[CD-RW] ziet geen lege cd's meer

Pagina: 1
Acties:

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 19:02
Deze week heb ik de PC van een vriendin opnieuw geïnstalleerd. Alles tip-top, behalve de Acer 20x10x40 CD-RW wil maar niet werken...

Het station kan wel beschreven cd-r's lezen, maar ziet geen lege cd-r's en cd-rw's in Nero 5.8 en 6.0.0.15. Dit zowel onder Windows XP pro als Windows 2000 pro.
Ik heb em ook al eens in mijn PC gestoken (XP met Nero 5.8) maar zelfde probleem.
Ik heb 3 verschillende schijfjes gebruikt: MMore 80min, SKC 74min en TDK 80min.
Normaal zet ik in Windows XP in de services "COM-service voor IMAPI cd-branders" uit, maar om toch nog eens te proberen branden vanuit de verkenner heb ik het nog eens aangezet. Zelfde resultaat...
De drive zit aangesloten op de secondary master, maar heb 'm ook al eens op de primary slave gestoken. Vroeger was HP daar nogal nukkig op, maar deze geeft geen verschil.

3 weken terug heeft ze 'm nog gebruikt met Nero onder Win2K pro.
Voor alle zekerheid heb ik nog eens gekeken of er geen recentere firmware te krijgen is, maar op de site van BenQ (blijkbaar gelijk aan Acer) zou H.BK de laatste versie zijn.

Kan ik nog andere diagnoses stellen, of kan ik haar met een gerust hart zeggen dat haar writer gesneuveld is?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Probeer de ASPI layers eens te updaten. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• freeco
juist, ging ik net nog vermelden: heb ASPIcheck laten lopen. Versie 4.71 staat erop
Zijn er nog nieuwere voor XP? Heb die ooit es gezocht voor mezelf, zonder succes...

• freeco
nog es kicken
gisteren dus nog ASPI 4.71.2 gevonden op de site van adaptec
maar veel verschil met 4.71.1 (standaard met XP) zal die toch niet geven, als de writer vroeger onder 2K nog gewerkt heeft... Maar ga het toch nog eens proberen vanavond.

Kunnen er nog andere software redenen zijn waardoor hij niet werkt, die ik over het hoofd zie?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Enige wat ik dan nog kan bedenken is dat de ide kabel niet goed is. Anders zou ik toch zeggen dat het ding niet helemaal gezond meer is.

• freeco
ook niet, want heb 'm al eens aan mijn IDE kabel gehangen ipv m'n DVD-ROM
de laser voor te branden zal wel gesneuveld zijn of zo?

Verwijderd

Probeer eens een schoonmaak cd voor je lens, Easy cd creator 6.0 en druk ff goed de ide kabels aan.

• freeco
zal het doorgeven aan haar:
heb geen cleaning cd
en easy cd creator is een betalende download. Heb alleen oude versies liggen...
Pagina: 1