Toon posts:

Netwerk probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 netwerk kaarten erin gestopt, kabeltjes netjes verbonden, en het netwerk deed niks!
Wat moet ik instellen?
De 9 stappen van Tweakers hebben geen zin, of ik doe ze verkeerd.|:(

Weet iemand hoe je een netwerk maakt?
En kan hij dat uitleggen aan mij?

Willem

Verwijderd

Lekker vaag, misschien toch maar ff de stapjes van T.net volgen ;-)

Gingen de lampjes wel branden (anders heb je gewoon een kabelbreuk o.i.d.).

Check in windows ff of ze hetzelfde netmask hebben (255.255.255.0) en of ze als IP iets hebben van 192.168.0.X reeks

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Toch altijd weer wonderbaarlijk om te zien:

"HIJ (??) doet HET (??) niet!
kun je EVEN (??) uitleggen wat er is? (:?)"

terwijl ik geen enkele aanvullende informatie geef...

Mij lijkt die handleiding duidelijk genoeg. Als je die precies opvolgt en het werkt dan nog niet zul je met duidelijk info moeten komen, zodat andere mensen een probleem-analyse kunnen maken en je evt kunnen voorzien van tips, aanwijzingen of oplossingen... :o

Verwijderd

NIC's aan elkaar zonder hub >> crosscable gebruiken.
NIC's via HUB aan elkaar "gewone" kabels gebruiken.
Meer zinnige dingen kan ik NU ook niet geven.

Verwijderd

Topicstarter
De lampjes branden netjes, probleem is software matig, al die TCP/IP dingen, ik snap er de ballen van, en bij tweakers.net zeggen ze wel wat er in te stellen is, maar ik heb bijvoorbeeld 3 TCP/IP dingen, en bij tweakers moet ik TCP/IP instellen, ik heb er dus 3, verschillende, achter elke zie ik de netwerk kaart, bij 1 niet.
Verder zeggen ze ook nog de twee IP van provider, ik heb maar 1 Provider en dus 1 IP,
212.204.169.198
het is me allemaal niet duidelijk

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Mischien is het handig als je wat gaat leren over TCP/IP voordat je verder gaat. We kunnen je wel zeggen wat je allemaal moet invullen, maar dan snap je nog steeds niet wat er gebeuren moet. Op internetn zal er genoeg over netwerken vermeld zijn. Als je eenmaal een beetje snapt hoe het TCP/IP protocol in elkaar zit dan kun je dit |:( doen en het je het netwerk in no time weer werkende. Kijk ook hier :

http://www.xs4all.nl/~beumerpa/Programma_s/Proxyplus/Netwerk_4/netwerk_4.html
Pagina: 1