Toon posts:

Tips nodig over koeling van Chrieftec kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zilvere Chieftec MidiTower.

Ik heb zelf een Coolermaster AERO 7+ en ik heb begrepen dan deze koeler de lucht binnen de kast, naar de processor blaast (correct me if I'm wrong :Y) )
Er zit momteel 1 fan in het zijpaneel die de naar buiten blaast.

Is het dan niet zo, dat er een onder/overdruk onstaat in de kast?
Ik wil er eventueel ook wel 2 koelers bijzetten (achter en voor), maar waar? En welke koelers zijn 'het beste' daarvoor? Welke koeler moet ik naar binnen laten blazen, en welke naar buiten? Want er moet geen onder/overdruk in m'n kast ontstaan natuurlijk 8)

Heeft iemand adviezen voor mij hoe ik het beste m'n kast koel kan houden en druk binnenin goed behoudt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 22:22 ]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-02 15:05
ik zou is beginnen met de FAQ lezen, daar staat het intake outake verhaal in.
waar dus ook in staat dat onderdruk het beste is

de fan in de zijkant kan je het best naar binnen laten blazen, dan komt er koelere lucht langs je videokaart :)

[ Voor 17% gewijzigd door MewBie op 28-09-2003 22:38 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
idd, zorg ervoor dat je achterin je kast sterke fans hebt die zuigen en voorin die naar binnen blazen, op deze manier creeer je airflow in je kast.

Zelf heb ik een chieftec bigtower met de volgende setup

-achterin 2x 8x8cm fans
-voorin onderaan 1 8x8cm fan
-zijkant geen fan, heb namelijk watercooling en deze fan is nu overbodig

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet de koeler die in het zijpaneel zit naar binnen laten blazen. En de koeler die voor in de kast zit ook naar binnen laten blijven en dan nog een aan de achterkant die de lucht naar buiten blaast? Dan heeft de kast goede druk? Met de koeler maakt dus niet zoveel uit?

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-02 15:05
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 23:00:
Dus ik moet de koeler die in het zijpaneel zit naar binnen laten blazen. En de koeler die voor in de kast zit ook naar binnen laten blijven en dan nog een aan de achterkant die de lucht naar buiten blaast? Dan heeft de kast goede druk? Met de koeler maakt dus niet zoveel uit?
dat is de goede setup ja, heel veel mensen vergeten alleen de fan in de voeding mee te rekenen wat in principe ook gewoon een outtake is :)

en de fans, tja das persoonlijk hou je van opstijgende F16 dan moet je een paar Vantec Tornado's nemen maar hou je van stilte neem een Papst bijvoorbeeld
maar denk iig hier aan: stilte en een hele grote luchtverplaatsing gaan niet samen :). of het 1 of het ander of er ergens tussen in

edit: typo's

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, bedank voor jullie hulp!

Verwijderd

Je CPU koeler doet niks aan de over/onderdruk in je kast...

Je moet iig meer fans op outtake hebben dan op intake. Bovendien kun je outtake fans het beste bovenin plaatsen en intake fans onderin...

Volgens mij is dit al heeeeeeeel vaak gezegt. Bovendien staat het ook in de FAQ.
Pagina: 1