Toon posts:

svcd meerdere films op een dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een svcd maken op een dvd en dan dus meerdere films in de mpeg dir zetten... kan dat voordat ik een dvd verneuk weet iig dat meerdere gewone svcd bestanden op een dvd niet op een kiss werkt maar mischien komt dat omdat hij dus niet wist dat het svcd was.... wie kan mij hier iets over vertellen ik heb een jvc dvd speler en brand de shit met nero svcd op dus een dvd op 4x speed branden...

Verwijderd

Kan je niet die MPEG2 streams die voor SVCD zijn, gewoon branden als DVD ??

Een SVCD mepg2 stream is toch vrijwel gelijk aan een DVD meg2 stream op
de bitrate en aspectratio na. En nog wel wat dingen denk ik, maar vrijwel gelijk.

Tenzij het al dedicated SVCD mpeg2 is, dat wordt er wat veranderd meen ik aan
de stream.

Verwijderd

Topicstarter
dat denk ik wel het zijn namelijk svcd iso's die ik heb...

Verwijderd

Ja, dat kan, mijn dvd speler heeft een menu waar je de verschillende films uit kan kiezen dus het kan ja. Heb het zelf ook gedaan, 5films van rond de 100mb en ik kan gewoon kiezen wat ik afspeel. Dat was wel een cd rom en geen dvd maar dat lijkt me geen probleem. Ik heb overigens wel een portable dvd speler.

Verwijderd

Ooops, dan moet je die MPEG2 streams weer remultiplexen vrees ik.
Wel glad ijs voor me, je zou kunnen proberen de mpeg2 stream van de SVCD iso te
copieren, en die aan je DVD author tool aanbeiden. Kijken of die hem slikt.

Verwijderd

Sommige dvd spelers pakken ook unauthored mpeg files. Je kan dan gewoon alle files op een dvd branden en kiezen welke je wil afspelen. Ik denk dat jeroen2000 zo'n dvd speler heeft. Op dvdrhelp.com kan je opzoeken of je dvd speler compatible is.

check ook even dit topic: [url] SVCD op DVD branden [/url]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die kan ik er wel af halen dat moet ook wel aangezien ik ze daarna wil branden op een svcd op een dvd die dan dus 4,7 gb aan mpeg2 bestanden gaat bevatten......

Verwijderd

Hmm tijd voor een DVD bruner dus, dan kan ik hier ook later over mee praten

Verwijderd

Topicstarter
moet ik dan btw die avseseq01.mpg gewoon doorbrouwen dus naar 02 03 enz....??

Verwijderd

Als je dvd speler het kan lezen maakt het niet uit hoe je ze noemt. Als het maar eindigt op .mpg. Serienummering is alleen een vereiste met de VOB files, dus als je aan het authoren bent.

Verwijderd

Topicstarter
jah oke maar je mag toch niet dezelfde bestandsnamen op een cd keilen denK?

Verwijderd

Nee, dat vindt je brandprogramma ook niet goed denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat vond ie wel goed kwam ik per ongeluk achter... maar dan gaf ie de duuratie van de film (bestand) niet goed aan scheelde een kwartier met 01 of 04 als naam. heheheh

Verwijderd

Topicstarter
kom nu een beetje achter een klote probleem... ik kan niet als dvd branden maar alleen als cd omdat ik ook svcd heb gekozen.... maarja beetje jammer dus want dan kan ik dus niet branden want sja op 16x een dvd branden gaat natuurlijk niet dus maarja dan maar dus mischien iso als dvd kiezen en dan de complete bestands en dir structuur en label van een svcd overnemen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 20:36:
kom nu een beetje achter een klote probleem... ik kan niet als dvd branden maar alleen als cd omdat ik ook svcd heb gekozen.... maarja beetje jammer dus want dan kan ik dus niet branden want sja op 16x een dvd branden gaat natuurlijk niet dus maarja dan maar dus mischien iso als dvd kiezen en dan de complete bestands en dir structuur en label van een svcd overnemen?
Als je dvd speler unauthored mpeg files af kan spelen hoef je geen svcd structuur aan te houden. Als je dvd speler dit niet aankan dan wordt het verhaal ingewikkelder ben ik bang. Dan moet je inderdaad de svcd structuur op een dvd zien te krijgen, een soort dvd-svcd wordt het dan. Dit moet je dvd speler dan ook ondersteunen, wat je geloof ik ook weer kan checken op dvdrhelp.com. Ik denk trouwens ook dan je dan alle files moet samenvoegen ipv achter elkaar zetten. Zie mijn vorige post met link naar een topic waar dit besproken wordt.

Verwijderd

Topicstarter
jah naja heb nou de svcd structuur overgenomen en hijs aan het branden.... maar wel beetje jammer dat die site dvdrhelp off is....

Verwijderd

Topicstarter
SNIK ERROR>>>????>...... :<

Verwijderd

Topicstarter
mischien dan svcd-->VOB ??? iemand een idee of dat kan want dan maak je er idd een dvd video van dat moet zowieso goed gaan toch?

Verwijderd

Dan moet je zorgen dat je de juiste bitrate etc. krijgt (mbv TMPgenc) en dan de dvd authoren. Bijna alles staat uitgelegt op dvdrhelp.com. Jammer inderdaad dat die offline is. Als je er een VOB structuur van wilt maken ben je nog wel ff aan het klooien denk ik...succes

Verwijderd

Hmz...dit is interessant, ik wil namelijk nog een keer een DVD maken van een zooi divx :{

edit:
misschien dat je wat aan deze links hebt:
http://club.cdfreaks.com/showthread/t-61142.html
http://www.techtv.com/cal...y/0,24330,3415252,00.html

Het gaat dan wel over divx -> dvd , maar misschien staat er usefull info tussen :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 21:31 ]

Pagina: 1