Hoi,
Ik ben aan het worstelen met een PHP inlog mechanisme op basis van sessies en mysql. Op zich werkt dit prima echter krijg ik het niet voor elkaar om iemand die is ingelogd automatisch door te sturen naar een nieuwe pagina, of liever nog terug te laten gaan naar de pagina waar ie vandaan kwam voordat hij op "log in" drukte.
Hieronder staat de code die ik voor het controlleren van de sessies en het inloggen gebruik (headers etc weggelaten):
Het is dus de bedoeling in dit deel van de code de persoon terug te sturen naar waar ie vandaan kwam, maar dan wel ingelogd zijn:
Ik ben aan het worstelen met een PHP inlog mechanisme op basis van sessies en mysql. Op zich werkt dit prima echter krijg ik het niet voor elkaar om iemand die is ingelogd automatisch door te sturen naar een nieuwe pagina, of liever nog terug te laten gaan naar de pagina waar ie vandaan kwam voordat hij op "log in" drukte.
Hieronder staat de code die ik voor het controlleren van de sessies en het inloggen gebruik (headers etc weggelaten):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| <?php session_start(); ?> <form action="login.php" method="post" name="LoginForm" id="LoginForm"> <center> Username <br> <input name="FormName" type="text" id="name"> <br> Password <br> <input name="FormPassword" type="password" id="password"> <br> <br> <input type="submit" name="Submit" value="Login"></center> </form> <?php If (isset($_POST['Submit'])) { $DBHost = "dbhost"; $DBLogin = "dblogin"; $DBPassword = "dbpassword"; $DBDatabase = "dbdatabase"; mysql_connect("$DBHost", "$DBLogin", "$DBPassword") or die ("Could not connect to database."); @mysql_select_db("$DBDatabase"); $name = addslashes($_POST['FormName']); $password = addslashes($_POST['FormPassword']); $Query = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE name = '$name' AND password = '$password'"); $Results = mysql_num_rows($Query); if ($Results == '1') { $Login = "1"; session_register("Login"); echo "Welcome $name<br>"; echo "Je bent ingelogd. Klik <a href=\"index.php\">hier</a> om verder te gaan.<br>"; } else { echo "Your username and/or password is incorrect.<br>"; } } ?> |
Het is dus de bedoeling in dit deel van de code de persoon terug te sturen naar waar ie vandaan kwam, maar dan wel ingelogd zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| if ($Results == '1') { $Login = "1"; session_register("Login"); echo "Welcome $name<br>"; echo "Je bent ingelogd. Klik <a href=\"index.php\">hier</a> om verder te gaan.<br>"; } else { echo "Your username and/or password is incorrect.<br>"; } |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum