[Halo-PC] Geluid stottert?

Pagina: 1
Acties:

• 0M3G4
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Zowel in de cut-scenes als ingame heb ik last van stotterend geluid (geluid speelt 3 sec. en stottert dan een fractie). aangezien ik dit eerder heb gehad met c&c generals heb ik de VIA 4in1 drivers geupdate wat toendertijd het probleem verhielp. Nu echter niet, heeft iemand hier een oplossing voor? ik heb audio zowel op hard- en softwaremode geprobeert, dit maakt voor het gestotter niet uit, ook als ik alles zo laag mogelijk zet (video & audio) blijft het zich voordoen. Mijn specs:

AMD XP 2200+
1024 mb DDR333
Nvidia GF4Ti4400, laatste detonator drivers
SoundBlaster Live! 1024, laatste drivers

TIA :*)

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 08:29
bij mij deed halo ook raar door de compatabiliteit van het spel anders te zetten was het opgelost

rechtmuis op de icon halo, en dan bij compatibiliteit heb ik hem op windows 200 gezet

• 0M3G4
geprobeerd, maar werkt niet helaas :( iemand een andere suggestie?

• 0M3G4
Ik heb het spel inmiddels ook op een andere bak geinstalleerd met een ATI radeon erin
edit:
die uiteraard niet van mij is, dus nee dit lost het probleem niet op
, en hier werkt deze vlekkeloos... wat dus zou resulteren in verkeerde videokaart instellingen? zijn er nog meer Nvidia gebruikers die dit probleem ook hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door 0M3G4 op 01-10-2003 10:30 ]

Verwijderd

ik speel het spel met een ATI radeon, en bij mij blijft Halo regelmatig hangen...
geluid herhaalt, beeld blijft stilhangen wel kan ik het spel dankzij Alt-TAB verkleinen, en als ik het dan terug maximaliseer werkt het terug. Iemand de oplossing?

P4 2.60 GHz
Radeon 9600TX

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter: Draait die PC van jouw op een VIA chipset? (mobo?). Bekend probleem, conflicten tussen VIA northbridges en SB's.

Forget your fears...
...and want to know more...

• 0M3G4
Mijn pc draait inderdaad op een VIA chipset, probleem is bekend, op de support site van microsoft staat dat de 4in1 drivers geupdate moeten worden, dit heb ik inmiddels gedaan maar verhelpt het probleem niet.

aanwezig VIA spul in mijn device manager:

VIA Bus master IDE Controller
VIA Audio Controller (AC'97)
VIA CPU to AGP Controller *
VIA Standard Host Bridge
VIA Standard PCI to ISA Bridge
VIA Rev 5 USB host controller

*met het updaten van de 4in1 drivers schijnt alleen deze te worden bijgewerkt met nieuwe drivers. de rest moet het doen met standaard xp drivers daterend uit 2001. kan dit hieraan liggen? en zo ja hoe zorg ik dat de rest ook up to date wordt? want 4in1 drivers updaten helpt dus niet :(

[ Voor 56% gewijzigd door 0M3G4 op 01-10-2003 14:47 ]

Pagina: 1