Analoge 5.1 speakerset op optische/coaxiale uitgang ?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Topicstarter
Ok here's the scene:

Ik heb een mooi 5.1 speakersetje gekocht op de beurs, komt zeer goed geluid uit (al met alleen de center speaker en de sub) maar nu hebben we dus een probleempje waar ik even niet aan gedacht had :(

Onze dvd speler heeft namelijk aan uitgangen: L/R analoog tulp, Optisch, Coaxiaal.

Geen 6 uitgangen dus :(
Mijn vraag is dus: bestaan er misschien losse (betaalbare) dts/dolby 5.1 decoders oid ? Misschien is een 2e hands dolby versterkertje oid een optie.

Een andere optie is ook een simpel pc'tje met een 5.1 geluidskaart die een optische ingang heeft.. alleen heb ik net op de beurs ook een draadloos tv-out setje gekocht :) dus liever geen pc.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
cyberbetica schreef op 28 September 2003 @ 16:06:

Mijn vraag is dus: bestaan er misschien losse (betaalbare) dts/dolby 5.1 decoders oid ? Misschien is een 2e hands dolby versterkertje oid een optie.
Ze bestaan maar zijn niet godkoop .... wel kan je het met de Creative SB Extigy doen .... werkt daar prima mee. Maar ook hier: niet goedkoop (Extigy is nl meer dan alleen een decoder)

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-08 16:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

koop een dvd speler die een 5.1 decoder heeft en 6 losse uitgangen, dat is voor jou verreweg het goedkoopst (en lees je voortaan in voor je iets koopt, dit staat letterlijk in de FAQ).

Dit is trouwens nog niet eens zo heel lang geleden ook al gevraagd, probeer eerst iets te zoeken (ik vond deze met [search=dvd decoder] in AV)
[rml][ Surround set] Hoe 5.1 digitaal naar 6 kanaals dvd speler?[/rml]

Een geluidskaart kan niet via digi-in AC3 decoden.

[ Voor 41% gewijzigd door JvS op 28-09-2003 17:41 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.