Toon posts:

[Gentoo] Cross-compiler bij PHP ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een server hier aan het updaten, maar zoals ik wel vaker heb gemerkt bij Gentoo, verloopt het updaten van packages niet helemaal jofel..

Zoals nu weer:

ik heb mysql ge-update (versie 4.x branche), waardoor die (irritante (omdat ik er al vaker mot mee heb gehad)) libmysqlclient.so.10 ook wordt ge-update, met als gevolg dat alle packages die op deze lib deppen (zoals php, mod_perl, DBD::mysql etc) ook opnieuw gecompiled moeten worden.. Ala, daar draai ik m'n hand (server) niet voor om, maar bij PHP loopt dat ding stuk:
code:
1
2
checking whether the C compiler (gcc -march=athlon -O3 -pipe -fomit-frame-pointer ) works... yes
checking whether the C compiler (gcc -march=athlon -O3 -pipe -fomit-frame-pointer ) is a cross-compiler... yes
En even later:
code:
1
2
3
4
5
6
checking for fopencookie... yes
configure: error: can not run test program while cross compiling

!!! ERROR: dev-php/mod_php-4.3.2-r4 failed.
!!! Function econf, Line 324, Exitcode 1
!!! econf failed
Gevolg is dat we een "Sjaak Afhaak" hebben (om mijn KEI-leiders uit Groningen maar te quoten :p), waardoor meneer dus niet verder wil.

Ik heb groups.google.com al afgestruind, en daar werd gesuggereerd dat ik "-pipe" uit m'n CFLAGS moest halen, of dat ik GCC opnieuw moest compilen. Dit heb ik gedaan (ook portage opnieuw gemerged), maar zonder dat dit enig effect had...

Iemand een idee voor een schop onder z'n hol ?

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

zoe-ken

Dit heeft niets met het niet jofel lopen van het package management van gentoo, maar met gebruikers met een bord voor hun kop. Er stond zelfs na de emerge van gentoo dat je deze handelingen moet uitvoeren. Deze moeten natuurlijk wel gelezen worden.

[ Voor 51% gewijzigd door Hmzaniac op 29-09-2003 01:11 ]

Ik heb een WOS-post!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 21:00

BoAC

Memento mori

Het enige wat je moet doen is emerge libwww. (opnieuw builden)
Je hebt waarschijnlijk mysql ook geupdated.

Ik had dezelfde fout. De oplossing is trouwens te vinden op het Gentoo-forum ;)

offtopic:
Ha we hebben bijna hetzelfde icoon grappig ;)

[ Voor 16% gewijzigd door BoAC op 29-09-2003 10:48 ]