Airflow is everything!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op de HCC heb ik het volgende systeem gekocht:

- Athlon T-bird 900 @ 1000 Mhz (Socket A)(Uit dresden -> blauwe core)
- Abit KT7-Raid
- 256 Mb Sdram pc-133 (Infineon)
- Bigtower Kast (350 watt voeding)(Goede airflow dus)
- Titan Majesty V (TTC-m5AB with T725)(Theta ja = 0,8 c/w , 5500 TPM)
- Asus V7700 deluxe 32 Mb DDR-ram
- Netwerk kaart 3com (10 Mbit -> voor kabelinternet)
- Creative soundblaster live player
- Maxtor 40Gb (7200 TPM, 2 mb cache)

na alle in elkaar gezet te hebben werd mijn cpu idle zo'n 55 graden en stressed 80 graden. Na van alles te hebben geprobeerd om de temp om laag te krijgen besloot ik om het wat rigoreuzer (of hoe je het ook schrijft/ typt >:) ) aan te pakken. Ik heb toen alles uit elkaar gehaald en in de kast wat gaatjes gemaakt >:) . Oeps wel 5 van 80 mm. Ik heb toen 5 80 mm fannetjes gemonteerd. 2 voorin onder en 3 achterin waarvan 2 bij cpu en 1 boven de voeding. Toen alles weer in elkaar gezet en toen..... idle 35 graden en :)stressed 50 graden :)

conclusie: airflow is everything

Verwijderd

erg inventief

Verwijderd

Ja knap gedaan

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
jpg's please

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 14:12 schreef weareborg het volgende:
jpg's please
zullen wel komen maar ik heb geen digitale camera :'( dus kan nog wel ff duren voor ze ontwikkelt zijn en gescand. Maar ze komen er in iedergeval aan.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

ik moet begin volgende week mijn Antec SX-1030B krijgen.. dit zwarte beauty wordt uitgerust met 4 80mm fans... zou ook een mooie airflow moeten opleveren.

Over airflow gesproken.. weet iemand waar je die kabel-binders-met-klitteband kan kopen? Ooit wel es gezien bij iemand die zijn muis, keyboard etc kabel bij elkaar hield.

Zit er aan te denken om mijn IDE kabels in 2 of 4 reepjes te verdelen en die met dat klitteband aan elkaar te binden.. en dan onder in mijn kast wat klitteband plakken waarmee ik die klitteband houders aan de zijkant van mijn kast kan vast maken. Heb ik alle kabels klein en strak weggewerkt en ziet er ook mooi uit.

Iemand enig idee?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

JPEGS Please! :9

btw: hoe zit ut met de herrie? :P

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 14:20 schreef tazzman het volgende:
Over airflow gesproken.. weet iemand waar je die kabel-binders-met-klitteband kan kopen? Ooit wel es gezien bij iemand die zijn muis, keyboard etc kabel bij elkaar hield.
Iemand enig idee?
Bij de IKEA heb je dat tekoop..

maar mischien is een beter idee om een stukkie flexbele pvc buis, snijt het aan één kant open, doet er één ide kabel in.
en klaar is tazzman.

Verwijderd

Klitteband is makkelijker losmaken. :z
Lijkt me ook wel wat, van die klitteband binders.
Ik heb ook nog allerlei muziekapparatuur om de
computer heen gebouwd, dus ik sterf van de draden. Tie-raps zijn vervelend losmaken, en pvc-buisjes lijken me helemaal vervelend.

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 14:26 schreef elger3 het volgende:
JPEGS Please! :9

btw: hoe zit ut met de herrie? :P
valt heel erg mee. Eerst had ik 2 sunon 80 mm fannetjes voorin en achterin 3 evercool fannetjes. Maar die sunon fannetje maakte zo'n ter*ng herrie dat ik ze er maar uitgehaald heb. Ze waren wel goed die sunon fannetjes. specs:

65 m^3/uur
34 dB :(
2,8 watt
12 volt

en die evercool fannetjes:

"maar" 40 m^3/uur
(ik schat zo'n) 18 dB :)
1,8 watt
12 volt

• Ordilogicus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 06:32
Tja ...
* Ordilogicus heeft gewoon z'n kast openstaan ... levert hetzelfde effect op ...

I think therefor I am ... I think

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 14:47 schreef Ordilogicus het volgende:
Tja ...
* Ordilogicus heeft gewoon z'n kast openstaan ... levert hetzelfde effect op ...
dus niet...

als ik mijn kast open gooi en de fannetjes uit zet. Is de temp idle 10 graden hoger en stressed vaak wel 20 graden hoger.

Verwijderd

ik moet begin volgende week mijn Antec SX-1030B krijgen.. dit zwarte beauty wordt uitgerust met 4 80mm fans... zou ook een mooie airflow moeten opleveren.

Zit er aan te denken om mijn IDE kabels in 2 of 4 reepjes te verdelen en die met dat klitteband aan elkaar te binden.. en dan onder in mijn kast wat klitteband plakken waarmee ik die klitteband houders aan de zijkant van mijn kast kan vast maken. Heb ik alle kabels klein en strak weggewerkt en ziet er ook mooi uit.

Iemand enig idee?
Als je nu zo slim bent om van die IDE kabels af te blijven en ze gewoon met tape tegen de zijkant aan plakken dat werkt gewoon het beste.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Lord Nikon = right, heb ik ook gedaan en het werkt zo perfect.
(ook trouwens mijn dradenbos zo aan elkaar gemaakt, gewoon een stukkie gaffertape erom.)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

ik moet begin volgende week mijn Antec SX-1030B krijgen..
Ik zag em pas toen ik mijn HX08 al binnen had|:(
Nou ja, HX08 is ook een roelende kast maar de Antec overroelt hem wel:9

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 15:12 schreef Demoniac het volgende:

[..]
Ik zag em pas toen ik mijn HX08 al binnen had|:(
Nou ja, HX08 is ook een roelende kast maar de Antec overroelt hem wel:9
ik had ook graag een hx-08 gewild of hq-08 maarja die waren op tijdens de hcc-dagen :(

Verwijderd

Ik heb hem besteld via internet. Ik moet de koelers er nog inbouwen.

BTW:
Heeft iemand al koelers geplaatst in de HX-08. Ik wil weten of die gleuf onderin voldoende toevoer geeft.

Verwijderd

Heb zelf een Antec SX830 kassie en die is ook erg goed....2 fans voor op zuigen, airflow langs het moederbord en achter via 2 fans er weer uit.

Het is vooral belangrijk dat de fans achter niet boven de voeding zitten zoals in de meeste kasten, want dan is de opening te klein en gaat de airflow niet langs het moederbord. Antec is the best en die kassies zijn bij Nedcool nog heel goed te betalen ook. Nedcool heeft trouwens goeie service, aardige gasten, dat vind ik ook belangrijk!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Geweldige luitjes daar bij Nedcool! Altijd behoorlijk en geduldig antwoord op mijn vele vragen, goed advies... ja daar kan je met een gerust hart wel dingen online kopen denk ik zo.

LordNikon (laat me je favoriete film raden.. :9 ):

Ik kan ze toch wel een beetje dubbelvouwen zonder er in te snijden? Beetje klitteband er omheen en tegen de kast plakken maar.. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik heb ook al lopen klooien met koelers in mijn kast, maar ik liep steeds tegen hetzelfde probleem aan. Namelijk:

MIJN PC LEEK WEL EEN STOFZUIGER. Vinden de andere tweakers dit niet erg ofzo. Ik bedoel ik kan best mijn duron700@1000 op 35 graden stressed krijgen, maar dan ben ik wel doof.

k heb nu een 120mm PAPST koeler voorin en alleen een spire koeler op mijn cpu en het is stressed 43 graden. Kan nu wel gewoon mensen horen die tegen me praten en de tv enzo :)

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 12:41 schreef tazzman het volgende:
LordNikon (laat me je favoriete film raden.. :9 ):
Naam is eigenlijk sharky maar die was al gebruik daarom is het hier Lord NikoN en ja die film is het: Hackers. :)
Pagina: 1