Toon posts:

Opnemen van livesessies en colleges

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb me net geregistreerd, dus ik wil me excuseren als deze topic allang gestart is.

Ik heb der al het een en het ander over gelezen, maar ik ben er nog niet echt wijs uit geworden.

Het gaat om het volgende:

Omdat ik al mijn cd splers sloop en ze overslaan heb ik besloten tot de aanschaf van een hd-speler.

Na al wat vergelijkingen gemaakt te hebben aan de hand van idt forum heb ik er 2 op het oog. Namelijk de nieuwe IPOD 20 Gb en de I-River 120. Meningen waren positief hierover en kwa design mogen ze der ook zijn!

Maar goed, allemaal leuk en aardig allemaal dat design maar het gaat om de funties uiteraard.

Ik wil met mijn toekomstige hd-speler ook livesessies opnemen (concerten en djsets) en school colleges.

Nu mijn probleem. Welke hd-speler heeft deze functie......

Voor zover ik weet heeft de IPOD dit niet en van de I-River 120 weet ik dit niet.

Kunnen de "kenners" op hd-spelers gebied mij misschien helpen.

Ik zie nu tussen de bomen het bos niet meer.

Groeten

Guess_

Ps: mijn budget is 300 tot 400 euro

en heeft er iemand ook ervaring met deze hd-speler.....

http://www.neurosaudio.co...d=4010201&cookie%5Ftest=1

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 17:07 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De IPOD kan dit niet, de IHP-100/120 kan dit wel. De IHP heeft een ingebouwde microfoon waar je mee kan opnemen en dit gaat heel behoorlijk. Ik heb zelf op school ook al enkele dingen opgenomen met goede resultaten. Het opnemen van live-sessies/dj sets (ik neem aan dat je gewoon direct in mixer plugged) zal wat 'moeilijker' gaan aangezien de IHP een vrij domme limiet handhaafd. Max 795MB Wave en Max 195MB mp3. Wat betekent dat als je naar wav opneemt je om de ~80min je recording opnieuw moet starten.
De IHP heeft bovendien geen mogelijkheid om het input volume te wijzigen, ook zie je geen recording meters in beeld, waardoor je via de source/mixer het juiste volume moet gaan gokken om geen clipping in je uiteindelijke opname te krijgen.

Misschien is het verstandig om eerst te wachten totdat de Rio Karma overal te koop is. Je kan beter die halen als de opneem functie van deze player net zulke goede resultaten als de IHP haalt en geen limiet handhaafd.

[ Voor 37% gewijzigd door Paquito op 28-09-2003 16:46 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:38

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik betwijfel of een ingebouwde microfoon iets verstaanbaars zal maken van een college als je niet helemaal vooraan zit.

Zelfs met een memorecorder (die bedoeld zijn om spraak opte nemen) moet je niet verder dan 2 meter van de geluidsbron zitten, en zelfs dan al heb je aanzienelijk wat ruis te pakken, dat is ehlemaal een ramp als er niet duidelijk wordt gesproken, of er achtergrond geluid is.

Met een richtmicrofoon zal het waarschijnlijk beter gaan, maar dat ziet er misschien wel een beetje bedreigen uit, als je de heel tijd met een soort "straalpistool" op de spreker richt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
'e'en antwoord:

Xclef hd500 (of de indentieke H&B)
20 gig, ingebouwde mic, onder de 300 euro

veel suc7

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
mijn iriver iFP180-T kan ik prima colleges mee opnemen, ook als ik richting de achterkant van een grote collegezaal zit.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37

BaRF

bijna kerst

eperon schreef op 28 September 2003 @ 21:01:
'e'en antwoord:

Xclef hd500 (of de indentieke H&B)
20 gig, ingebouwde mic, onder de 300 euro

veel suc7
i second that! De xclef heeft ook een line-in, en bij ons op school mocht je altijd een recordertje aansluiten op de geluidsinstallatie bij colleges enzo, had ik tóen de xclef maar :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Off-topic:

Hoorcolleges fatsoenlijk opnemen en dan verkopen via internet, kun je nog een leuk centje bijverdienen aan al die mensen die liggen te slapen, niet gaan of zich verslapen :)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 10:35

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 30 september 2003 @ 13:24:
Off-topic:

Hoorcolleges fatsoenlijk opnemen en dan verkopen via internet, kun je nog een leuk centje bijverdienen aan al die mensen die liggen te slapen, niet gaan of zich verslapen :)
dan moet je wel de sheets erbij hebben... Spacelabs klik is hier mee bezig @ TU/e... Misschien dat zij je er wat meer over kunnen vertellen.

[ Voor 1% gewijzigd door Stoney3K op 30-09-2003 13:36 . Reden: typ0 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1