Toon posts:

Quicknet QDSL

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://www.quicknet.nl/

Over deze aanbieder is volgens mij vrij weinig bekend.

Gezien de aangeboden snelheden ziet dit er wel aantrekkelijk uit, als vervanging voor Chello Basic (wat eigenlijk altijd prima werkt). Het gaat me dan om het QDSL Power Plus abbo.

Wie weet meer over deze provider, of heeft er ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: http://www.quicknet.nl/images/foto.jpg

:*)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
2/1 Mbps voor 69 euro? (eerste 3 maanden goedkoper dan, maar da's nog meer dan 55)

Demon bied 2-8/1 Mbps voor 55 euro :)

En verder heeft Demon oneindig veel email-adressen (shared password, dat helaas wel) in de vorm van blaat@systeemnaam.demon.nl, iets wat ik wel handig vind

[ Voor 41% gewijzigd door Osiris op 28-09-2003 16:50 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:42
Ik heb Quicknet al eens eerder gezien, maar ik vraag me af waarom ze zo extreem op Multikabel lijken. De site is vrijwel identiek met dezelfde dingen op dezelfde plaatsen, maar toch hebben ze andere prijzen voor abonnementen, dus iets zegt me dat ze toch niet helemaal samenwerken :?
Osiris schreef op 28 September 2003 @ 16:49:
2/1 Mbps voor 69 euro? (eerste 3 maanden goedkoper dan, maar da's nog meer dan 55)

Demon bied 2-8/1 Mbps voor 55 euro :)
De 2 Mbit bij Demon kost 55 euro per maand, de 2-8 Mbit is 65 euro :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is Demon hier niet beschikbaar :|

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Goh, er is bij ons nog geen ADSL mogelijk volgens all bekende ADSL providers, maar volgens deze provider wel... :+

Zal wel niet kloppen ben ik bang voor 8)7

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 16:55:
Helaas is Demon hier niet beschikbaar :|
Kijk anders hier eens wat de mogelijkheden zijn.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

MaRc0 schreef op 28 September 2003 @ 16:54:
Ik heb Quicknet al eens eerder gezien, maar ik vraag me af waarom ze zo extreem op Multikabel lijken. De site is vrijwel identiek met dezelfde dingen op dezelfde plaatsen, maar toch hebben ze andere prijzen voor abonnementen, dus iets zegt me dat ze toch niet helemaal samenwerken :?
Quicknet = Multikabel (iig de internettak)

Als ik t zo lees is Quicknet nu gewoon de echte ADSL markt ingestapt na dat andere dsl verhaaltje van hun.

Verwijderd

Topicstarter
Postcodecheck @ bbned:

''Hartelijk dank voor uw belangstelling!

Het is helaas nog niet bekend of (en zo ja wanneer) DSL beschikbaar zal zijn in uw regio.''

• Osiris
  • Niet online
MaRc0 schreef op 28 september 2003 @ 16:54:
[...]

De 2 Mbit bij Demon kost 55 euro per maand, de 2-8 Mbit is 65 euro :)
Klopt, maar niet alleen de upstream wordt verhoogd bij Demon, ook de downstream, wat inhoud dat ik zometeen voor 55 euro max 8 Mbps heb en dat de mensen die nu nog 65 euro p/m betalen slechts 55 euro gaan betalen :)

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Osiris schreef op 28 September 2003 @ 17:12:
[...]

Klopt, maar niet alleen de upstream wordt verhoogd bij Demon, ook de downstream, wat inhoud dat ik zometeen voor 55 euro max 8 Mbps heb en dat de mensen die nu nog 65 euro p/m betalen slechts 55 euro gaan betalen :)
nee hoor, dat lees je echt fout, ga nog maar eens keer goed kijken op de site van demon...
Br@m schreef op 28 September 2003 @ 16:59:
Goh, er is bij ons nog geen ADSL mogelijk volgens all bekende ADSL providers, maar volgens deze provider wel... :+

Hier is alleen kpn beschikbaar, en bbned via bitstream, dus niet geschikt voor particulieren. Nu staat er hier ook dat quicknet beschikbaar is...via welk netwerk loopt het eigenlijk? ik zie nergens iets staan op de site...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Verwijderd

Dat vraag ik me eigenlijk ook af, want ook hier is het beschikbaar :P

• Osiris
  • Niet online
elvis84 schreef op 28 September 2003 @ 17:19:
[...]

nee hoor, dat lees je echt fout, ga nog maar eens keer goed kijken op de site van demon...
Hmm, na wat ik uit een ander topic had gelezen was het wel zo.. Naja, we zullen zien

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 14:23
Br@m schreef op 28 September 2003 @ 16:59:

Dit gaat dus niet via de telefoonlijn, maar via de kabel, van multikabel wel te verstaan.

Quicknet is overigens een maand of 2 geleden op hun vingers getikt door de reclame code commissie omdat ze hun product Adsl noemde, terwijl het het niet is.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 19:15
Huh:
QDSL is een product van QuickNet welke is gebaseerd op ADSL-technologie. ADSL staat voor Asymmetric Digital Subscriber Line. Asymmetrisch betekent dat er meer capaciteit beschikbaar is voor het ontvangen van informatie (downstream) dan voor het versturen van informatie (upstream). Digital houdt in dat uw (analoge) telefoonlijn wordt opgewaardeerd in een digitale internetverbinding via koperdraad.
Is dit nu gewoon een grap ofzo? Ik snap er geen snars van, is dit nu via de kabel of echt over de telefoonlijn? :?

Ook gek:
Ik heb al een DSL-modem. Mag ik deze gebruiken?
Nee. QuickNet geeft alleen ondersteuning op de Copperjet 810 en de Copperjet 811. Deze modems zijn gecertificeerd en functioneren goed op het netwerk van QuickNet. Overige modems worden niet ondersteund. QuickNet stelt het goedgekeurde modem kosteloos te beschikking. Voor het modem is geen borg vereist.

[ Voor 27% gewijzigd door simon op 28-09-2003 19:13 ]

|>

Verwijderd

Dit is wel gebaseerd op telefoonlijn adsl, en niet op kabel, aangezien ik hier nog niet eens kabel van multikabel heb. Dit is dus een ander product, tenminste dat is wat ik aanneem dan. Anders is het wel héél raar dat ik hier kabel internet kan krijgen, aangezien adsl hier alleen maar beschikbaar is.

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

het is zeker via telefoonlijn en niet via kabel, wij hebben hier niet eens kabeltv dusss :) [maar wel adsl van kpn]

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 16:08
Multikabel (of ook wel quicknet) bied zowel adsl als wel kabel aan, daar waar het een niet zit bieden ze het andere aan. En natuurlijk omgekeerd ;) Geldt alleen voor de kop van Noord holland

Ben zelf abbo bij die gasten, en hoewel ik op Texel woon(wordt meestal niet echt bij de tijd gezien door de rest van Nl) hebben we hier ook gewoon kabel i net via multikabel.Dat was eerst quicknet maar sinds het van god knows who is overgekocht/bij gekocht is het nu multikabel geworden.

Ligt er weing uit, en je dl ligt op een vastgesteld minimum, niet meer zoals een paar jaar terug bij de "kabelaars"dat je moest "delen" Niks dan lof dus.Oh ja, niet dat ik de helpdesk vaak nodig heb, maar goed te bereiken.Gedegen kennis, jammer alleen dat het per minuut €0.10 kost.Daarentegen bellen ze je wel terug als het langer dan 3 minuten duurt dat je moet "hangen"( is optie, je mag natuurlijk ook w8en :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02 20:02

NEK

Hmmm, dat is toch echt raar. Prijsverschillen op 2 verschillende websites maar hetzelfde bedrijf 8)7

Multikabel
http://www.multikabel.nl/...ower&l=3&m2=2&pp=internet
Snelheid tot 1024 kbps downstream en 128 kbps upstream
€ 46,- per maand
Quicknet
http://www.quicknet.nl/
QDSL Power • 1024 kbps down • 512 kbps • € 49,-
Weliswaar zijn er verschillen in upstream, maar het is multikabel die het aansluit. B)

[ Voor 36% gewijzigd door NEK op 29-09-2003 00:38 ]

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 16:08
weet je meteen wat die 384kbps kost.............. :)

Nou ja wat het op moet leveren per maand dan B)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Het verschil is dat quicknet over de telefoonlijn wordt geleverd, en internet via multikabel over de kabel. 2 verschillende dingen dus :o

• kamerplant
  • Niet online
Multikabel logica:
Kabel == ADSL
ADSL == QDSL. Right. :|

Ik vraag me ook wel af via welk netwerk dit gaat? Niet via KPN-ADSL in ieder geval, anders horen ze hier toch tussen te staan? Of hebben ze een eigen ADSL netwerk door heel NL?

[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 29-09-2003 09:54 ]

🌞🍃

• NEK

NEK

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 07:12:
Het verschil is dat quicknet over de telefoonlijn wordt geleverd, en internet via multikabel over de kabel. 2 verschillende dingen dus :o
Dat lijkt me stug. Daar wordt niets over vemeld op zowel de website van Multikabel als Quicknet. 8)7

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DataBeest schreef op 29 september 2003 @ 09:53:
Multikabel logica:
Kabel == ADSL
ADSL == QDSL. Right. :|

Ik vraag me ook wel af via welk netwerk dit gaat? Niet via KPN-ADSL in ieder geval, anders horen ze hier toch tussen te staan? Of hebben ze een eigen ADSL netwerk door heel NL?
http://www.bbned.nl/partners/consumenten.shtml

• dolby
  • Niet online
NEK schreef op 29 September 2003 @ 10:12:
[...]

Dat lijkt me stug. Daar wordt niets over vemeld op zowel de website van Multikabel als Quicknet. 8)7
http://www.quicknet.nl/index.php?page=info&subpage=vgv

"Wat betekent QDSL?
QDSL is een product van QuickNet welke is gebaseerd op ADSL-technologie. ADSL staat voor Asymmetric Digital Subscriber Line. Asymmetrisch betekent dat er meer capaciteit beschikbaar is voor het ontvangen van informatie (downstream) dan voor het versturen van informatie (upstream). Digital houdt in dat uw (analoge) telefoonlijn wordt opgewaardeerd in een digitale internetverbinding via koperdraad. "

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:20

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Die postcode check klopt voor geen mallemoer volgens mij.

Mijn telefooncentrale is nog niet omgebouwd naar een ADSL centrale en daar zijn ook nog geen plannen voor.
De KPN postcodecheck beweert dat er nog geen ADSL mogelijk is, BBned meld hetzelfde.

Quicknet meld mij dolenthousiast dat ik QDSL kan nemen.

Doet me een beetje denken aan de Chello postcode check een jaar geleden.
Die beweerde ook doodleuk dat ik Chello kon nemen terwijl ik geen eens kabel heb.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• NEK

NEK

dolby schreef op 29 September 2003 @ 10:18:
[...]

http://www.quicknet.nl/index.php?page=info&subpage=vgv

"Wat betekent QDSL?
QDSL is een product van QuickNet welke is gebaseerd op ADSL-technologie. ADSL staat voor Asymmetric Digital Subscriber Line. Asymmetrisch betekent dat er meer capaciteit beschikbaar is voor het ontvangen van informatie (downstream) dan voor het versturen van informatie (upstream). Digital houdt in dat uw (analoge) telefoonlijn wordt opgewaardeerd in een digitale internetverbinding via koperdraad. "
Dat is toch niet mogelijk :? Er zit geen koperdraad in de KPN telefoonverbinding of wel?

• dolby
  • Niet online
NEK schreef op 29 September 2003 @ 11:27:
[...]

Dat is toch niet mogelijk :? Er zit geen koperdraad in de KPN telefoonverbinding of wel?
Jawel :) niets vreemd aan dit bedrijf, ze zijn zowel kabelbedrijf met kabelinternet als dsl aanbieder via je telefoonlijn.

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb die gasten van Quicknet maar 'ns gemaild. Als ze mij kunnen garanderen dat de 2048/1024 variant op mijn postcode beschikbaar is hebben ze een klant erbij :)

weinig hoop eerlijk gezegd...ze staan als partner van BBned opgevoerd ..en die zijn dus NIET beschikbaar helaas.

[edit 01-10-03]
Nope...ook nog steeds geen reactie :(

[ Voor 11% gewijzigd door CHeeCH op 01-10-2003 14:32 ]

• Br@m
  • Niet online
CHeeCH schreef op 29 september 2003 @ 16:41:
Heb die gasten van Quicknet maar 'ns gemaild. Als ze mij kunnen garanderen dat de 2048/1024 variant op mijn postcode beschikbaar is hebben ze een klant erbij :)

weinig hoop eerlijk gezegd...ze staan als partner van BBned opgevoerd ..en die zijn dus NIET beschikbaar helaas.
Ik heb ze net ook om een verklaring gevraagd per email. Ben benieuwd trouwens of ik wel een reactie terug krijg..

[edit - 30-09]
Zoals ik eigenlijk wel verwacht had, nog steeds geen reactie terug.. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Br@m op 30-09-2003 17:40 ]

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
Of kijk anders op http://www.breedbandshop.nl , daar vindt je (bijna) alle abonnementen die op jouw postcode beschikbaar zijn. Mijn wist niet eens dat er ADSL was in Duiven waar zij woont, en kwam er zo achter :+

Verwijderd

door die breedbandshop.nl komt niets uit niets beschikbaar hier. maar quicknet.nl postcodecheck meldt dat het wel mogelijk is.... hoe zit dit nou ? ? ? ? ? ? ?

Kan het dan wel of niet ? :s

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 14:10:
door die breedbandshop.nl komt niets uit niets beschikbaar hier. maar quicknet.nl postcodecheck meldt dat het wel mogelijk is.... hoe zit dit nou ? ? ? ? ? ? ?

Kan het dan wel of niet ? :s
Ga er maar van uit dat heel die postcodecheck niks van klopt. :( En reageren doen ze ook niet. dus een dikke MIN van slownet. Hebben ze die postcodes ergens voor nodig misschien :? :)

Verwijderd

Br@m schreef op 29 September 2003 @ 21:15:
[...]

Ik heb ze net ook om een verklaring gevraagd per email. Ben benieuwd trouwens of ik wel een reactie terug krijg..

[edit - 30-09]
Zoals ik eigenlijk wel verwacht had, nog steeds geen reactie terug.. |:(
En al een reactie? Ik heb zelf ook een mailtje gestuurd maar heb dus zelf ook niks ontvangen. Ook hier alleen bitstream lijnen beschikbaar.

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 11:07:
[...]

En al een reactie? Ik heb zelf ook een mailtje gestuurd maar heb dus zelf ook niks ontvangen. Ook hier alleen bitstream lijnen beschikbaar.
Nee, nog steeds niks. En ik verwacht het niet ook eigenlijk meer... Ik heb er zo'n raar gevoel bij bij dit. Zij kunnen als énige ADSL leveren terwijl de centrale nog niets eens ADSL-geschikt is gemaakt... 8)7

• dolby
  • Niet online
Misschien gaan ze uit van een planning voor komend kwartaal?

Verwijderd

dolby schreef op 02 oktober 2003 @ 12:51:
Misschien gaan ze uit van een planning voor komend kwartaal?
Lijkt me wel heel vreemd want dan hadden andere BBNed-providers (Demon) toch ook wel een bericht weergegeven dat het binnenkort mogelijk moet zijn o.i.d.?

Daarbij, KPN is bij mij wel leverbaar en BBNed levert alleen via bitstream. Misschien dat ze dat als leverbaar zien maar ach, ik zie wel of ik een mailtje terug krijg. Vanmorgen i.i.g. aangemeld bij HCCnet Basis voor de Lite-prijs (loopt al ander topic over).

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sjeezz..hier ook nog steeds geen antwoord op het mailtje van afgelopen maandag :(

Wat een k*t-provider :|

Verwijderd

Beste kabel provider van Nederland met een van de meest geavanceerde kabelnetwerken van europa.
De helpdesk komt ook het beste uit 'de test', ik zou zeggen bel daar eens heen.

• Br@m
  • Niet online
Postcodecheck is nu toch aangepast....

"Fout: Helaas is QDSL niet beschikbaar op de opgegeven postcode"

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 23:50:
[...]
Beste kabel provider van Nederland met een van de meest geavanceerde kabelnetwerken van europa.
De helpdesk komt ook het beste uit 'de test', ik zou zeggen bel daar eens heen.
Mijn ervaring is niet (meer) positief met MK: afgelopen 2-3 maanden slechte/instabiele verbinding gehad, zonder opgaaf van reden, dus maar opvergestapt op bbned/demon adsl.

Nu kreeg ik nog dit bericht van MK:
"Onze technici hebben de afgelopen tijd hard gewerkt aan het oplossen van de problemen. De grootste werkzaamheden zijn nu afgerond. Als u overlast heeft gehad, willen wij u via deze weg om begrip vragen en onze excuses hiervoor aanbieden."

En de MK-hel(p)desk kost EUR 0,10/minuut...als je de (gratis) KLANTENSERVICE belt met een storingsmelding (storing aan hun kant welteverstaan), wordt je dus doorverwezen naar de helpdesk...
En storing melding per email gaat nog al lastig als je geen i-netverbinding hebt ;)

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Dat is inderdaad een minpunt van multikabel/quicknet (die inderdaad hetzelfde bedrijf zijn).
Als je een mail stuurt, geen antwoord of soms drie weken later. En die goede helpdesk is ook zeer variabel. Sommigen medewerkers weten waar ze het over hebben, en anderen die weten net aan het aan-knopje te vinden op hun computer.
Maar over de kabelverbinding zelf ben ik zeker wel te spreken. Vroeger (de Sonera-dagen) lag mijn verbinding er minstens 5 uur per week uit, nu al ruim een jaar geen storingen meer van dat kaliber.
Het grootste nadeel is die upload van mijn Power abonnement, 128 kpbs. Eerst was mijn verbinding 512/128 kbps en nu de tweede verhoging downstream maar geen een in de upstream.

Al met al is Multikabel/Quicknet een goede provider, met een redelijke helpdesk.

There could be only one, too bad it wasn't me

Verwijderd

Ok, nu komt het; ik heb 2x antwoord van QuickNet ontvangen, alleen ben ik niet veel wijzer geworden:
Mail 1:
Geachte heer,

Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u het volgende melden.

De postcode check op www.quicknet.nl geeft aan dat QDSL niet mogelijk is op uw adres.

Het spijt mij u niet beter te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
QuickNet BV.

Maandag t/m vrijdag 09.00-21.00
Zaterdag en zondag 10.00-17.00

Tel: 0900-2020000
E-mail: info@quicknet.nl
http://www.quicknet.nl
Duidelijk toch!?, totdat ik mail 2 las:
Geachte heer,

Ik heb net een nauwkeuriger postcode check gedaan, en QDSL is echt Beschikbaar. Ik heb een bijlage gestuurd met het bewijs.
En de prijzen, opnieuw stuur ik u een bijlage met de prijzen dat u op onze website terug kan vinden. U betaalt alleen abonnements geld. Geen aansluit kosten, geen borg en geen kpn kosten.
Ik hoop dat ik u genoeg heb geïnformeerd
Met Vriendelijke groeten

QDSL - Klantenservice
En voor de duidelijkheid de mail die ik had verzonden:
Geachte dames/heren,

Via uw website www.quicknet.nl kwam ik erachter dat uw QDSL-diensten beschikbaar zijn op mijn adres. Hoewel ik nog een contract moet uitdienen bij KPN en HCCnet voor hun ADSL-diensten (nog 3 maanden) ben ik zeer geinteresseerd in alternatieven.

Graag zou ik dan ook van u bevestigd zien of uw diensten daadwerkelijk voor de getoonde prijzen leverbaar zijn aangezien bij ons de centrales geschikt zijn gemaakt voor ADSL van KPN Telecom. Als ik bijvoorbeeld bij BBNed de postcodecheck doe dan wordt mij vermeld dat de beoogde centrale enkel gebruik maakt van bitstream diensten en derhalve niet interessant is voor consumenten.

Graag zie ik uw bevestiging via email tegemoet.

Oh ja, de postcode is 9999 XX, en het huisnummer is 0.

Hoogachtend,
Ik heb even PC/Huisnummer weggehaald.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ADSL: Via telefoon lijn
QDSL: Via kabel

Multikabel/quicknet heeft gedacht, ADSL is via de telefoon lijn, dat kan toch ook via de kabel? -->Vandaar QDSL!

QDSL is gewoon kabel-internet, dat is bijna overal beschikbaar waar ADSL niet is!
Daarom kan je meestal wel QDSL nemen en GEEN ADSL in die gebieden.
:)

Verwijderd

nljagfan schreef op 03 maart 2004 @ 09:50:
ADSL: Via telefoon lijn
QDSL: Via kabel

Multikabel/quicknet heeft gedacht, ADSL is via de telefoon lijn, dat kan toch ook via de kabel? -->Vandaar QDSL!

QDSL is gewoon kabel-internet, dat is bijna overal beschikbaar waar ADSL niet is!
Daarom kan je meestal wel QDSL nemen en GEEN ADSL in die gebieden.
:)
Je verwart hier twee dingen: Multikabel begon een reclamecampagne met ADSL via de kabel. Dit mag echter niet meer. Via het bedrijf QuickNet, wat ook van Multikabel is, bieden ze nu echter wel ADSL diensten via BBNed aan. Deze dienst hebben ze Q(uickNet) DSL gedoopt. QDSL is dus gewoon ADSL via BBNed.

Verwijderd

Misschien is de informatie in deze thread al verouderd, maar ik vind de helpdesk van quicknet aardig snel, en ze kosten echt maar 0.03eur per minuut. Ik zal zeker kijken of ze beschikbaarheid hebben in mijn wijk als ik weer ga verhuizen. Uitval heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt (sinds 4 maanden).
Via mail zijn ze wel traag met reageren: je kan beter bellen.

• razmir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 11:13

razmir

Waar is mijn Q gebleven?

mag je trouwens bij quicknet een eigen server draaien?
ik kan het niet vinden op de site..

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

razmir schreef op 24 april 2004 @ 17:41:
mag je trouwens bij quicknet een eigen server draaien?
ik kan het niet vinden op de site..
Bij kabelinternet van Quicknet niet in ieder geval. Vroeger blokkeerden ze ook bijna alle poorten onder 1024 om dat tegen te gaan. Of dat nu nog zo is en of 't bij hun ADSL abonnementen wel mag weet ik niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• razmir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 11:13

razmir

Waar is mijn Q gebleven?

CyBeR schreef op 25 april 2004 @ 16:09:
[...]

Bij kabelinternet van Quicknet niet in ieder geval. Vroeger blokkeerden ze ook bijna alle poorten onder 1024 om dat tegen te gaan. Of dat nu nog zo is en of 't bij hun ADSL abonnementen wel mag weet ik niet.
mja hun ADSL abbo wou ik juist weten :)
want ze hebben op zich wel goeie upload voor die prijs maar vraag me af of je dan wel een server mag draaien..

Verwijderd

Je hebt Multikabel en je Hebt Quicknet.

Quicknet is een ISP maar niet erg bekend en Mutlikabel gebruikte hulp van quicknet om hun kabelnetwerk voor internet beschikbaar te maken.
daarom hebben MK kabelaars ook ip.quicknet.nl als hostname.

Multikabel = Kabel

Dan heb je Quicknet, ze zijn nu zelf ADSL of liever gezegd, QDSL aan gaan bieden via het BBNED netwerk.

ikzelf zit op de kabel van MK, En hier is GEEN slecht woord over te zeggen!
Deze provider is geweldig en ik ken niemand die het tegenovergestelde vind.
Met een router/server draaien hebben ze geen problemen, zelfs als je met illegale producten bezig bent. eens in de zoveel tijd doe ik ook wel eens wat scanning en ik hoor hier niks over van ze ;) Datalimiet ook niet, ik hebn 1x een dataverbruik an 120gb in een maand gehad en hier zeiden ze niks over!

edit: van Quicknet weet ik niet of ze poorten blokkeren maar Multikabel blokkeerd alleen poort 25 volgensmij!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 23:25 ]

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

is er iemand met concrete ervaringen met de adsl variant van quicknet op gebied van:

- snelheid
- levertijd
- support
- opzeggen

Ik zit namelijk te twijfelen of ik voor quicknet zal gaan (goedkoop) of voor de gevestigde orde (demon).

Verwijderd

zandpaddo schreef op 28 april 2004 @ 11:23:
is er iemand met concrete ervaringen met de adsl variant van quicknet op gebied van:

- snelheid
- levertijd
- support
- opzeggen

Ik zit namelijk te twijfelen of ik voor quicknet zal gaan (goedkoop) of voor de gevestigde orde (demon).
Verwijderd in "Quicknet QDSL"

Mjin ervaringen: Je krijgt altijd de snelheid die je verwacht, ik zit eigenlijk nooit lager dan de snelheid in je abonnement.
Levertijd was binnen 2 weken in mijn geval. Support is goed, een betaalbare helpdesk waar je snel geholpen wordt. Opzeggen: na het eerste jaar een opzegtermijn van één maand, en dat zie je bij weinig providers.

Alleen op mail reageren ze wat langzaam vind ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 11:35 ]

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:43
De verbindingen gaan zoals hierboven al gezegd over BBned, aangezien het op het moment nogal chaos is bij BBned omdat ze niet meer aankunnen, staat Quicknet even op een laag pitje.
Is ook terug te zien in de postcodechecker, ze hebben bijna 50% van waar normaal BBned dekking is eruit gefilterd, simpelweg omdat BBned veel lijnen uiteindelijk niet waar kan maken. Het kan dus goed voorkomen dat je geen dekking terug krijgt als je de postcodecheck doet.

Hier een specificatie vergelijking:
http://www.breedbandwinkel.nl/details/50/51/52
(is tijdelijk niet te bestellen)

[ Voor 14% gewijzigd door man-o-script op 28-04-2004 14:42 ]

//

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Als je snel (aansluittijd) op internet wilt, zou ik niet voor quicknet kiezen. Ik heb nu begin mei een aansluiting aangevraagd, maar tot nu toe gebeuren er alleen maar vreemde dingen bij hen. Volgens mij hebben ze de organisatie niet op poten daar.

Allereerst was mijn akkoord voor aanmelding niet binnengekomen, zou ik opnieuw moeten sturen (18-5). Ligt er de volgende dag een aanmeldingsbevestiging op de mat en was de aanvraag naar de kpn verstuurd (19-5). Na 1,5 week nog maar weer is gebeld (28-5), hoelang het nog ging duren, is mijn datum van het versturen van de aanmelding naar kpn in 1x naar die dag verschoven (28-5) (dus volgens mij was die aanmelding gewoon niet geplaatst, en hebben ze het maar even zo gecorrigeerd).

En nog steeds geen internet op de locatie......

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Ik heb heb nu ADSL2+ via Quicknet. ik haal daarmee als ik vol aan het downloaden ben een constant 16mbps op 700 meter van de centrale. Instalatie ging soepel. In eerste instantie geen signaal op de lijn. was binnen 2 uur verholpen.

• Chief_B
  • Laatst online: 16-06-2025

Chief_B

netjes hoor zo'n snelheid hoop dat het snel op alle centrales van toepassing wordt. Dus je hebt nu 16Mbit download en wat is je upload nog steeds 1Mbit of hoger ? Ben ook benieuwd wat voor abbo vormen er komen en voor hoeveel eurootjes.

The Chief

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik heb hier QuickNet XXL, (2-8mbit dus), werkt prima! Haal rond de 800kb/s en up ligt ook rond de 100kb/s. Ik heb het vanaf het begin van dit jaar, en het heeft er nooit uitgelegen.. Helpdesk heb ik nooit nodig gehad.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Beetje onnodige schop :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.