Ik zit met het volgende: Ik wil een netwerk aanleggen met 2 servers.
Server 1 moet sowieso persoonlijke bestanden bevatten, opslag.
Server 2 moet alleen gegevens bevatten van het bedrijf wat hier begonnen wordt.
In de bedrijfsruimte, ergens in het huis, moet er eigenlijk een verbinding liggen naar die 2e server. Maar die 2e server moet ook te bereiken zijn vanuit huis. Ik wil dat die server onder geen beding in contact komt met Internet. Die server moet zo enorm veilig zijn dat alleen geauthoriseerde mensen vanuit het lan erop kunnen.
Ik heb zitten tekenen maar ik kom er niet uit..
Internet
|
|
S1 - - - - AP/Router(dhcp)- - - - - - - - PC1
| |
| |
S2- - - - - - - ------ PC2
Wat is wijsheid? Moet ik die 2e server koppelen aan de router of achter S1 hangen? Of moet ik in de router (Linksys ) aangeven dat S2 geen contact maakt met de buitenwereld?
Server 1 moet sowieso persoonlijke bestanden bevatten, opslag.
Server 2 moet alleen gegevens bevatten van het bedrijf wat hier begonnen wordt.
In de bedrijfsruimte, ergens in het huis, moet er eigenlijk een verbinding liggen naar die 2e server. Maar die 2e server moet ook te bereiken zijn vanuit huis. Ik wil dat die server onder geen beding in contact komt met Internet. Die server moet zo enorm veilig zijn dat alleen geauthoriseerde mensen vanuit het lan erop kunnen.
Ik heb zitten tekenen maar ik kom er niet uit..
Internet
|
|
S1 - - - - AP/Router(dhcp)- - - - - - - - PC1
| |
| |
S2- - - - - - - ------ PC2
Wat is wijsheid? Moet ik die 2e server koppelen aan de router of achter S1 hangen? Of moet ik in de router (Linksys ) aangeven dat S2 geen contact maakt met de buitenwereld?