[Planet+KPN]Lijn afbreken, hoe lang duurt dat?

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ons Planet contract loopt op 19 december af. Gezien de huidige prijzen van BBned vinden wij het een zeer goed idee om over te stappen.

Alleen het afbreken van de lijn bij KPN duurt geheid langer dan die 12 dagen die we tot 1 januari hebben. De betreffende actie waar we op in willen spelen duurt tot 1 januari.

Het idee kwam dus op om Planet een maand eerder op te zeggen. We betalen dan wel een maand van het contract af, maar dat is niet zo'n probleem. Ik lees regelmatig dat KPN, en met name Planet, nogal moeilijk doet over het afbreken van de lijn.

Moeten we nu 1 of 2 maanden van tevoren opzeggen? Ik vind het schandalig eigenlijk dat dat zolang moet duren, maar we willen niet de aanbieding mislopen.

Als we dus 1 maand eerder opzeggen, rond 19 november dus, kunnen we dan nog van die aanbieding genieten?

Hoe lang internet down is is dus niet belangerijk.

Als ik zoek op het forum dan vindt ik vooral topics over de echte overstap, hoe lang die duurt. Logischerwijs verteld KPN hier niets over (kon iig niets vinden)

Hoe lang duurt dat zo'n beetje gemiddeld ?

edit: Nu ik erover nadenk, hoort hij niet in SG thuis ?

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 28-09-2003 21:25 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voordat je lijn afgebroken is, administratief verwerkt is en je überhaupt BB-ned aan kunt gaan vragen ben je 2 tot 7 weken verder. Dit kan veel sneller maar de KPN begint daar niet aan (hufters).

Als je het nu over de actie van Demon hebt, en je mócht over de tijdsduur van de aanbieding heen gaan, moet je ze een mailtje sturen in de tijd dat de actie nog loopt en ze kunnen wel iets voor je regelen.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

opzeggen kan bij plaent 11 van de 12 maand. Daar zit het probleem dus niet. aangezien planet met hele maanden rekend, zou in jouw geval einde contractsdatum zijn op 1 januari. Een aantal dagen daarvoor stuurt Planet een bericht naar de KPN, dat jouw lijn opgezegd moet worden. Dat kan soms wel eens langer duren. Daarom denk ik, dat je deze aanbieding mis kunt lopen, omdat de precieze afsluitingsdatum niet "definitief"is.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:22
Planet heeft een (1) maand opzegtermijn, dus betekend dat je vóór 19 november moet aangeven dat je het af wil zeggen, anders verlengen ze abo voor je met een heel jaar!

Als je het af zegt vóór 19 november, dan moet het lukken om precies op 19 december van KPN af te zijn. Je krijgt een bevestiging van KPN dat je lijn af wordt gesloten op de 19e december. Na die tijd is de lijn ook vrij.

Dus als je de exacte datum weet wanneer het ADSL gedeelte bij KPN wordt beeindigd, kan je Demon 4-5 dagen vóór die datum aanvragen, Demon kent een afkoelperiode van 7 dagen. Dit betekend dat je na aanvraag nog 7 dagen bedenktijd heb voordat het een definitieve aanvraag wordt.

Zie trouwens de grote topic over Demon voor meer informatie, daar is heel veel te vinden.

Ik heb vandaag voor het laatst internet via KPN ADSL en Demon heb ik over ongeveer 2 weken naar mijn schatting (hangt ervanaf wanneer er weer signaal is naar mijn huis).

Verwijderd

echt balen! als ik niet zo lang zonder lijn zou hebben gezeten bij een overstap had ik nu allang BBned gehad, maar een maand zonder adsl kan ik me niet veroorloven.

ik hoop dat de OPTA wat gedaan kan krijgen tegen deze criminele handelingen van KPN, wat een monopolisten daar :(

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 05:11 ]

• dôh
  • Laatst online: 15:38
Ik heb met planet 12 weken zonder internet gezet in een overstap naar BBNED... dus ik wens je succes... :P

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
:| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| !

• Glacier
  • Niet online
Bl@de schreef op 29 October 2003 @ 07:49:
Ik heb met planet 12 weken zonder internet gezet in een overstap naar BBNED... dus ik wens je succes... :P
Kunnen dit soort praktijken niet aangepakt worden? Is de consumentenbond/kassa/radar/etc hier al van op de hoogte?
Ik vind het echt een schande, want KPN flest je gewoon expres, om het overstappen moeilijker te maken...het schijnt dat de OPTA hier nix tegen kan doen (ik las een reply van de OPTA op GoT) :{

• dôh
  • Laatst online: 15:38
Glacier schreef op 29 oktober 2003 @ 12:13:
[...]

Kunnen dit soort praktijken niet aangepakt worden? Is de consumentenbond/kassa/radar/etc hier al van op de hoogte?
Ik vind het echt een schande, want KPN flest je gewoon expres, om het overstappen moeilijker te maken...het schijnt dat de OPTA hier nix tegen kan doen (ik las een reply van de OPTA op GoT) :{
Ja.... ach... het is dat ik toendertijd zelf ongeveer 10x naar KPN heb gebeld en heb uiteindelijk via een achterdeurtje met iemand van de KPN geregeld dat ze mijn lijn "sloopten"..

Met Planet bellen heeft geen zin... dan kan je net zo goed een potje gaan janken of met je grote teen spelen.. je word van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug... ze verbinden je door van afdeling naar afdeling.

Het is zo dat jij een brief naar planet stuurt dat je opzegt, dan moet de TD van Planet een brief naar KPN sturen met een sloopopdracht... en daar gaat het fout... vraag me niet hoe.. vraag het Planet ook niet, want die weten het ook niet.

Er is daar iets organisatorisch heel erg fout aan de hand. Die mensen die daar werken worden er zelf ook gek van. Ik heb daar veel mensen aan de lijn gehad en die wisten niet wat ze er mee aan moesten..

You're on your own ;-)

Verwijderd

Ik vind het ook schandalig. Ze moeten er echt inderdaad wat op verzinnen. Helemaal nu nieuwe abo's nog betere aanbiedingen krijgen dan reeds bestaande leden. Echt schandalig dat Planet gebeuren. Vooral die opzegtermijn van ze. Je kan het 2e jaar niet eens maandelijks opzeggen, maar zit er gelijk weer een jaar aan vast. Echt schandalig.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Inderdaad! superirritant. XS4all rekent dadelijk € 79,50 voor het Fast abbo (na de verhogingen 2048/640 hopelijk) en € 84,50 voor Wide Open (2-8 Mbit / ?). Dit verschil wil ik best bij betalen voor de snellere verbinding, maar ik KAN niet 10-15 weken zonder ADSL zitten.
Pagina: 1