Toon posts:

Athlon XP + Voeding Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een Aopen 350 Watt voeding gehaald. Nu had ik eerst een noname atx 350watt voeding. En die heb ik nu dus vervangen met die Aopen voeding. Het echte probleem dat ik nu heb is dus dat is zodra ik mijn atlon xp 2500+ barton clock naar een 3200+ ( door middel van de FSB..) de Aopen voeding onstabiel word... Hij deed het eerst perfect met die noname voeding @ 3200+.

Mijn current setup is:

Asus A7N8X-Deluxe
Radeon 9700 Pro
512 MB Ram PC2700
AthlonXP 2500+@3200+
80 GB WD HD
Aero 7+

Even voor de duidelijkheid ik gebruik momenteel geen DVDROM/CDRW/Floppydisk/Geluidskaart of wat dan ook op mijn Aopen. Op mijn noname ATX 350 Watt voeding deed ik dit dus wel en het werkte gewoon perfect. Ik gebruik het programma Asus PC Probe om mijn Voltages te monitoren. Nu gebeurd het dus als ik mijn PC op 3200+ clock en 3dmark03 draai met mijn radeon 9700 pro. De 12 volt lijn op pc probe niet recht blijft lopen maar duidelijke pieken en dalen heeft. En dat zorgt ervoor dat mijn 3dmark crashed. Zodra ik mijn proc weer op 2500+ zet , werkt alles weer normaal. En is de 12 volt lijn weer stabiel in PC Probe. Ik heb echt geen id waar het aan kan liggen en ben daarom dus echt radeloos. Zou iemand me kunnen helpen? Het rare is nog is dat het op de Noname 350Watt voeding allemaal wel werkte inclusief de cdroms en floppy ik zal ff voor de duidelijkheid de setup hier neerzetten wat ik gebruikte met de noname voeding:

Asus A7N8X-Deluxe
Radeon 9700 Pro
512 MB Ram PC2700
AthlonXP 2500+@3200+
80 GB WD HD
Aero 7+
Aopen DVDRom
Liteon CDRW
Floppy

Het lijkt me sterk dat een Noname voeding beter is als een Aopen :) dus aub wat hulp is welkom.... alvast bedankt :)

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 14:57

Mark Lor

...

Hoe zouden we je kunnen helpen :S je voeding trekt het niet punt als je dat zomaar kon veranderen waarom zouden er dan zwaardere voedingen zijn

Verwijderd

Topicstarter
Mark Lor het probleem is dus dat het op mijn oude ATX 350 Watt noname voeding allemaal perfect stabiel draaide en op mijn nieuwe Aopen 350 Watt voeding het gewoon niet draait en ik gewoon VEEEEEEEEL minder heb aangesloten op die Aopen dan die Noname... Ik heb dus echt geen id waar het aan kan liggen. En het lijkt me sterk als een Aopen 350 Watt voeding als op zijn kont ligt als er alleen een 3200+ proc inzit met 1HD Vidkaart en Koeler. Verder geen fans of wat dan ook :S

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 14:57

Mark Lor

...

Misschien is de voeding gewoon niet helemaal 100%, het lijkt me nogal moeilijk om iets verkeerds te doen met je voeding aansluiten waardoor hij het niet trekt, het lijkt mij sterk dat je je voeding kan "repareren".

Verwijderd

Topicstarter
Ja , dat lijkt mij ook de enigste mogelijkheid... als dat zo zou zijn... ( klotuh mycom -.-" ) dan deze ff ruilen. Het lijkt me toch sterk dat een voeding van 2 dagen geleden al meteen niet 100% is.. Zou het misschien iets anders kunnen zijn? Ik bedoel uhm.. op mijn oude voeding verhoogde ik de FSB alleen naar 200 om de 3200+ te halen met mijn 2500+... Zou het helpen om de volts naar mijn cpu core te verhogen naar iets meer? :S

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 22:15:
Ja , dat lijkt mij ook de enigste mogelijkheid... als dat zo zou zijn... ( klotuh mycom -.-" ) dan deze ff ruilen. Het lijkt me toch sterk dat een voeding van 2 dagen geleden al meteen niet 100% is..
Juist wel ... of ie gaat snel kapot of bijna niet meer.
Overigens heb ik dezelfde voeding en mijn P4 2,4 draait prima op 3,14 GHz.... probleem ligt denk ik ergens anders. Verder kan de winkel weinig eraan doen als de voeding defect blijkt te zijn.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn oude voeding opnieuw aangesloten , dus hij heeft nu hetzelfde probleem :(
het is dus NIET de voeding iemand enig idee wat het dan kan zijn? :S

Verwijderd

zou je mij misschien kunnen uitleggen waarom je eenzelfde voeding koopt van 350 watt? :?
Alleen maar omdat het een noname voeding is ofsow? En dan al zeker als je peecee gewon goed liep... 8)7 Een upgrade zou zijn als je naar een zwaardere voeding zou gaan...

Just my 2 cents...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Noname is wel degelijk beter dan AOpen als je de goede Noname hebt. AOpen levert zelf namelijk bar slechte voedingen. Vooral als je gaat kijken naar de 12V lijn zie je vaak maar 11A staan.

Ik raad aan om voortaan een goed merk voeding te kopen, bijvoorbeeld Enermax. De Enermax 350W heeft namelijk 26A op de 12V lijn wat perfect is. Lees anders:
http://firingsquad.gamers.com/guides/power_supply/

MechWarrior || Monsters Game

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
GambitRS schreef op 28 September 2003 @ 23:29:
AOpen levert zelf namelijk bar slechte voedingen.
Hier vergis je je wel dergelijk. Aopen voedingen zijn zeker niet zo goed als Antec of Enermax, maar je mag ze zeker tot de betere voedingen rekenen, net als Qtechnology (niet de verwarren met Qtec ) InWin/PowerMan e.d.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Idd, snap ook niet waar ie het over heeft. Hierzo nog een ouwe Aopen uit een HX08 bigtower, 300watt en die doet het prima. Volt-lijnen zijn strak (wel iets onder de gemiddelde waardes, maar wel stabiel en binnen de marges) terwijl er toch een Xp2600 + 6 casefans aanhangen....

Die nieuwe Aopen's zijn laatst nog getest en kwamen behoorlijk sterk uit de test; weinig "lekstroom" en meer dan genoeg "juice" + niet teveel herrie.

ps; staan je bios-settings nog goed :?

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 29-09-2003 10:21 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die AOpen 350W is echt wel een van de betere voedingen in die prijsklasse.

Maar het gaat nu niet om de voeding blijkbaar, het ligt eerder aan het BIOS idd.
Ik denk dat je ergens een instelling vergeet.

{signature}

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Heb je de 9700Pro wel weer aangesloten op de PSU?

Oh, en laten we over wat wel of geen goede PSU's zijn ophouden :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

lijkt me een goed idee, maar waarom sluit je die oude voeding er niet op aan als je daar geen problemen mee had. :?
Pagina: 1