Toon posts:

[Win2k][GF2MX] VgaSave

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb op mijn 2e pc waar eerst Win98 op zat nu Windows 2000 gezet, maar hij pakt mijn GeForce 2 niet. Bij mijn beeldscherm instellingen staat een standaardmonitor op VGA. Bekijk dit screenshotje maar: http://home.quicknet.nl/q....frederiks/screenshot.bmp

Zoals jullie kunnen zien is dit VgaSave (wtf is dat?) met een geheugen conflict met de PCI-to-PCI bridge conflict

Ik kan mijn monitor nu maar op max. 800*600*16 zetten. Ik heb heel google al afgezocht, al een paar keer format c gedaan. Detonators uit de 4x.xx serie geprobeert, en uit de 2x.xx serie.

Wie weer een oplossing?

alvast bedankt!

TWDman

edit:
typfouten :$

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 19:27 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Kan je niet handmatig wat IRO/Mem verschuiven? Dan komen er misschien voldoende resources vrij voor de videokaart (indien daar de resources niet te wijzigen zijn).
Als dat conflict voorbij is dan werkt het mogelijk wel opeens. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik IRO/Mem verschuiven?

Verwijderd

Topicstarter
ehmm is hier niemand die een oplossing weet??/

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:14
Misschien een probleem met "address irq to vga"? die optie zit ergens in je bios en die kan je aanzetten (is beter zelfs).

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sorry, ik zag niet dat je detonator al had geprobeerd. :)

[ Voor 83% gewijzigd door Frietsaus op 30-09-2003 16:14 ]

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Zijn de chipsetdrivers van je moederbord geinstalleerd?

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
igg schreef op 01 October 2003 @ 11:30:
Zijn de chipsetdrivers van je moederbord geinstalleerd?
Daar was ik gister naar op zoek gegaan, maar op de site van SIS staan geen drivers voor Windows 2000 voor het 5600 chipset en ook niet voor het 5595. Dat eerste is echt mijn Chipset, dat tweede, ik weet niet precies wat dat is, maar dat zit iig dicht bij me AGP slot en er staat ook Sis op. Voor beide zijn alleen Win98 drivers te vinden, niets voor Win2000. Het installeren van die drivers levert het bekenden blauwe scherm op tijdens het laden van het inlog scherm, dus via laatst bekende configuratie in het F8 menu ben ik weer terug op de juiste configuratie.

Maar ehmm, zou Windows 2000 niet zelf al chipset drivers installeren? Dat zijn dan misschien wel niet degende die door Sis geleverd zijn, maar algemene door microsoft gemaakt, maar dat zou toch eigenlijk voldoende moeten zijn?
Pagina: 1