Toon posts:

Akai AA-6000 receiver Afstellen.

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag ben ik een troste bezitter van een krachtigw Akai versterker.

Het probleem is dat op de speaker uitgang 3 volt gelijk spaning staat wat me niet goed lijkt voor de luidsprekers.

Heeft iemand arvaring met het opnieuw afstellen van een versterker ?
Zelf heb ik best wel wat kennis over elektronica.
Veder komt er uit één kanaal veel meer bas, maar dat zal wel aan een potmeter liggen die vervangen moet worden.

Met google heb ik niets kunne vinde,
Of ik kwam op een site waar je Service Manuals kan kopen, of een lijst van iemand met wat voor appratuur die heeft.

Ik hoop dat het zou lukken om hem weer goed werkend te krijgen.
Hij ziet er erg goed uit, is erg zwaar. Jack aansluitingen, en er zitten 100volt elco's in. (Onderspaningen gaan werken is dus niet zo goed idee.)

Ik zal straks wel wat piccie's maken.

Verwijderd

Topicstarter
Hier de pics,
Voorkant
Bovenkant.jpg
Regeling.jpg(Dit zijn de eengiste potmeters die ik in de binne kan kan vinde.

Aleen het is blijkbaar niet zo super versterker.
De elco's staan parrelel met 75V er op, hij heeft dus geen symatrische voeding waardoor die de negetiefe spaningen met een elco moet opwekken. Dus het kan nooit een super versterker zijn.

Waneer ik hem aanzet gaat er in onbelaste toetstand een piek door me meter van 15 volt :| .
Waneer ik hem voluit zet meet ik op de uitgang een wisselspaning van maximaal 30volt. Speaker moeten minaal 8 ohm zijn. 30volt/8= 3,75
3,75A * 30volt= 112,5Wat piek. (Ik pratijk zal dit wat minder zijn.)

Mij lijkt dit dus niet zo super versterker, heeft trouwens iemand een idee uit welkjaar deze versterker komt ? Aan het model te zien is die best oud :+.
Kon ik maar ergens op het i-net de specs vinden van deze versterker.
(Mischien is die wel bruikbaar voor me Subwoofer.)