[nero 6.0.0.15] Write error bij iedere cd

Pagina: 1
Acties:

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 15:08
Ik heb nu al een aantal pogingen ondernomen om met nero 6.0.0.15 een audio cd te branden maar ik krijg iedere keer een write error met als info erbij "could not perform EndSession" ik heb een plextor CD_r px-w4012A gebruik nashau cd`s

het vage is dat simulatie wel goed gaat maar t branden niet

ik heb de error log ook ff geupload misshicen dat jullie daar iets wijzer van kunnen worden hiero

[ Voor 10% gewijzigd door Bl4ckviper op 28-09-2003 17:35 ]

Be fast .... Be furious....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eerst de OM FAQ/Beleid door alvorens ik dit topic in OM ga zetten. Kijk in die FAQ onder het kopje "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed onder Windows" ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 28-09-2003 21:13 ]

• Bl4ckviper
dacht je dat ik dat nog niet gedaan had dan? heb al gezocht ook...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Quote van de FAQ :
CDRW/DVD op 1 kanaal
Er zijn gevallen bekend dat een DVD lezer en een CD brander op eenzelfde IDE kanaal niet altijd lekker wil werken. Probeer ze eens op een aparte kanaal aan te sluiten, bijvoorbeeld de DVD lezer op primary slave en de CD brander op de secondary master. Hiervoor is nog geen echte verklaring bekend.
ATA/RAID controllers
Veel externe ATA/RAID controllers (Promise, Highpoint, etc) moeten niks weten van ATAPI apparaten en zijn daar in de eerste instantie niet echt voor bedoeld. Sluit alle CD/DVD lezers/branders dus zoveel mogelijk op de IDE controller van de southbridge (IDE0 en IDE1).
Brakke voedingen
Het kan ook voorkomen dat een CD/DVD brander gewoonweg dienst weigert of veel misbaksels oplevert wanneer een voeding op haar grenzen zit.
Mocht dat niks oplossen, let dan op de volgende softwarematige punten eer je een topic in SA of WOS wil openen.

Firmware
Zorg ervoor dat er een goede firmware op staat. Sommige DVD lezers en CD branders hebben een nieuwe firmware nodig om goed te werken onder XP.
ASPI drivers
In geval van een CD/DVD brander: heb je wel (goede) ASPI-drivers geinstalleerd?
Windows XP
In geval van Windows XP: zorg ervoor dat je brand-software ook geschikt is voor Windows XP, dus zorg voor de nieuwste versies.
Brandsoftware
Probeer eventueel verschillende brandprogseltjes, zoals Nero, EasyCD, CloneCD, Fireburner, CDRWIN, etc.. Zorg bovenal dat je de nieuwste versie hebt.
Vervuiling
Ook kunnen deze problemen zich voordoen als je "te veel" brandprogseltjes op je computer hebt staan, waardoor ze met elkaar conflicteren. Verwijder ze dan allemaal en probeer ze één voor één uit.
Windows herinstallatie
Als je ten einde raad bent, dan moet je maar eens proberen om Windows opnieuw schoon te installeren. Let daarna wel op wat voor software je installeert en wanneer de lezer/brander vreemd gaat doen!
Dat heb je allemaal al geprobeerd? Zo ja: meldt dat dan voortaan ff ...

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Bl4ckviper schreef op 28 september 2003 @ 17:34:
Ik heb nu al een aantal pogingen ondernomen om met nero 6.0.0.15 een audio cd te branden maar ik krijg iedere keer een write error met als info erbij "could not perform EndSession" ik heb een plextor CD_r px-w4012A gebruik nashau cd`s

het vage is dat simulatie wel goed gaat maar t branden niet

ik heb de error log ook ff geupload misshicen dat jullie daar iets wijzer van kunnen worden hiero
Zucht... in versie 6.0015 zit een BUG!

Hoevaak moet dat nog gezegd worde!

There is no place like ::1

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bl4ckviper schreef op 28 September 2003 @ 22:43:
dacht je dat ik dat nog niet gedaan had dan? heb al gezocht ook...
dacht je dat ik dat in de topicstart terugzag? niet dus...

En enkel vermelden dat je "al hebt gezocht" is onvoldoende. Post op z'n minst de resultaten daarvan. Lees verder ook eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 29-09-2003 00:24 ]

• Bl4ckviper
Okee wat ik dus ff gedaan heb is gezocht hier meerdere versies van nero geprobeerd me firmware geupdate... en 3 soorten cd`s gebprobeerd..... alleen bij me rewriteable deed hij het goed...

Pagina: 1