[Radeon 8500DV] Spontane crashes in games

Pagina: 1
Acties:

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Sinds een tijdje heb ik te maken met spontane crashes bij bepaalde spellen.
Het lukt bijvoorbeeld niet om 3dmark 2001/2003 volledig uit te draaien, het beeld stopt na 1 a 2 testen. Ook Flight Sim 2004 is een grote ramp, soms is het na 2 seconden al gebeurd.
Dan blijft het beeld hangen maar verder niets, geluid loopt dus gewoon door en het spel speelt ook gewoon door.
Lichtere, wat oudere spellen leveren geen problemen op, Supreme Snowboarding bv. werkt perfect .

Problemen zijn onafhankelijk van de drivers, zowel catalyst 2.x, 3.x en de omega-versies geven de zelfde problemen.

de Ati All in Wonder Radeon 8500DV (Built by ATI) is niet overclockt en zit in een Epox 8KHA+ met XP2400+@2,25mhz
FSB is dus 150 en AGP 75mhz, echter als het systeem niet overclockt is doen de problemen zich ook voor.
Het underclocken van de kaart verminderd de problemen wel, misschien een hitte-probleem? Fan werkt gewoon, en kast heeft met 7 kastkoelers ruim voldoende air-flow.
Ook heb ik al geprobeerd de AGP op 2x ipv 4x te zetten en te varieren met de Apeture-size, allemaal zonder resultaat.

Buiten het 3d-gedeelte verder helemaal geen problemen met de kaart.
Is dit probleem te verhelpen of lijkt het of de kaart dood is?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter (uit PMG)

Hoewel je probleem vidoekaart gerelateerd lijkt te zijn zou ik eens de truble sjoeter doornemen. Eerst eens terugklokken naar originele waarden. "XP2400+@2,25mhz" is redelijk agressief dacht ik zo.

Ook je agp timings en agp dingen nakijken lijkt me de moeit waard.

(fastwrite uit in de drivers?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Joppe
Ik heb de guide doorlopen maar het heeft allemaal geen nut, in de computer van m'n broertje doet ie het zonder problemen (Abit NF7-S). Ook terugklokken heeft geen effect, processor loopt btw op 17x133 dus de AGP is zowieso niet overgeklokt (dit inverband met het ontbreken van een 1/5 divider op de Epox). Nog andere oplossingen?, misschien iets met het aanpassen van driverinstellingen via Ragetweak ofzo?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Joppe schreef op 30 september 2003 @ 16:35:
Ik heb de guide doorlopen maar het heeft allemaal geen nut, in de computer van m'n broertje doet ie het zonder problemen (Abit NF7-S).
ALs je bent uitgevochten met je agp settings (pagina 4-9 van je manual). ik zit met name te denken aan de agp driving force.

Is nog het volgende te bedenken:

-Ergens is je windows gammel. Daarom doet ie het wel in die andere PC. Die heeft gewoon een schonere install. (oplossing installer windows opnieuw of leen een HD met een goede installatie.)
-Je moederbord is gammel. (verdorie Mobo vervangen?)

/edit:
En JGC hieronder heeft gelijk, het kan OOK nog aan je voeding liggen. affijn, daar is de troubleshooter voor.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 02-10-2003 10:16 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Blijft je systeem staan met een zwart scherm met gekleurde verticale lijnen en wat storing?

Zo ja: druk de stekker van je voeding eens extra goed aan, desnoods die ringetjes van de plug wat indraaien zodat ie beter contact maakt. Als dat ook niet helpt, dan is voeding vervangen de oplossing. Heb dit probleem eerder gezien bij Codegen 300W voedingen, na extra aandrukken van die ATX plug werkte de boel gewoon.

• Joppe
M'n windows is niet gammel, redelijk verse install. Voor reinstall werkte het ook niet, eerst had ik XP, nu 2000, geen verschil

AGP Driving control kan ik wel eens naar kijken, ben er tot nu toe af gebleven omdat ik geen idee had wat het was.

Scherm wordt niet zwart, het bestaande scherm bevriest en geeft vervolgens een bak artifacts daar doorheen, zal eens kijken of ik een screenshot kan bouwen
Pagina: 1