Toon posts:

Radeon 9700 naar 9700 Pro?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe videokaart maar wil er niet teveel geld aan uitgeven aangezien ik dit voor jaar ook al voor €350 heb uit gegeven aan upgrade van mijn mobo,CPU en mem.

Nu kwam ik in de pricewatch een Club3D Radeon 9700 tegen. Dus ging ik op zoek naar info over het overclocken van deze kaart maar kwam weinig bruikbaars tegen.

Iets wat ik tegen kwam(1 keer) en verder niks over kon vinden was dat sommige kaarten gelockt zijn. Omdat ik er verders niks over kan vinden wilde ik vragen of iemand me een goed antwoord kan geven of Club3D zijn kaarten gelockt heeft.

Ook stond er iets in over de verschillden geheugen type's (2.8ns 3.3 en 3.6) Wat is nu eigenlijk het beste en wat zit er op z'n Club3D kaart of moet ik hiervoor naar de winkel mailen?

Verwijderd

sommige kaarten zijn gelockt ja, maar meestal is dat wel te unlocken met een gehackte bios...

2.8ns is het beste, en 3.6 is bagger, je kunt uitrekenen hoe hoog je je mem kan zetten:1000:aantal NS=max mhz.

edit: de speeds:
code:
1
2
3
Kaart        Core   Geheugen
9700          270        270
9700 pro    325        310

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 18:36 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:16
kus is moeilijk omdat je ook over generaties praat of hoe je het noemt

ik weet niet of dit ook bij de 9700 is maar dit is wel het geval bij de 9800

aan het begin had de 9800 een ander merk RAM wat verder te overclocken was
de nieuwe 9800 hebben standard de zelfde clock speed maar zijn moeilijker en niet zover te overclocken omdat ze nu een ander merk en type ram gebruiken

(misschien niet de juiste woorden maar hier komt het wel op neer)

maar of de winkel je een oude 9700 pro of een van de laatste verkoopt kan een winkel denk ik niet weten omdat ze uit de doos allemaal hetzelfde zijn alleen de een overclockt makkelijker en meer dan de ander

Verwijderd

ik heb gehoord dat de lay out van de non pro en de pro hetzelfde zijn.. en dat je de core van de non pro kan overclocken tot 325 (pro clocks dus) omdat er namelijk ook de zelfde cooler op zit, maar klopt dit ook?:S

en hoe zit dat met het geheugen? kun je die ook overclocken naar pro clocks? (310 dus) of moet er nog extra koeling komen, desondanks het qua lay out dezelfde kaarten zijn?

kortom... kun je door middel van overclocken de 9700non pro naar een pro krijgen zonder extra koeling? of komt er meer bij kijken?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Je kunt de core van de Club 3D 9700np zo naar 360MHz overclocken. Dat heb ik gedaan, verder geen mods, alleen nieuwe bios erop, want de clocksnelheid was eerst gelocked. Ik zou eerst eens naar bedrijven mailen of ze de 9700 uberhaupt nog hebben, een maand terug was deze kaart al bijna niet meer te krijgen. Waarschijnlijk is hij nergens meer te koop, als je dan naar de 9700Pro aan het kijken bent kun je beter de 9800 nemen. Ongeveer evenduur, alleen de core valt verder over te clocken (bijna altijd wel 370-380MHz, vaak zelfs boven de 400MHz) Verder heeft hij wat betere smartshaders.
en 3.6 is bagger
Dat zit op mijn Club3D 9700np, en toch krijg ik het naar 300MHz overgeclocked :) Volgens mij is het 3.3ns geheugen, of is het niet goed getest. Het komt wel vaker voor dat je 3.3ns ook zo 35MHz hoger kunt clocken dan het theoretisch maximum.

[ Voor 48% gewijzigd door Yokozuna op 28-09-2003 18:54 ]

Verwijderd

ja maar hoe zit het dan met het geheugen? , en als de 9700n/p gelockt is, is er dan nog een andere manier dan het bios te veranderen om em toch over te kunnen clocken? misschien die gehackte omega drivers?

Verwijderd

Hey yokozuna, we hebben precies hetzelfde systeem!! Ik heb alleen een extra geheugen module. Ik ben voor mijn Club3d bezig met heatsinks op de geheugen blokjes te zetten.
Er zit hier bij mij 3.3 ns infineon op. Het lijkt overigens wel op een bba aangezien er op de kaart nergens club3d staat.

Mijn snelheden zijn niet gelockt trouwens! DUS WEL!! had em net veranderd met powerstrip, en ik druk op enter om dit te submitten en BAM!! Bluescreen!
Yokozuna schreef op 28 September 2003 @ 18:50:
Je kunt de core van de Club 3D 9700np zo naar 360MHz overclocken. Dat heb ik gedaan, verder geen mods, alleen nieuwe bios erop, want de clocksnelheid was eerst gelocked.
Hoe heb je dat gedaan, die nieuwe bios, kan je mij dat vertellen?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 19:09 ]

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 22:29
Ik heb ook een Club3d 9700 np, met 3,3 infineon geheugen :) Maar overclocken werkt niet zoals bij Bossie2002, krijg ik blue screen. Kaart word uit zichzelf al best warm dus zat over andere cooling te denken (Zalman :) ) Heb nu een fan op de kaart blazen, heatsink is lauw.

Welke blokjes zet je erop Bossie? Zelf gemaakt ?

Verwijderd

_SouLmaN_ schreef op 28 September 2003 @ 19:10:
Ik heb ook een Club3d 9700 np, met 3,3 infineon geheugen :) Maar overclocken werkt niet zoals bij Bossie2002, krijg ik blue screen. Kaart word uit zichzelf al best warm dus zat over andere cooling te denken (Zalman :) ) Heb nu een fan op de kaart blazen, heatsink is lauw.

Welke blokjes zet je erop Bossie? Zelf gemaakt ?
Ja, ik heb wat heatsinkjes opgesnort en die ga ik een beetje kleiner maken zodat ze erop passen. Daarnaast heb ik nog een tubetje Arctic siler thermal adhesive besteld dus daar is het wachten even op. Ik zit nog even na te denken wat ik ga doen met de koeling van de GPU, maar als ik lees dat hij op 360 Mhz moet kunnen lopen dan wil ik dat eerst even proberen.

• Deadsy
ja koeling is natuurlijk wel belangrijk

dus zorg er gewoon voor dat de circulatie lekker goed is

hitte kan de kaart normaal wel hebben een radeon9800 word erg warm 60 graden dacht ik maar weet niet zeker

en de meesten daarvan hebben geen heatsinks op de RAM

maar als je die wel hebt geeft dat een veiliger gevoel vind ik tenminste

als je het geld overhebt

ik hoor veel goed nieuws over de 9800 van HIS die heeft een heatsink die over de processor en alle ram gaat en ook de achtekant bedekt

en als je de kaart gaat overclocken neem je dan daarvoor de tijd wat het kan best verwarend zijn

Verwijderd

ik snap er niet egt veel van...
is het nou zo dat bij elke radeon 9700 non pro de clocksnelheden gelockt zijn? of is dat maar soms? en als die gelockt zijn.. hoe kun je die dan unlocken? ik bedoel hoe werkt zo'n bioshack of zijn er nog andere manieren? ik had namelijk ergens gelezen dat je met die gehackte omega drivers wel wat kon?

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Je kunt gewoon een bios downloaden bij
http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php
Deze up je met het prog. atiflash.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een image van je eigen radeon 9700 non pro bios maken, en deze zelf modden.
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33654157
Heb ik met mijn 9500 pro ook gedaan. De hack werkt voor de 9700 non pro het precies het zelfde.

Deze 2 links kan ook wel handig zijn
Radeon 9500 rebuild to radeon 9700
re 9500pro > 9700pro

[ Voor 19% gewijzigd door datkanveelbeter op 28-09-2003 19:58 ]

Verwijderd

datkanveelbeter schreef op 28 september 2003 @ 19:53:
Je kunt gewoon een bios downloaden bij
Deze up je met het prog. atiflash.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een image van je eigen radeon 9700 non pro bios maken, en deze zelf modden.
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33654157
Heb ik met mijn 9500 pro ook gedaan. De hack werkt voor de 9700 non pro het precies het zelfde.
Ik zal dat eens uit gaan zoeken hoe dat werkt. Lijkt me wel een goed plan aangezien ik wel mee wil gaan doen met de 3dmark challenge. En dan moet ie dus wel een stukkie harder gaan lopen.

Iemand anders nog handige links/biossen?

Verwijderd

Ik gebruik rivatuner om mijn R9500 hoger te klokken.

Volgens mij is het niet nodig om een andere bios te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus sommige kaarten zijn gelockt. Vreemd toch sommige wel sommige niet, heeft alleen club3D dit of hebben alle merken dit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 20:08:

Hmm.. ook maar eens proberen dan. (Na de formule1 >:) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 20:08:

ja en dat kan ja omdat de 9500 non pro niet gelockt is , de 9700 non pro van club3d is dat wel, dus eerst een unlocked bios erin gooien, liefst een die ook op default speed draait om je kaart stabiel te laten draaien en dan kan je zelf de max van je kaart op gaan sporen, ik heb dit ook gedaan en bij mij draait ie perfect @ 9700 pro, ik wil alleen ook graag memsinkjes hebben.

Iemand hier enig idee waar je die memsinkjes het beste kan halen ?

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
is het inderdaad nodig om de kaart extra te koelen wanneer je hem naar pro clockt?

• datkanveelbeter
Hij word gewoon warmer als je hem OC.
Je kunt hem OC zonder extra koeling, alleen zal je waarschijnlijk verder kunnen OC namate je hem beter koelt 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 20:31:
[...]

ja en dat kan ja omdat de 9500 non pro niet gelockt is , de 9700 non pro van club3d is dat wel, dus eerst een unlocked bios erin gooien, liefst een die ook op default speed draait om je kaart stabiel te laten draaien en dan kan je zelf de max van je kaart op gaan sporen, ik heb dit ook gedaan en bij mij draait ie perfect @ 9700 pro, ik wil alleen ook graag memsinkjes hebben.

Iemand hier enig idee waar je die memsinkjes het beste kan halen ?
Je zou hier http://shop.freezinghardware.nl/ kunnen kijken, of www.tweakstore.nl

• Deadsy
nou zoals anderen reeds gezegd hebben is koeling niet nodig

denk maar aan de 9800 die heeft een hogere clock als de 9700 maar die heeft meestal geen koeling op de RAm

vond ik eerst raar als je de Geforce bekeek met al die koeling en dan radeon zonder

maar als je hem ver wilt overclocken zonder heatsinks op de RAm raad ik je aan eerst raad binnen te halen zoals je nu doet want het is jammer als je een dure kaart kapot maakt omdat er geen koeling op zat

Verwijderd

maar op een 9800 zit dan ook sneller geheugen, wat ervoor gemaakt is om sneller te lopen.

Verwijderd

Ik ben inmiddels bezig om mijn kaart te flashen, ik heb de bios en de bootflop op 1 diskette. Ik heb alleen geen idee wat voor command ik moet geven als ik eenmaal in dat ati flash zit.
Als het goed is heet de bios 97npclub.bin . Ik wil uiteraard eerst mijn oude bios saven, weet iemand wat de command lines hiervoor zijn?

Update:
Ik heb het inmiddels gevonden, het is op zich vrij makkelijk.
Ik heb mijn bios eerst gesaved a:atiflash -s 0 original.bin

Vervolgens de nieuwe erop a:atiflash -f -p 0 97npclub.bin

Daarna is het een reset en klaar is kees, of in dit geval Bossie. Wel moet je nog even de drivers en control panel verwijderen en deze opnieuw installeren.

De nieuwe bios kan je hier vinden:

en atiflash heb ik hier weg:
www.radeon2.ru/bios/util/aflash2.rar

Met dank aan datkanveelbeter voor de handige links :Y)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 14:10 ]

Verwijderd

maar wie weet of het nou egt bij alle 9700n/p kaarten de clocks gelockt zijn of maar een gedeelte van de kaarten

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 13:12:
Ik ben inmiddels bezig om mijn kaart te flashen, ik heb de bios en de bootflop op 1 diskette. Ik heb alleen geen idee wat voor command ik moet geven als ik eenmaal in dat ati flash zit.
Als het goed is heet de bios 97npclub.bin . Ik wil uiteraard eerst mijn oude bios saven, weet iemand wat de command lines hiervoor zijn?

Update:
Ik heb het inmiddels gevonden, het is op zich vrij makkelijk.
Ik heb mijn bios eerst gesaved a:atiflash -s 0 original.bin

Vervolgens de nieuwe erop a:atiflash -f -p 0 97npclub.bin

Daarna is het een reset en klaar is kees, of in dit geval Bossie. Wel moet je nog even de drivers en control panel verwijderen en deze opnieuw installeren.

De nieuwe bios kan je hier vinden:

en atiflash heb ik hier weg:
www.radeon2.ru/bios/util/aflash2.rar

Met dank aan datkanveelbeter voor de handige links :Y)
Thnx dit ga ik even opslaan in me computer, ik was vergeten hoe je je bios moest saven B) :)

volgens mij zijn alle 9700 NP club3d kaarten gelockt (van mij wel iig) met allemaal een 3.3 NS geheugen chip van infeon.

[ Voor 83% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-09-2003 15:51 ]

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 17:57

Metro2002

Memento mori

ik heb ook die flashfile gebruikt en nou geeft ie inderdaad aan dat het een 9700 pro is geworden (was club 9700 non pro) en ik heb de clockspeeds aangepast (naar 325 en 310)

werkt allemaal PRIMA maar hij is een heel stuk LANGZAMER geworden

voorheen 3700 3dmarks
nu: 3400 3dmark

ook spellen lopen merkbaar minder soepel |:(

iemand nog een idee hoe dit komt :?

Verwijderd

doe ik er goed aan om mijn 9800se te verkopen en dan een 9700 non pro te kopen?
de 9800se is niet modbaar

• STIMPPYYY
joepie ik had hem ook maar eens weer geflashed naar een 9700 Pro. met de commando's van atiflash.

Wat gebeurt er nou ? hij doet het niet meer!!.
De fan van de kaart slaat gewoon aan, als ik hem opstart hoor ik 3 beepjes, best snel (1e wat langzamer, daarna 2 hele snelle (nee dit is geen kwestie van vid-kaart niet goed ingedrukt) ). Ik heb hem in een andere pc geprobeert , maar werkt ook niet.
De computer boot wel gewoon, maar ik krijg dus telkens geen beeld.
Ik heb al geprobeerd oude bios erover te flashen met atiflash, maar dit had ook geen zin. Ik wil het wel proberen met flashrom , maar ik weet niet hoe dat werkt :?
Ik heb dit topic : Club3d 9700np dood na flashpoging: rijp voor de vuilnis ?

ook al helemaal doorgelezen.
Iemand een oplossing ?! :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff research gedaan en kwam dit dus tegen. 9800SE is wel modbaar maar werkt niet altijd. De SE heeft net als de Pro 8 pipelines maar er werken er maar 4. Nu kun je deze andere ook aanzetten maar het werkt dus niet altijd. Bij de 9700 daartegen staan dze alle 8 wel aan en verschilen alleen de snelheden maar.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

kan iemand zijn originele club3d 9700 bios posten misschien? dan kan ik hem weer terug flashen |:(

Verwijderd

maar is de bioshack er dan alleen voor em naar pro te krijgen? of is er ook een bioshack die alleen de kaart unlocked en dat je daarna dus wel ermee kan overclocken zonder dat ie als pro gezien wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 18:06 ]

Verwijderd

orginele bios club3d 9700np: http://home.planet.nl/~bosgra03/ORIGINAL.BIN
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 18:00:
maar is de bioshack er dan alleen voor em naar pro te krijgen? of is er ook een bioshack die alleen de kaart unlocked en dat je daarna dus wel ermee kan overclocken zonder dat ie als pro gezien wordt?
Die bios die ik gebruikt heb behoud gewoon de normale non-pro snelheden, en vanuit daar kan je gaan tweaken met je kaartje zodat hij sneller loopt.
Ik heb echter nog niet gezocht naar de pro bios aangezien niet elke kaart op pro snelheid wil lopen.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 18:20 ]

• SouLmaN
  • Laatst online: 10-02 22:29
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 18:00:

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

ok bedankt voor het origineel maar ik heb de fout al gevonden :)
had de instellingen nog op hoge kwaliteit staan en blijkbaar pakt 3dmark niet de standaard instellingen (bij nvidia altijd wel :S )
heb nu een score van 4679. is dat een normale score voor een ati 9700@9700pro met een athlon @ 1667MHz (2000+ ) en 512MB pc2700 ?

Verwijderd

Metro2002 schreef op 29 September 2003 @ 18:45:
had de instellingen nog op hoge kwaliteit staan en blijkbaar pakt 3dmark niet de standaard instellingen (bij nvidia altijd wel :S )
heb nu een score van 4679. is dat een normale score voor een ati 9700@9700pro met een athlon @ 1667MHz (2000+ ) en 512MB pc2700 ?
Ben nu 3dmark 2k3 aan het downen, als ik em heb over een minuutje of 40 dan zal ik em ff runnen.

Ik had op 3dmark 2k1se trouwens 11500 met mijn proc op 1533 mhz en mem op 266 mhz.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Metro2002 schreef op 29 september 2003 @ 18:45:
dat kun je controleren op de site van futuremark ;)
ik denk dat het wel een mooie score is.
is toch weer bijna 1000 punten hoger dan eerst.

[ Voor 5% gewijzigd door chucky666 op 29-09-2003 18:58 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heb zelf een crucial 9700 pro bios op me kaartje geflashed en dat werkt zeer goed op de club 3d NP :)

Voor de snelheden zie me sys specs .
Zal ff d crucial bios uploaden naar me home space :)

Turn it off and on again.

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 29 September 2003 @ 19:02:
Heb zelf een crucial 9700 pro bios op me kaartje geflashed en dat werkt zeer goed op de club 3d NP :)

Voor de snelheden zie me sys specs .
Zal ff d crucial bios uploaden naar me home space :)
Ik zie de snelheden van jou kaart, maar dat is wel heel snel. Hoe heb je em gekoeld en wat voor geheugenchips heb je erop zitten?

En wat voor 3dmark scores haal je ermee in 2001se?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 19:07 ]

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 19:06:
[...]

Ik zie de snelheden van jou kaart, maar dat is wel heel snel. Hoe heb je em gekoeld en wat voor geheugenchips heb je erop zitten?

En wat voor 3dmark scores haal je ermee in 2001se?
Heb et al een tijdje niet meer gedraait maar dit was me uiterste score :)

http://service.futuremark.com/compare?2k3=835656

Dit is trouwens nog steeds de snelste AMD + 9700 score futuremark >:)

Als ik morgen even tijd heb draai ik 2003 nog een keer denk dat ik nu wel rond de 7100 kom :)

Turn it off and on again.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

zal binnenkort ook weer eens aan de overklok gaan.
ben ff een tijdje uit de benchmark geweest omdat ik hiervoor een GF4 had. en dan kon je overklokken wat je wilde maar je score ging niet omhoog in 3dmark2k3 :(

kijken of het met me ati beter gaat >:)

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:36
mijn kaart had na het flashen van de gehackte club3d bios problemen in windows.. hij bleef van resolutie veranderen. De andere bios op die site (adres staat in topic) werkte ook niet. Ik weet niet wat er aan de hand is. Ik heb infeon 3,3ns. Ik ben nog aan het zoeken naar een goede bios.

Verwijderd

Ik heb ook een Club3d 9700 maar die is niet gelockt. Ook met 3.3ns geheugen.

• datkanveelbeter
nickvd schreef op 29 September 2003 @ 22:25:
mijn kaart had na het flashen van de gehackte club3d bios problemen in windows.. hij bleef van resolutie veranderen. De andere bios op die site (adres staat in topic) werkte ook niet. Ik weet niet wat er aan de hand is. Ik heb infeon 3,3ns. Ik ben nog aan het zoeken naar een goede bios.
Dat had ik ook, > naar mijn weten is dat gewoon normaal > je moet gewoon je resolutie verandere en opnieuw opstarten. (volgens mij moest ik dit twee keer doen)
SmokeyTheBandit schreef op 29 september 2003 @ 21:08:
[...]

Heb et al een tijdje niet meer gedraait maar dit was me uiterste score :)

http://service.futuremark.com/compare?2k3=835656

Dit is trouwens nog steeds de snelste AMD + 9700 score futuremark >:)

Als ik morgen even tijd heb draai ik 2003 nog een keer denk dat ik nu wel rond de 7100 kom :)
We lekker score ja 8) .
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Bij mij krijg ik hem zelf maar tot 350-310.

Of ziet je kaart er zo uit, ofzo?
Afbeeldingslocatie: http://www.zerofanzone.co.uk/pictures/jpg/r300wc040.jpg
[rml][ WC] Mooi ATI Radeon 9700 WC-blokje[/rml]

Of iets vergelijkbaars.
Het resultaat mag er zeker zijn _/-\o_ .

Verwijderd

Metro2002 schreef op 29 September 2003 @ 17:26:
ik heb ook die flashfile gebruikt en nou geeft ie inderdaad aan dat het een 9700 pro is geworden (was club 9700 non pro) en ik heb de clockspeeds aangepast (naar 325 en 310)

werkt allemaal PRIMA maar hij is een heel stuk LANGZAMER geworden

voorheen 3700 3dmarks
nu: 3400 3dmark

ook spellen lopen merkbaar minder soepel |:(

iemand nog een idee hoe dit komt :?
Jij vind dat al laag, ik had pas een trieste score, 2990 punten met mijn xp op 200 fsb en 2200 mhz.. vid krt op nogmale speeds. Of moet ik nog directx9 installeren?

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:36
De crucial 9700 pro bios werkt bij mij het beste. Ik heb geen problemen meer. Alleen hoe krijg ik mijn kloksnelheden vast ingesteld? Bij beeldschermeigenschappen staat clockrate maar als ik het daarmee instel dan is het na 1 keer herstarten weer het oude liedje.

• PhuSioN
  • Laatst online: 09-02 20:03
Ik werk al tijden met een hercules 9700 pro rev 3.0 bios, wat prima gaat, maar waar kan ik die van crucial downloaden? Heb al een keer eerder gezocht maar zonder resultaat.
edit:

laat maar jongens. uiteindelijk toch gevonden
http://www.ocfaq.com/softmod/bios/Crucial.9700PRO.128.bin

[ Voor 29% gewijzigd door PhuSioN op 30-09-2003 18:42 ]

Verwijderd

patryk schreef op 30 September 2003 @ 18:31:
Ik werk al tijden met een hercules 9700 pro rev 3.0 bios, wat prima gaat, maar waar kan ik die van crucial downloaden? Heb al een keer eerder gezocht maar zonder resultaat.
edit:

Is dit dezelfde als die van smokeythebandit?

Ik heb net even een 3dmarkrun gedaan op pro snelheid, en geen enkel probleem of artifact. Ik denk dat ik die pro bios er ook maar op ga flashen. Eerst even die heatsinkjes op mijn kaart aanbrengen als morgen mijn speelgoedjes komen. :9~

• STIMPPYYY
Werkt zo'n curcial pro bios dan ook op een Club3d ?

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:58

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Mijn Club3D 9700 heb ik geflasht naar een Pro en draait al maanden probleemloos op 324/310,5. De max heb ik nog niet helemaal uitgetest, maar ligt op pakweg 375/317. Dit met de standaard koeling.

De BIOS heb ik uit de FAQ van een ander forum, dacht van ComputerTotaal 8)

recent 3dmark '01 testje: http://service.futuremark.com/compare?2k1=7049704

en een '03: http://service.futuremark.com/compare?2k3=1363754

[ Voor 43% gewijzigd door bvk op 30-09-2003 23:51 ]

Specs

Verwijderd

Heb ook ff een OC op mijn Club Radeon 9700 uitgevoerd. Eerst BIOS voor 9700-9700Pro, toen ff 3DMark 2003 : 4011. Met Rivatuner naar 350/310 gezet : 4710.
Nu eerst ff gamen en morgen ga ik verder kijken :)

• PhuSioN
  • Laatst online: 09-02 20:03
STIMPPYYY schreef op 30 September 2003 @ 22:34:
Werkt zo'n curcial pro bios dan ook op een Club3d ?
zelf heb ik ook een club3d dus ;)
werkt dus wel

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb al een tijdje een club3d 9700 als 9700pro draaien. Ik heb een gehackt bios erin geflasht, waarna de kaart herkend werd als 9700pro en het overclocken unlocked werd. Het maximale waarop ik 3dmark03 kan draaien is 340/300. Bij meer dan 340Mhz core wordt de kaart te warm en loopt ie vast.
Het geheugen zal wel idd 3,3ns zijn, want hoger dan 300Mhz gaat het echt niet. Daarboven krijg ik allemaal 'checkers' te zien.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

patryk schreef op 30 september 2003 @ 18:31:
edit:

Die heb ik dus geprobeerd, maar werkt niet. hij zegt:

Serial rom
crucial.9700pro.128.bin file open error

Ik dacht zelf aan die punten dat dat het probleem geeft.. kan dat of is die bios rottig

op welke snelheid loopt die crucial bios eigenlijk?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 14:59 ]

• STIMPPYYY
Je moet ook niet die naam in DOS in typen. Als je in dos bent en je typt in dir/w krijg je alle bestanden te zien die op die floppy staan. De naam van het Crucial bios is: CURCIA~1

Dus: Flashrom -p 0 CURCIA~1.bin

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op 01 oktober 2003 @ 17:24:
Je moet ook niet die naam in DOS in typen. Als je in dos bent en je typt in dir/w krijg je alle bestanden te zien die op die floppy staan. De naam van het Crucial bios is: CURCIA~1

Dus: Flashrom -p 0 CURCIA~1.bin
Verklaart een hoop :D, dank je :Y)

update:
Heb em inmiddels geflashed gehad, maar gaf allemaal vreemde problemen, letters vielen hier en daar weg. Heel vreemd, dus de geunlockte club3d er maar weer op gegooit.
Tijdens het flashen valt de stroom ineens uit!!! Schrok me rot man!! Gelukkig deed ie het wel weer toen ik em weer aan zette. _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 09:59 ]

Pagina: 1