Toon posts:

HD Upgrade de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mijn gehele systeem aan het upgrade alleen maar voor performance, dus snelheid. Qua harde schijf kan ik niet beslissen.

Op moment heb ik:
IBM Deskstar 120GXP IC35L080 80GB 7200RPM.

Wil vervangen voor:
MAXTOR 6Y080P0 80GB UDMA133 7200RPM 8MB HDD.

Is dit de moeite waard of zou ik de HD niet upgraden.

Verwijderd

Ik denk dat dit totaal geen nut heeft. Waarom? Ata133 is niet sneller als ata 100. Allebij 7200 rpm.. enige verschil is de 8mb cache. volgens mij gebruik je dat alleen bij video bewerking en server omgevingen. Niet bij het gamen of internetten. De snelheids winst zal minimaal zijn. Ik zou dan gaan kijken voor een sata controller + schijf of voor SCSI.

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Waarom niet een raid kaartje kopen, samen met een hd, en dan een raid configuratie draaien?

Verwijderd

wdekreij schreef op 28 September 2003 @ 18:02:
Waarom niet een raid kaartje kopen, samen met een hd, en dan een raid configuratie draaien?
Is ook een idee..Gewoon RAID draaien met 2x die IBM (wel dezelfde kopen dan :) )

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik kopen?

"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 6

Ofwel, zoek zelf maar 'ns rond, check wat reviews en beslis voor jezelf of het verschil het je waard is. Maar gezien de specs maar bar weinig verschillen kan je zelf ook wel verzinnen dat je niet tot achter in je stoel zal worden gedrukt door het performanceverschil van die 2 HD's.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.