Toon posts:

[Delphi] Tekst breedte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik weer...
Ik draai uit mijn applicatie een printje uit via een quickreport. Dat werk allemaal goed.
Alleen het probleem is dat als er te lange namen gebruikt worden, teksten gaan overlappen en onleesbaar worden.

Voorheen gebruikte ik het "printer" object van windows om te printen.
Daarin had je een canvas en vanuit daar kon je de tekst breedte bepalen door de functie textwidth aan te roepen.

Maar ik kan die in een qreportmemo/label niet vinden. Het kan ook nog eens zijn at de fonts van memo's/labels verschillen.

Hoe kan ik de breedte (in pixels) van een tekst met een bepaald font bepalen (misschien zelf in een quickreport) ?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:26

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomatoman

Fulltime prutser

GetTextExtentPoint32

Een goede grap mag vrienden kosten.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Volgens mij hoeft het antwoord op jouw vraag helemaal niet ingewikkeld te zijn: als ik het goed heb staat de autosize-property van je QReport standaard op true, waardoor bijvoorbeeld labels gewoon geresized worden naar aanleiding van de hoeveelheid tekst die er in moet. Als je die property uitzet, wordt je label niet meer geresized en houdt deze dus de breedte van die jij ingesteld hebt tijdens design gewoon vast.

Overigens werk ikzelf al een tijdje met een andere report-builder, dus misschien dat de property anders heet. Zoiets is er in ieder geval wel....!

My personal website