Ik heb in mijn database 0 of 1 staan als tinyint, maar in mijn dbgrid wil ik ja / nee weergeven. Waar kan ik dat doen? In mijn query of in m'n grid en waar?
Omdat het aantal replies nu nogsteeds 0 is op deze thread wil ik toch wel een poging wagen.
Is het mogelijk om die Tinyint om te zetten naar een enum('ja', 'nee') ?
Of misschien met een IF contructie een '1' omzetten in 'ja' v.v., in de querie (weet dat t kan, maar zelf nog nooit gedaan)
Is het mogelijk om die Tinyint om te zetten naar een enum('ja', 'nee') ?
Of misschien met een IF contructie een '1' omzetten in 'ja' v.v., in de querie (weet dat t kan, maar zelf nog nooit gedaan)
[ Voor 10% gewijzigd door Jurgle op 28-09-2003 17:36 ]
My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant
Welkom in de wondere wereld van casting
EDIT: Note to self: niet onder invloed posten
EDIT: Note to self: niet onder invloed posten
[ Voor 36% gewijzigd door mulder op 28-09-2003 23:05 ]
oogjes open, snaveltjes dicht
Of lekker flexibel doen met een join:
* curry684 is ook pas 1 dag SQL aan het leren overigens
ps. als je van die JOIN een FULL JOIN maakt krijg je een NULL-result voor eventuele unknown values
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| create table MyValues (MyVal int); create table MyResults (MyVal int, MyChar char(8)); insert into MyValues values(0); insert into MyValues values(1); insert into MyValues values(1); insert into MyValues values(0); insert into MyValues values(1); insert into MyValues values(0); insert into MyValues values(1); insert into MyResults values(0, 'Nee'); insert into MyResults values(1, 'Ja'); select MyChar from MyValues join MyResults on (MyValues.MyVal = MyResults.MyVal); drop table MyValues; drop table MyResults; |
* curry684 is ook pas 1 dag SQL aan het leren overigens
ps. als je van die JOIN een FULL JOIN maakt krijg je een NULL-result voor eventuele unknown values
[ Voor 8% gewijzigd door curry684 op 28-09-2003 19:20 ]
Je kan het in je query doen en anders zou je in je application de vertaalcode in het OnGetText event van het bewuste veld kunnen doen. Dubbelklik op je Tabel of Query component en kies daar voor 'Add All Fields'. Selecteer het bewuste veld en stel de properties in met de Object Inspector.
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher