Toon posts:

Versterker voor in de scooter

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik wil een versterker in men scooter bouwen maar ik wil hem wel zelf bouwen etsen en solderen is al geregeld alleen heb ik nog een schema nodig voor een 200watts versterker (net zoiets als die van Supertech) alles moet natuurlijk wel op 12volts werken ik vind het niet erg om de motor te laten lopen tijdens het luisteren aangezien deze redelijk rustig loopt. O ja het is natuurlijk wel fijn ff erbij te zetten dat dit alles aangesloten word op een Philips autoradio (cassette)

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Man, wel eens van leestekens enzo gehoord :? |:(

Heb je al gezocht? Misschien heeft circuitsonline iets?

Verwijderd

Topicstarter
sorry van de leestekens maar mijn pols is gebroken (ben rechts), en ik moet nu alles dus met links doen. Dus type zo min mogelijk. Op Circuitsonline staat alleen een 40watts versterker voor wisselspanning ik moet dus gelijkspanning hebben. Heeft iemand hier een schema of kan ik deze versterker gebruiken en er gewoon zwaardere mofet's inzetten.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 22:02:
sorry van de leestekens maar mijn pols is gebroken (ben rechts), en ik moet nu alles dus met links doen. Dus type zo min mogelijk. Op Circuitsonline staat alleen een 40watts versterker voor wisselspanning ik moet dus gelijkspanning hebben. Heeft iemand hier een schema of kan ik deze versterker gebruiken en er gewoon zwaardere mofet's inzetten.
Kan je dat niet ombouwen naar gelijkspanning met een diode?

Verwijderd

Topicstarter
Pastasaus schreef op 28 september 2003 @ 22:03:
[...]

Kan je dat niet ombouwen naar gelijkspanning met een diode?
ja dat vraag ik dus hoe moet dat dan ik ben nogal n00b :o
Kan wel solderen en etsen maar van de elektronica zelf weet ik niks.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Waarom niet gewoon een superpech 4x100W versterker kopen voor 20E oid. Ik hoop dat je weet wat een paar power fets kosten? })

[ Voor 6% gewijzigd door Oyster op 28-09-2003 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus dat kan ik beter doen dan er zelf eentje bouwen??
Dat zou eigelijk helemaal relaxed zijn.

Nee dat weet ik dus niet ik krijg de schemas en de onderdelen en ik maak het voor de rest weet ik dus niks })

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 22:07 ]

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Die 400W versie lag laatst op de zwartemarkt voor 20 Euro oid. :)

Ik heb zelf ook de 4X100W. Komt een redelijk goed geluid uit icm 2 JBL zuilen. (Was gewoon even testen)

http://www.kijkshop.nl/on...randname%3D%26category%3D
http://www.kijkshop.nl/on...randname%3D%26category%3D

Verwijderd

100Watt kan ik wel vinden bij elektuur:
korte specs

Wat voor watt's hebben we het hier over? Wat voor luidsprekers wil je gebruiken?

/me is overigens totaal anti-radio-in-scooters, maar goed.

Verwijderd

deze supertech is echt niet het vermogen dat er op staat, ik heb het oude model in mijn boot zitten. deze verbruikt rustig 12 A je dynastart is als ik het goed heb 6 ah. omdat deze versterker redelijk gevoelig is op zijn ingangsstroom zal ie dus gaan storen. mijn advies voor je is dus: zet een auto accu in je scooter, en gooi die scooter accu dr uit. zet de accu 's avonds of als je niet rijd onder lading met een acculader. of houd het bij een leuke autoradio met een maximaal stroomverbruik van 6 ah.

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik heb veel ervaring met het inbouwen van geluidssystemen in scooters.
De 4x100 watt kan perfect icm een minidisc player op een 5A gelaccu zijn werk doen voor een lange tijd. GAIN control is ook gewoon af te regelen op de Superpechjes. (Is ook wel nodig :P)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de info ik denk dat ik die 4x100 mar ga doen.

Hier kan een slotje op

Verwijderd

Xander2000 even een rekensommetje voor je watts gedeeld door volts is ampere's, versterker van 400 watt (opgenomen, niet afgegeven) 400 : 12 = 33,3 ampere. dat lange tij d vanaf een gelaccu van 5 ampere? ik kom met die accu niet verder dan 3 minuten. al zet je die booster zachter, dan zal hij nog te veel vermogen trekken... de max op 5 ampere is 60 watt

• DAW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

DAW

Hmm, misschien kan je wat meer vinden op een scooterforum van www.scootertuning.net...

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 22:44:
Xander2000 even een rekensommetje voor je watts gedeeld door volts is ampere's, versterker van 400 watt (opgenomen, niet afgegeven) 400 : 12 = 33,3 ampere. dat lange tij d vanaf een gelaccu van 5 ampere? ik kom met die accu niet verder dan 3 minuten. al zet je die booster zachter, dan zal hij nog te veel vermogen trekken... de max op 5 ah is 60 watt
Denk jij dat een versterker van 40 Euro een continue vermogen levert van 100W per kanaal?

Het is getest:
- 4X "100W"Supertech.
- 2X JBL 25-125W TLX Serie.
- 2X Pioneer Open-Air
- 1x Landport GelAccu 5A
- Sharp MD

Heeft de hele avond vlekkeloos op mn kamer staan spelen. Minimaal 4 uur.

Verwijderd

dat zeg ik niet, ik zeg 400 watt opgenomen! en dat het bij jou gaat wil niet zeggen dat het bij een ander ook gaat. ik heb het ook over als je hem volle bak aanzet. de supertech is en blijft een c kwaliteit versterker, en neemt in verhouding met het afgegeven (ik kan mijn 60 watt samsung speakers er niet mee opblazen op 2 speaker modus) erg veel op. dit wordt omgezet in warmte. in mijn boot staat een 90 ampere accu, en die houd het vollebak 3 uur vol, dan is ie helemaal leeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 22:52 ]

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

• DAW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

DAW

Owja :D ;)
Pagina: 1