Nforce2 en IRda/infrarood

Pagina: 1
Acties:

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
Ik zoek een nieuw moederbord en heb her en der gelezen dat nforce boards wel redelijk zijn maar ik kan niet vinden of ze een irda poort hebben want dat heb ik wel nodig

dus hebben nforce boards infrarood?

Verwijderd

ga je daar je keuze van laten afhangen?
Maak dan ff met de tutorials op got je eigen irda zender/ontvanger :)

Verwijderd

chaintech 7njs zenith heeft het onderandere heb ik begrepen, maar om idd daar je keuze van af te laten hangen...

je kan zelf gemakkelijk en goedkoper eentje zelf in elkaar prutzen...

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
Nou ik wil graag gelijk irda/infrarood hebben omdat ik dan kan communiceren met mijn GSM's
daar gaat het om, en zon losse usb2irda poort kost 50 euro

Maar hoe maak ik zon ding zelf dan en hoe sluit ik die aan? het moet uiteraard werken met gsm software

[ Voor 28% gewijzigd door Tetsuo55 op 28-09-2003 20:41 ]

Verwijderd

een nforce moederbord heeft in iedergeval niet standaard zo'n poort. Iedergeval ik heb hem niet op die van mijn zitten en ik had zo'n nforce geval..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 20:41 ]

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 20:35:
chaintech 7njs zenith heeft het onderandere heb ik begrepen, maar om idd daar je keuze van af te laten hangen...

je kan zelf gemakkelijk en goedkoper eentje zelf in elkaar prutzen...
Volgens mij moet je dan wel de ultra deluxe hebben. Die van mij (7njs zenith) heeft er geen iig.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 20:40:
een nforce moederbord heeft in iedergeval niet standaard zo'n poort. Iedergeval ik heb hem niet op die van mijn zitten en ik had zo'n nforce geval..
Het is ook geen poort. Het is gewoon 1 van de 2 seriële poorten, die dan gebruikt kan worden voor een infrarood module. Letterlijk staat er bij mij in de manual van mijn Asus A7N8X:

"UART2 (= 2e seriële poort) can also be redirected from COM2 to the Infrared Module for wireless connections."

Verwijderd

White Feather schreef op 28 September 2003 @ 20:48:
[...]

Het is ook geen poort. Het is gewoon 1 van de 2 seriële poorten, die dan gebruikt kan worden voor een infrarood module. Letterlijk staat er bij mij in de manual van mijn Asus A7N8X:

"UART2 (= 2e seriële poort) can also be redirected from COM2 to the Infrared Module for wireless connections."
Oeps ik ken natuurlijk ook te snel antwoorden.! Ik heb nog even gekeken bij mij.. en euh... ik hou m'n :X mond wel. Want ook mijn mobo ondersteunt het gewoon.

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
@ white feather > hoe kom je aan zon infrared module dan want ik heb asus A7N8X deluxe op het oog

@ flyer 17 >Hoe maak je daarvan een volwaardige irda poort dan?

[ Voor 50% gewijzigd door Tetsuo55 op 28-09-2003 20:53 ]

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Dit wou ik eigenlijk ook weten, want ik zag op inkoopacties.net (voorheen laupro) een zo'n irda module staan, maar ik weet dus niet of ik die op mijn Epox 8RDA+ rev. 1.1 kan aansluiten. In de handleiding kan ik hier niets over terugvinden.
Er staat echter wel:
De IrDA moet je aansluiten op je mobo (elk mobo met IR ondersteunt deze), dus niet op je COM-poort.
Gaat dat nou lukken op mijn Nforce bordje of niet? :?

Koekie?

Verwijderd

IRDA aansluiting = Serieel poort.

In de pricewatch staan kant en klaar modules en in de search staan enkele schema's voor zelfbouwers. Op alle moederborden die serieel ondersteunen en het OS de vertaling naar IRDA begrijpt en een programma aanwezig is voor zend/ontvangen kun je dan zo'n module gebruiken (zelfs op een 386 indien nodig).
Pagina: 1