Ik heb laatst een Dell P2 350 van iemand gekregen. Nou had ik daar om te proberen Slackware 9.0 op gezet. Dat werkte allemaal goed maar nu wil ik er Win XP op zetten zodat ik de PC aan mijn neefje van 4 kan geven. Maar ik krijg er voor geen meter Windows op. Als ik via de Win XP bootdisk's cd instalatie wil starten krijg ik na Diskette 6 een blauw scherm. Als ik Fdisk doe loopt de PC vast. Met Win 98 geeft hij aan dat er onvoldoende schijfruimte is. Ik heb de hardeschijf al in een andere PC gehad en daarin geformateerd. Toen had ik zo opeens de oude Win 98 instalatie weer. Maar als ik de Hardeschijf weer in die Dell doe dan start hij op met Linux. Hoe krijg ik Win XP op die PC? Volgens de site van Dell wil Win XP er wel op.
Hang hem eens in die Dell bak en voer daarop eens een debugroutine uit.
Wat voor hdd is het eigenlijk?
Begrijp ik nou goed:Ik heb de hardeschijf al in een andere PC gehad en daarin geformateerd. Toen had ik zo opeens de oude Win 98 instalatie weer. Maar als ik de Hardeschijf weer in die Dell doe dan start hij op met Linux.
Schijf in PC1 -> 98 start
daarna in PC2 -> linux start
Dat gaat er bij mij niet in... boot 1 van die pc's niet vanaf een andere hdd die er nog inzit oid?
[ Voor 11% gewijzigd door Mike Jarod op 28-09-2003 21:41 ]
hdd in dell bak, win98 disk opstarten, en dan:
fdisk /mbr
dan gewoon fdisk -> alle partities weghalen, en een mooie primaire partitie aanmaken.
fdisk /mbr
dan gewoon fdisk -> alle partities weghalen, en een mooie primaire partitie aanmaken.
debugroutineTerw_Dan schreef op 28 September 2003 @ 21:36:
Hang hem eens in die Dell bak en voer daarop eens een debugroutine uit.
En het is een Maxtor 8 GB hardeschijf.
Gedaan, maar Fdisk blijft gewoon vastlopen.Icey schreef op 28 September 2003 @ 21:41:
hdd in dell bak, win98 disk opstarten, en dan:
fdisk /mbr
Na een format kan ie nog steeds booten,... vind ik wel knap
misschien moet je eens een low level format doen
misschien moet je eens een low level format doen
Pak een 2e PC, met al Windows er op... Partition Magic-> alle partities wegmikken -> een grote FAT32 partitie erop -> formatten -> terug in de DELL -> Windows installeren.
Forget your fears...
...and want to know more...
idd Aetje, lijkt mij dat dat moet werken...en als ie dan nogsteeds niet installeert dan kan het zijn dat die HD beschadigd is.
En werkt fdisk wel goed met ext/2 en/of ext/3? Het lijkt mij niet dat fdisk gemaakt is om compatible met linux partities te zijn.
En werkt fdisk wel goed met ext/2 en/of ext/3? Het lijkt mij niet dat fdisk gemaakt is om compatible met linux partities te zijn.
Ik zal het vanavond eens proberenAetje schreef op 29 September 2003 @ 13:35:
Pak een 2e PC, met al Windows er op... Partition Magic-> alle partities wegmikken -> een grote FAT32 partitie erop -> formatten -> terug in de DELL -> Windows installeren.
Edit: Trouwens ik had die HD al geformateerd in Linux. En toen waren de oude bestanden zo opeens weer terug. Ik had eerst Slackware erop gezet. Voor de instalatie alles verwijderd en 1 Ext3 en 1 swap partitie aangemaakt. Die heb ik later in een andere PC in mandrake weer verwijderd maar toen was de oude windows instalatie weer terug.
Ik krijg met Fdisk helemaal geen partities te zien. Hij loopt gewoon vast zodra ik een keuze maak. En het maakt niet uit wat voor diskette ik gebruik.silentsnake schreef op 29 September 2003 @ 14:21:
idd Aetje, lijkt mij dat dat moet werken...en als ie dan nogsteeds niet installeert dan kan het zijn dat die HD beschadigd is.
[ Voor 18% gewijzigd door Mpdrichel op 29-09-2003 17:15 ]
FDisk ziet Ext2 en Ext3 filesystems als "non-DOS partition". Teminste, dat hoort ie zo te zien..
Forget your fears...
...and want to know more...
even een tooltje gebruiken om je harde schijf te wissen (vol nulletjes schrijven) met name je mbr enzo
(win)do(w)s fdisk houd niet zo van linux partities ... gaat moeilijk doen
wipe.com is een klassieker
hier http://www.fish.demon.nl/got/wipe.com
[ Voor 33% gewijzigd door Fish op 29-09-2003 22:01 ]
Dat is dus gewoon debug doen.fish schreef op 29 September 2003 @ 21:57:
even een tooltje gebruiken om je harde schijf te wissen (vol nulletjes schrijven) met name je mbr enzo
Heb je de al gedaan TS?
Okee ik ben een tijdje ziek geweest en had toen even geen zin. Maar ik ben vandaag weer met die PC bezig geweest. Ik heb de HD eruit gehaald en in mijn andere PC gezet. De pc gewoon opgestart met Win XP. Partition Magic erop gezet. En als partition Magic opgestart is zie ik die HD als BAD! Als ik hem dan probeer te formateren krijg ik de melding Error #4 Bad argument/parameter. Als ik dan naar deze computer ga zie ik 2 extra drives. De ene is helemaal niks daar kan ik niet op komen en die kan ik niet formateren. En de andere is gewoon nog de oude Win 98 schijf die heb ik inmiddels wel al geformateerd.
Verwijderd
jouw probleem komt door ext3 wordt niet herkend door pqmagic en fdisk.
je kan het beste in linux je partitties weggooien of fat32 partities aanmaken.
daarnaa kan je er wel weer gewoon bij.
en als je dan xp erop wil zetten en je krijgt eerst lilo ofzow als je boot ->>>fdisk /mbr
je kan het beste in linux je partitties weggooien of fat32 partities aanmaken.
daarnaa kan je er wel weer gewoon bij.
en als je dan xp erop wil zetten en je krijgt eerst lilo ofzow als je boot ->>>fdisk /mbr
In partition Magic kan ik wel ext3 partities aanmaken. Dus het lijkt me sterk als hij niet word herkend. En als ik fdisk /mbr doe. Dan loopt hij ook vast.
Heb je zoiezo al nagekeken of de schijf nog wel goed is 
Download anders eens van de fabrikant van jou HD een diagnose programmatje, dan weet je zeker dat het in ieder geval niet aan de HD zelf ligt
Download anders eens van de fabrikant van jou HD een diagnose programmatje, dan weet je zeker dat het in ieder geval niet aan de HD zelf ligt
Doe nou terw_dan's debug ding.. Die maakt echt alle partities zoek..
Daarna eens met fdisk een partitie aanmaken..
Daarna eens met fdisk een partitie aanmaken..
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Ik heb nou geprobeerd MD 9.1 te instaleren op die PC. Ik kan de HD gewoon formateren en partitioneren. Maar zodra hij begint met instaleren loopt de boel vast.
Ik heb dezelfde problemen eens gehad: formatteren/partitioneren ging prima, maar tijdens de installatie van een besturingssysteem altijd vastlopers. Bleek aan het moederbord (Chaintech 5AGM2) te liggen, hdd was prima in orde.
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Pagina: 1