Toon posts:

Muis werkt niet (COM)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb van oude hardwareonderdelen nog een 2e pctje in elkaar gestoken.
Daarna heb ik er windows server 2003 volledig op kunnen installeren, maar wel zonder muis.

Ik heb de muis aangesloten op de COM1 poort van het moederbord. Nu merk ik op dat er ook een PS/2 aansluiting is op het mb. Is dit de reden waarom dat men serial muis niet wil werken?

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:51
nee, het zou gewoon moeten werken, misschien geen drivers voor die muis??

Verwijderd

Topicstarter
Die seriele muis heeft altijd gewerkt op een pentium 1 moederbordje met een intel 430VX moederbord. Nu heb ik het op een intel 430HX mb gehangen.

Moet ik dan voor deze misschien drivers installeren?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee daar zou je geen drivers voor moeten installeren. Ben bang dat of je muis of je COM poort brak is.

Edit: je zou eens in je BIOS kunnen kijken of de COM poort wel aanstaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Mike Jarod op 28-09-2003 20:34 ]

• yamahabest
ik neem aan dat op die pentium 1 geen windows server 2003 draaide, dus het kan aan het moederbord en aan de windows versie liggen

[ Voor 30% gewijzigd door yamahabest op 28-09-2003 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope want ik windows 98 heb ik zelfde probleem.
Als de com poorten stuk zijn. Dan zou windows dit toch wel aangeven in de 'device manager'?

Verwijderd

Windows server 2k3 op een p1, is dat niet wat zwaar?
edit:
kapotte com poort wordt niet aangegeven hoor, alleen software conflicten en kapotte controller chip. Als er alleen een weerstandje of condensator gaar is geeft windows niets aan

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope werkt redelijk vlot.

Pentium 1 200 MMX
128 MB EDO ram
i430HX moederbordje

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar zou me niet verbazen dat windows bij installatie stomweg de bios aanspreekt, daar ziet dat er een com1 bestaat en is ge-enabled, en vervolgens deze installeert terwijl deze brak is.

edit: grappig dat dat werkt op dat systeempje, kan me herinneren dat ik ooit eens xp heb geprobeerd te installen op iets vergelijkbaars, en dat ie een melding gaf dat die pc te oud was oid.

[ Voor 32% gewijzigd door Mike Jarod op 28-09-2003 20:47 . Reden: typo ]

• yamahabest
(edit) damn to late

ps. computer al een keer proberen te resetten?? en heb je geen 2e compoort om het uit te testen??

[ Voor 81% gewijzigd door yamahabest op 28-09-2003 20:44 . Reden: te laat ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb men muis ook al op men tweede compoort aangesloten -> geen resultaat
En de bios staan de com poorten ook aan

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik heb men muis ook al op men tweede compoort aangesloten -> geen resultaat. En de bios staan de com poorten ook aan
Dan zou ik toch gaan denken aan een brakke muis...

edit: Je kan proberen:
- compoorten uitzetten in bios -> weg uit device manager? -> ja, bios denkt in enlk geval dat ze in orde zijn (zegt natuurlijk niets over kleine hardware problemen) -> nee, windows is niet lekker
- bij oude pc's zat vaak de com poorten op een apart bracket dat aangesloten moest worden op je mobo, als je dat hebt: is het uberhaupt aangesloten? :) of zitten ze niet verkeerd om?
- duw die muis eens in een andere pc om te kijken of ie wel ok is

[ Voor 57% gewijzigd door Mike Jarod op 28-09-2003 20:57 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

D'r is nog een mogelijke oorzaak: brakke voeding.

Meet de spanning eens van de +12V en de +5V aansluitingen van je molex; ik weet niet meer welke van de 2 dan kaduuk kan zijn.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

En als je een ps/2 muis probeert en als die wel werkt weet je dat het echt zeker bij de compoorten liggen.

Verder: Zitten de kabels (flatcables) waar je die poorten op je mobo prikt goed vast :? Die wilen wel eens los gaan.

Heb je de pc van helemaal kaal in elkaar geduwt? Ik bedoel heb je die kabels moeten aansluiten, zo ja heb je de 1 bij pin 1 op de kabel (rode streepie)? Kijk anders ff in de handleiding kunnen we dat ook weer uitsluiten.

edit:
Damn te laat............
Zie ook Mikejarod

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer aard op 28-09-2003 21:01 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Nu merk ik wel op dat er een IRQ probleem is :-s
ff die 2 netwerkkaarten eruit gooien...

Verwijderd

Heb je er een modem ofzo in zitten? Modemz willen ook wel eens voor problemen zorgen. Owjah zit er nog een controllercard in? Als je daar de comporten verkeerd op aan sluit werktie ook nie (doh ;)) Jah misschien is je comport wel kapot of sjeck ff of er een conflict is met een ander apparaat. Je kan ook je comport ff op een ander irq - dma zetten en kijken offie dan wel werkt.

Grtz Bo

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 17:29

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

heb je ook de com kabeltjes van je oude bord gebruikt toevallig?

Er zijn namelijk 2 verschillende kabels.

Bij de een lopen de nummers van 1 tm 5 en dan weer van 6 tm 9 (in een U vorm aangesloten dus)

Bij de ander lopen de nummers van 1,3,5,7,9 en dan weer 2,4,6,8 , in zigzag vorm dus.

Dit verschilt per fabrikant namelijk ;)

Pak de kabeltjes van het bord maar, die erbij horen.
Je zal zien dat je muis gelijk goed werkt.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Heb je
[url=http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;227991]dit[/ulr]al eens bekeken?

Kortom: Kijk eens in je boot.ini of je /fastdetect switch aanstaat, als dit zo is dan zal hij van ze lang zal ze leven geen seriele muizen vinden.....

edit:

/fastdetect

Causes NTDETECT to not detect serial and parallel devices and instead let plug and play handle detection.

Hoewel, als het goed is heeft hij je muis gevonden tijdens de install en dus heeft hij de /fastdetect optie niet gebruikt, maar het zou kunnen natuurlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Liam op 29-09-2003 15:28 ]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Pagina: 1