het of ik begin spoken te zien. Maar het is inder geval niet helder. Dus ik dacht dat ligt aan mijn videokaart. Een ander TFT scherm gepakt maar ook een Benq erop gezet met dezelfde refeshrate en instellingen ingesteld. Daar zie ik geen strepen of wat dan ook. Pinnetjes gecontroleerd en perfect. Heeft iemand een oplossing?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Aangezien je eigen TFT het op andere systemen wel gewoon doet, zal daar niets mis mee zijn. Ik zou de problemen dus toch in je eigen systeem gaan zoeken.
Misschien gewoon een compatibiliteitsprobleempje tussen je PC en je scherm.
Heb je ze wel op dezelfde elektragroep aangesloten? Faseverschil kan dit soort dingen ook veroorzaken...

• itsalex
  • Niet online
Alles is op dezelfde elektra aangesloten maar het rare is dat op mijn eigen PC de orginele Benq TFT scherm niks is en heel veel echo geeft maar die op een ander Benq TFT scherm perfect is. Zou misschien de data van het TFT i.c.m. mijn videokaart het niet goed doen? Als het scherm op een andere computer aangesloten is dan is er niets aan de hand.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Voor beste advies om zo'n TFT scherm te testen: zet je refresh rate op 60 Hz. 75 Hz is namelijk maximum, en dus geen verplichte refreshrate. Bovendien geeft 60 Hz nog altijd rustig beeld, omdat TFT trager is dan normale monitor. De geflikker is er dus niet aanwezig.

Probeer dat maar eerst. En als het nog steeds storend beeld geeft op 60 Hz, ga even naar de winkel en laat hem daar testen. Dan weet je meer. Als je videokaart in orde is.

• itsalex
  • Niet online
Het scherm wordt morgen keurig omgeruild. tnx allemaal

• itsalex
  • Niet online
Sorry ik ga even hiermee door met dit Topic. Toch nog een vraagje. Ik heb nu al een nieuw scherm. Stukken beter!!!!! Echt super maar toch af en toe zie ik het allemaal dubbel(alcohol% is 0%) met heel schaduw. Nadat mijn computer uit de standby komt gaat het wel en dan begint het weer. Zou het toevallig aan de Radeon 9200 liggen?

Verwijderd

Ik heb een radeon 9200 met een LG L1515S TFT scherm, als ik hem hier op heb aangesloten heb ik heel mooi beeld echter als je goed kijkt dan golft het (heel goed te zien als heel het scherm zwart is of geheel blauw o.i.d.).

Als ik het scherm op precies dezelfde resolutie op me PCI-kaart aansluit dan komt dit niet voor, en ook niet als ik hem aan me Laptop hang.

Het ligt niet aan de drivers ofzo want als ik de computer opstart dan zie ik het gegolf ook tijdens de post en DOS scherm.

Aangezien jij ook iets raars hebt met je Radeon 9200 heb ik het vermoeden dat het daaraan ligt, zeker omdat ik het alleen met me 9200 en niet met me Ati Mobile van me laptop of PCI in me computer.

Mijn scherm heeft overigens alleen een Analoge ingang, aangezien er op die 9200 ook een DVI aansluiting zit kan het zijn dat als je hem daarop aansluit het wel goed is.
Waarschijnlijk heb ik deze week ook een Iiyama E430S, dan kan ik kijken of deze ook rare dingen toont op de 9200 :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 01:23 ]

Verwijderd

Ik bedacht me net dat ik bij me 9200 een DVI>Analoog adapter had gekregen, die heb ik er nu tussen gedaan en de golven zijn weg dus alles is nu 110% ;)

• itsalex
  • Niet online
He Wasa tnx voor de tip maar ik had het ook met mijn SIS 315 intergrated SIS 650. Ik heb het nu niet meer maar inderdaad na een tijd krijg ik op die Radeon 9200 echo en dan is het weer weg na een tijd. Echt heel vaag maar ik zal die converter gaan gebruiken. Het scherm is omgeruild dus dat is geen probleem maar met het nieuwe scherm is het inderdaad niet zo erg als het oude waar alles 4x te zien was.

Pagina: 1