Toon posts:

USB mem stick als floppy laten herkennen.

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een USB mem stick liggen van 64 meg groot..
Ik heb nu al ruime tijd geen floppy meer en ben ook niet meer van plan deze nog te gaan gebruiken in de toekomst.
Maar omdat sommige programma's die ik gebruik nog steeds een floppy drive nodig hebben zit ik met een probleem.. Hij vindt er dus geen, logisch want er zit er geen in.

Nu dacht ik, kan windows die Mem stick niet gebruiken als floppy..
Ja, ik weet dat je er al data kan opzetten enzo maar die progs (o.a. internet bankieren scannen eerst de pc erop.
Kan ik het niet zo instellen dat Windows XP de stick als floppy drive detecteerd?
Als ik naar eigenschappen van de stick ga kan ik toch niets gelijkaardig instellen, spijtig genoeg!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom koop je niet gewoon een floppydrive van nog geen 10 euro, en een paar diskettes voor misschien 3 euro, dan ben je van het gezeik af, en een floppy is af en toe toch wel fijn om te hebben.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 12:42
Als je naar Configuratiescherm -> systeembeheer -> computermanagement gaat, heb je daar een optie staan Schijfmanager. Als je de USB stik erin heb zitten, kan je daar waarschijnlijk aangeven welke driveletter hij moet krijgen.

Rechter muisknop, driveletter toewijzen.

edit:
aanvullende info

[ Voor 17% gewijzigd door its_Muppet op 28-09-2003 18:37 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

Topicstarter
DannyVersluis schreef op 28 september 2003 @ 18:36:
Waarom koop je niet gewoon een floppydrive van nog geen 10 euro, en een paar diskettes voor misschien 3 euro, dan ben je van het gezeik af, en een floppy is af en toe toch wel fijn om te hebben.
Ik heb hier thuis een USB mem stick liggen van 64 meg groot..
Ik heb nu al ruime tijd geen floppy meer en ben ook niet meer van plan deze nog te gaan gebruiken in de toekomst.

Ik heb hier nog wel een paar floppy drives liggen, ik moet ze gewoon niet meer hebben.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En de USB stick via computermanagement op "A:" zetten :?

Dat zou moeten werken :)

edit:

Echo 8)7 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Atlas op 28-09-2003 18:38 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Daar gaat het niet om dus als je niks zinnigs te melden hebt dan kan ej ebter je modn dicht houden.
Modbreak
Hou jij dan je mond! Als je iets fouts ziet of je je ergens aan ergert, post dan een topicreport of een melding in Schop een Modje. De moderators zullen er dan naar kijken, daar zijn ze voor. Maar ga zeker niet de wijsneus uithangen. Dank je :)

Een floppy disk is meestal niet mooi bij een casemod bijvoorbeeld.
Ik denk eigenlijk neit dat het kan. Heb ff gekeken, maar vind niks wat het zou doen.

[ Voor 29% gewijzigd door BalusC op 28-09-2003 19:04 ]

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 12:42
Ik denk eigenlijk neit dat het kan. Heb ff gekeken, maar vind niks wat het zou doen.
Ook niet via computermanagement?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

Topicstarter
Net bij computer management gaan zien, en die floppy drive helemaal weg gedaan. Vervolgens de stick de letter A gegeven doch wordt deze nog steeds als verwisselbare schijf herkent en ook online bankieren doet het nog steeds niet..

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:54

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dev icey schreef op 28 September 2003 @ 18:38:
[...]

Daar gaat het niet om dus als je niks zinnigs te melden hebt dan kan ej ebter je modn dicht houden. Een floppy disk is meestal niet mooi bij een casemod bijvoorbeeld.

Vindt dat eigenlijk een best wel zinnige opmerking.
wat maakt het uit. floppy neemt geen extra resources weg en zijn nog veel programma's die het gebruiken of waarvoor je het kan gebruiken zoals bios flashes etc..
en dat hij niet mooi is bij een casemod is onzin. je kan het frontje net zo mooi maken als je zelf wil.

[ Voor 9% gewijzigd door Hubert op 28-09-2003 18:50 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op 28 September 2003 @ 18:50:
[...]

Vindt dat eigenlijk een best wel zinnige opmerking.
wat maakt het uit. floppy neemt geen extra resources weg en zijn nog veel programma's die het gebruiken of waarvoor je het kan gebruiken zoals bios flashes etc..
en dat hij niet mooi is bij een casemod is onzin. je kan het frontje net zo mooi maken als je zelf wil.
Ik moet geen floppy meer hebben.. :Z
Daarom dat ik die stick als flop wil laten herkennen. Die zit op de achterkant van men pc en valt dus ook niet op.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-03 13:06
uitschakelen in bios :)?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 18:51:
[...]

Ik moet geen floppy meer hebben.. :Z
Daarom dat ik die stick als flop wil laten herkennen. Die zit op de achterkant van men pc en valt dus ook niet op.
zoals al eerder gezegt is, gaat dat denk ik niet werken.
xp/windows zal hem altijd als removable storage device blijven zien.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
En als ik nu eventueel een ander stuurprogramma aanwijs? Xp doet dit toch automatisch dacht ik? Zou dit eventueel wel lukken?

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

denk het niet.
Floppy is namelijk een essentieel deel van je mobo net zoals je hd controller. en die zit in windows gebakken. hij ziet hem, of hij ziet hem niet. en denk niet dat het mogelijk is om een usb drive als floppy te laten zien. maar misschien dat iemand anders dit wel voor mekaar gekregen heeft. Maar voor zover ik weet moet dit niet mogelijk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op 28 September 2003 @ 19:07:
denk het niet.
Floppy is namelijk een essentieel deel van je mobo net zoals je hd controller. en die zit in windows gebakken. hij ziet hem, of hij ziet hem niet. en denk niet dat het mogelijk is om een usb drive als floppy te laten zien. maar misschien dat iemand anders dit wel voor mekaar gekregen heeft. Maar voor zover ik weet moet dit niet mogelijk zijn.
Flink balen dus :'(

Morgen maar is gaan klagen bij het kantoor :7

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Bios. In de Bios kun je aangeven of, en welke drives er zijn geïnstalleerd. Je kunt dus ook aangeven dat er géén floppy drive is geïnstalleerd. Windows behoort 'm dan ook niet aan te geven (misschien moet je ook nog aangeven dat sprake is van een PnP OS, maar ik heb er nog niet mee ge-experimenteerd).
Daarnaast heb ik ergens een screenshot gezien van een Bios, waarin je een USB-Pendrive als opstartmedium kon selecteren.
Je moet zo dus wel een floppy kunnen vervangen door een USB-stick.

[ Voor 10% gewijzigd door Brothar op 28-09-2003 19:18 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel zorgen dat hij die USB drive boot, maar is dat wel de bedoeling? Het betreft hier een 8RDA+

Verwijderd

wat je ook ken doen is even op internet zoeken naar een floppy drive Clone. Die zijn er vast wel. Ik heb er in het verleden een gehad omdat ik toen problemen had met een cd. en het programma de cd moest lezen als een diskettev aak zooitje toen.

Iedergeval met het programma zien je in Deze Computer nog steeds je USB pen als verwijderbare schijf. en daarnaast zie je de floppy drive a:.. Beide gericht op je usb-pen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 19:42:
Ik kan wel zorgen dat hij die USB drive boot, maar is dat wel de bedoeling? Het betreft hier een 8RDA+
dan zal windows hem net zo hard als removable storage (a:) blijven zien, of je er nou van geboot hebt of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Zou daemon tools het kunnen?

Verwijderd

Volgens mij werkt daemon tools meer met images enzo. Maar euh wat let je om het te proberen?

• wenmaar
  • Niet online

wenmaar

6xSF-170 op hosola 1ktl O-NO

Al kan je er een B-drive van maken dan is het ook goed want wie heeft er nog een B-drive in zitten?
En als je tegenwoordig een kaart reader er in hebt en een USB pen en je schijven hebt opgedeeld en cd-rom drives hebt dan komen de letters al snel richting de letter O.
Dus waarom de letter A en B niet meer gebruiken?

Ik zou het graag weten of het gelukt is.

Suc7 wenmaar

12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 18:45:
Net bij computer management gaan zien, en die floppy drive helemaal weg gedaan. Vervolgens de stick de letter A gegeven doch wordt deze nog steeds als verwisselbare schijf herkent en ook online bankieren doet het nog steeds niet..
Als ik hier mijn USB pen de driveletter a geef, dam komt zelfs het floppy icoon in de verkenner er te staan :D

En fungeert deze dus gewoon als floppy :)

Gooi de floppy es echt heelmaal uit de bios en fysiek van het moederbord :)
Kijken wattie dan doet :)

En anders misschien xp opnieuw installeren zonder floppy drive :?

Of even op een andere bak proberen :)

Suc6 iig :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Heb bij Asus Black Pearl indertijd usb memstick gekregen waar een schakelaartje opzit om te wisselen tussen hdd en fdd stand, die zullen vast wel ergens los verkocht worden.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het probleem ook gehad. Iedere pc die ik had en ik wilde GEEN floppy erin bouwen en ik schakelde zowel de FDD controller, Bios settings> A: NONE en floppydrive uit dan werd er gewoon in Windows gezien dat er een floppydrive aanwezig is(dat was heel irri want dat kost namelijk wel 20 seconden extra dat de pc zoekt). Nu dat ik een Asus Pundit heb is het gewoon verleden tijd want die heeft geen floppydrive en geen controller. Het probleem is dat je in Windows het niet kan wijzigen maar wat je wel kan doen misschien:

Gewoon je diskette uitschakelen. Werkt perfect(net geprobeerd en Windows Explorer ziet hem niet meer) en dan ga je naar rechtermuisknop deze computer> Beheren. Je gaat dan naar de USB Disk en dan wijzig je de disketteletter naar a. Dat lukt perfect. Dat heb ik net gedaan met een machine met een diskettedrive erin en een memoryreader.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45

The Third Man

The Third Jellyfish

itsalex schreef op 29 September 2003 @ 00:07:
Ik heb het probleem ook gehad. Iedere pc die ik had en ik wilde GEEN floppy erin bouwen en ik schakelde zowel de FDD controller, Bios settings> A: NONE en floppydrive uit dan werd er gewoon in Windows gezien dat er een floppydrive aanwezig is(dat was heel irri want dat kost namelijk wel 20 seconden extra dat de pc zoekt). Nu dat ik een Asus Pundit heb is het gewoon verleden tijd want die heeft geen floppydrive en geen controller. Het probleem is dat je in Windows het niet kan wijzigen maar wat je wel kan doen misschien:

Gewoon je diskette uitschakelen. Werkt perfect(net geprobeerd en Windows Explorer ziet hem niet meer) en dan ga je naar rechtermuisknop deze computer> Beheren. Je gaat dan naar de USB Disk en dan wijzig je de disketteletter naar a. Dat lukt perfect. Dat heb ik net gedaan met een machine met een diskettedrive erin en een memoryreader.
Als je in het biosgedeelte voor Onboard Pheriphals gewoon de floppycontroller had uitgeschakeld had je ook niet die extra opstarttijd gehad :z

@TS: doe eens subst a: x: in een dosvenster, waar x: de werkelijke schijfletter van je usbpen is.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat heb ik gedaan. De floppycontroller is gewoon niet uitgeschakeld. Nee dat was niet met opstarttijd maar met W98 als je in het begin scherm van de setup zit dan gaat die zoeken naar de floppy!!!

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik denk dat dit hetzelfde principe heeft als het veranderen van het floppystation waar automatisch gekeken naar moet worden. Dus als iemand 2 floppystations heeft A en B en hij wild at er automatisch gekeken wordt in drive B, is hetzelfde principe als je wil dat er niet in Drive A wordt gekeken maar in drive X(de stick)

En voor de modbreak, had wel iets zinnigs te melden zoals je kon lezen.
Pagina: 1