[PHP & MySQL] Lezen van andere website's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met het bouwen van een soort webshop. Maar deze wordt door gelinkt naar een ander.

Echter is het de bedoeling dat straks alles via die van mij gaat... En dat alleen de tarieven van die andere site gelezen worden waarvan het artikelnummer hetzelfde is zeg maar.

Hoe zorg ik dat mijn webshop 1 maal perweek de prijzen sycroniceerd met die van die andere website. Of desnoods realtime gelinkt staat met die andere website op het gebied van de prijzen.

Ik wil dus dat als op die andere website staat:

artikelnummer: Beschrijving: prijs:
3213123 plop 2,-
4415512 fietsen 8,-

dat als ik alleen artikelnummer 4415512 op mijn website op vraagt dat deze de rest netjes ken uitlezen van die andere site. Ofwel:

4415512 fietsen 8,-

============================

Nu spilt bij dit alles nog 1 probleem. De gegevens van die andere website zijn alleen te lezen als je ingelogd bent. Ik wil natuurlijk dat iedereen op die van mij ken komen zonder dat ze de login/password kennen.

Daarnaast is alles op die andere website onder andere catogorieen ingedeeld dan dat ik gaan doen. vandaar dat ik het echt op die artikelnummer wil koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Connect gewoon met de database van die andere site.

Of plaats een simpel scriptje op de andere site als dit niet gaat, en vraag met een socket die pagina op, haal de gegevens eruit, en print ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Eventueel heeft de andere shop misschien de artikelen als webservice ter beschikking staan. In dit geval kan je de gegevens eenvoudig inlezen als XML-document en als zodanig bewerken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe doen ik dat. Ik heb geen schrijf rechtenop die ander website. Ook heb ik geen login/wachtwoord van hun database. Ik heb alleen een gebruikers account om tot mijn eigen account te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel die lui op of mail ze, en vraag om de nodige gegevens.

Oh, je probeert de gegevens ongevraagd te rippen? Tja, dan mag je het lekker zelf uitzoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 28 september 2003 @ 17:13:
Eventueel heeft de andere shop misschien de artikelen als webservice ter beschikking staan. In dit geval kan je de gegevens eenvoudig inlezen als XML-document en als zodanig bewerken.
Hmz. XML? Ik kan wel elke week een nieuwe prijslijst van ze krijgen in een pdf file of een excel bestand. In andere woorden. Ik kan ook elke week de nieuwe prijslijst downloaden van hun website. En deze bij mij op de server zetten en dan mijn webshop zeg maar de gegevens uit de excel bestand te laten lezen. Maar kan dat ook??? net zo netjes als dat ik het nu doe uit m'n database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 17:15:
Bel die lui op of mail ze, en vraag om de nodige gegevens.

Oh, je probeert de gegevens ongevraagd te rippen? Tja, dan mag je het lekker zelf uitzoeken. :)
neeh ik ben nergens illegaals mee bezig hierow. Het is wel toegestaan alleen mag je zelf uitzoeken hoe je het uiteindelijk gaat doen om het zo maar te zeggen!.

========================================================
In anderew oorden ze geven alleen maar support over hun producten. Ze hebben geen zin zich te verdiepen in het laten uitlezen van gegevens van hun website via die van mij om het zo te zeggen.
=======================================================

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 17:17:
[...]

Hmz. XML? Ik kan wel elke week een nieuwe prijslijst van ze krijgen in een pdf file of een excel bestand. In andere woorden. Ik kan ook elke week de nieuwe prijslijst downloaden van hun website. En deze bij mij op de server zetten en dan mijn webshop zeg maar de gegevens uit de excel bestand te laten lezen. Maar kan dat ook??? net zo netjes als dat ik het nu doe uit m'n database?
Dan maak je een klein admin menu'tje voor jezelf. Vanuit hier ga je het excelbestand, eventueel opgeslagen als .csv bestand, uploaden naar de server. Vervolgens laat je een PHP scriptje iedere regel doorlopen en de database updaten.

Excel uploaden kan eventueel ook, maar kan lastig zijn om een connectie naar te krijgen. Eventueel via ODBC of OleDB dat je wat voor elkaar kan krijgen. PDF-bestand kan een PHP scriptje weinig mee, afaik.

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 28-09-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 28 September 2003 @ 17:18:
[...]

Dan maak je een klein admin menu'tje voor jezelf. Vanuit hier ga je het excelbestand, eventueel opgeslagen als .csv bestand, uploaden naar de server. Vervolgens laat je een PHP scriptje iedere regel doorlopen en de database updaten.

Excel uploaden kan eventueel ook, maar kan lastig zijn om een connectie naar te krijgen. Eventueel via ODBC of OleDB dat je wat voor elkaar kan krijgen. PDF-bestand kan een PHP scriptje weinig mee, afaik.
Dat pdf geen nut heeft weet ik helaas
maar euh.. .csv bestand hebben ze niet. ok ok. dat ken ik zelf ook wel laten om zetten.

Maar kan ik bijvoorbeeld ook zeggen tegen m'n admin php script dan als komom 1 het nummer 1213414 heeft. dan in database het nummer 1213414 update met prijs?

en alle over gebleven artikel nummers die in komom 1 staan? kan ik die dan laten weer geven? zodat ik kan zeggen welke cato ze moeten?

Ok het zal allemaal wel kennen wat ik hier boven zeg. Maar ik heb wel een beetje verstand van php / mysql en ook wel van excel. Maar niet van die 2 samen. en al helemaaaaaaal niet hoe ik met cvs moet om gaan. Ik vind cvs altijd maar zwaar onduidelijk.
cvs krijg ik dan waarschijnlijk zo te zien:
artikelnummer, omschrijving, omschrijving, voorraad, kosten

en ik heb alleen die kosten nodig. ow en er staat nog veel meer in die excel bestanden. infoaanwezig, en weet ik ut allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Dat pdf geen nut heeft weet ik helaas
maar euh.. .csv bestand hebben ze niet. ok ok. dat ken ik zelf ook wel laten om zetten
Openen in Excel
Save as; selecteer comma seperated values als type
conversie klaar. :?
Maar kan ik bijvoorbeeld ook zeggen tegen m'n admin php script dan als komom 1 het nummer 1213414 heeft. dan in database het nummer 1213414 update met prijs?
Ja.

Verder heb je het in jouw verhaal over cvs. Dit is iets volledig anders dan csv. Dit is in principe een gewoon tekstbestand; splits deze op het scheidingsteken en lees de resultarray uit en gebruik deze voor je update / insert queries.
en ik heb alleen die kosten nodig. ow en er staat nog veel meer in die excel bestanden. infoaanwezig, en weet ik ut allemaal.
Dan doen je niets met deze arrayitems?

[ Voor 36% gewijzigd door gorgi_19 op 28-09-2003 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 18:19
stile hint als je die lui niet kent. doe het met fopen(); naar de url.. daar heb je ook geenr echte voor nodig. kost alleen wat dataverkeer.
daarna wat reg gebeuren. en je hebt wat je witl hebben.

inno

Pagina: 1