s/pdif aanlsuiten op digitale speakers?

Pagina: 1
Acties:

• Bent
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2025
Ik heb een boston 2.1 speakersetje. met een analoge en digitale ingang. Op mijn pc zitten gewone analoge uitgangen, maar ook spdif. Ik heb op meerdere forums gelezen dat het een digitale uitgang is. Maar ik kon niet ondekken of ik inderdaat hier mijn speakers op kan aansluiten?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:39
Ja, als het goed is kan dat gewoon.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Maak het ff iets duidelijker.
Is de digitale ingang op je speakers een optische (TOSLINK) ingang, waar dus nu zo'n plastic dopje in zit als afdekking.
Of is het een "tulp" poortje?
Hetzelfde geldt voor je PC. SPDIF is eigenlijk altijd (dacht ik tenminste) optisch, dus TOSLINK.
Indien je speakers deze ingang ook hebben, ja, dan kan het...
Anders ben ik bang van niet...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:39
SPDIF is electrisch, niet optisch.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

FatalError schreef op 28 September 2003 @ 16:44:
SPDIF is electrisch, niet optisch.
Onzin, SPDIF staat voor Sony Philips Digital Interface en kan zowel optisch als coaxiaal zijn

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Als het optisch is probeer het gewoon zou ik zeggen, kan weinig misgaan geloof ik. Voor electrisch zou ik een beetje uitkijken maar ook daar kan niet erg veel misgaan denk ik.

Meh ...

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:15
waarschijnlijk gaat het wel, maar de vraag is of je op je 2.1 setje een eigen volumeregelaar hebt om het volume te regelen

Tijd van werken, tijd van rusten

• Bent
Ik geloof dat het gewoon zo'n tulp stekkertje is wat ook achter je stereo zit. Dit geld voor de speakers en voor de s/pdif aansluiting achter de pc. Verder hebben de speakers een eigen ingebouwde versterker en dus een volume knopje.

en om het nou maar gewoon te proberen lijkt me ook niet zo'n goed idee want, ik heb weinig zin om mijn 2.1 setje om zeep te helpen.

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Je helpt je Speakers er echt niet mee op zeep hoor.

Je moet alleen ergens zo'n kabeltje zien te vinden, met gewoon gebruik gaat er echt niets kapot.

iRacing Profiel

Verwijderd

Der kan echt niks mis gaan hiermee volgens mij. Ik heb zelf ook een eigen TOSLINK voor mijn nForce2 mobo gemaakt en mijn receiver leeft ook nog steeds. En der staat echt gewoon 5v op je coaxiale SPDIF volgens mij en daar gaat je systeem echt niet dood aan.

• Bent
ok dan ga ik het ff proberen :)

• Bent
ok, het werkt bedankt voor de snelle reacties :D
Pagina: 1