VOB bestanden inlezen in Ner (Vision) Express 2

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 10:34

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Wanneer ik een VOB bestand wil inlezen bij Nero Vision Express 2 en deze wil omzetten naar SVCD, dan loopt Vision Express vast.
Hij geeft aan: unable to insert...vob file.
Ik heb de mpeg-2 / svcd plugin reeds geinstalleerd.
Bij NERO express geeft hij aan dat het een niet ondersteund bestandsformaat is, echter hebben we 2 PC's, waarbij ditzelfde VOB betsaan bij de ene wel wordt ingelezen in Nero express (niet in NERO Vision Express, daar wordt het programma gewoon afgesloten rijdens het inladen). Maar je komt niet verder bij het branden, want dan geeft Nero Express weer aan dat het een niet ondersteund bestandsformnaat is (intussen is hij wel geconverteerd door NERO voor SVCD formaat).

Hoe kan ik dit probleem verhelpen ?

Machiel

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik heb alle mogelijke verwijzingen die in het register stonden en op de HD verwijdert van nero c.q. ahead. Vervolgens heb ik alleen Nero Vision Express 2 geinstalleerd en nu wil hij wel de *.vob bestanden inlezen en converteren (transcoderen) naar SVIDEO-formaat.

Echter duikt er nu een probleem op. Als ik het VOB betsand in POWERDVD afspeel heb ik DTS geluid (5.1), hierbij dien ik hem op de optie "audio 2" te zetten in PowerDVD.
In Nero Vision Express lukt het mij niet om het geluid mee te krijgen. Het lijkt wel of Nero het geluid gwoon weglaat of zoiets. Hoe valt dit op te lossen?

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 13:01
SVCD staat het je toe om VBR codering te gebruiken om de bits efficienter te distribueren en staar MPEG layer 1 en 2 audio toe. Theoretisch staat het ook multikanaals audio en VBR audio toe maar dit is nog nooit gedaan omdat er geen speler is die dat multikanaals geluid aankan (gewoonlijk krijg is alles wat je krijgt 2 kanaals output). Beide formaten zijn in essentie ontwikkeld voor standalone terugspelen
http://www.doom9.nl/

[ Voor 238% gewijzigd door tita_tovenaar op 29-09-2003 18:43 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Je kunt toch gewoon een meerkanaals *.wav bestand (DTS formaat) in TempEnc versmelten met een ".mpg en op deze manier een soundstream dus integreren in het MPEG formaat.

Je kunt inmiddels n.l. wav bestanden van het internet halen die meerkanaals gecodeerd zijn. Deze kun je vervolgens branden met Nero en in de DVD speler herkent hij hem als "DTS" bron.