Toon posts:

van windows 2000 naar windows 2000 en 98

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu windows 2000 op mijn computer en ik wil graag ook windows 98 ernaast. En je kunt vanuit windows 2000 niet in dos prompt komen(volgens mij) en als je windows 98 probeert te installeren vanuit windows 2000 lukt dat niet

Verwijderd

Naar ik dacht kun je Windows 98 alleen op de c drive installeren. Dus als daar je Windows 2000 op staat kun je het zootje helemaal opnieuw erop gassen. Dus Win 98 op C:, en Win 2000 op D:

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet je dat installeren dan vanuit windows 2000

Verwijderd

al wel eens geprobeert om gewoon even met een win98 se disk te booten :D
of dus ffe een boot disk ;)
mare dat win 98 en 2000 niet langs elkaar kunnen is onzin
je moet natuurlijk wel win 2000 op een fat 32 hdd hebben staan want ntfs ziet win 98 niet

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

als je 2 windows besturingssystemen naast elkaar wilt installeren is het het makkelijkste om de oude versie eerste te installeren.

of je moet willen kloten met een bootmanager.

maar lees de faq eens zou ik zeggen: Windows Operated Systems - FAQ

Verwijderd

Topicstarter
sorry was ik vergeten bij te melden mij floppydrive is stuk dus ik kan geen floppy gebruiken, kan dit niet op een andere manier?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 16:00:
sorry was ik vergeten bij te melden mij floppydrive is stuk dus ik kan geen floppy gebruiken, kan dit niet op een andere manier?
ja booten vanaf cd....

de windows cd's zijn bootable dus dat kan gewoon

als je win98 geinstaleert hebt booten met de 2k disk en een repair doen... dan maakt ie een bootmenu

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Stappenplan:

(1) installeer Partition Magic
(2) maak een nieuwe Fat32 partitie
(3) maak deze partitie actief
(4) reboot daarna en boot vanaf je bootable win98 cd-rom
(5) installeer win98
(-) als je eenmaal win98 hebt geïnstalleerd kun je niet meer in win2k komen
(6) installeer nu bootmagic onder win98 (werkt niet onder win2k)
(7) maak bootkeuze via bootmagic

*D.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

naja ^^^ is beter dan het gebrabbel wat hier stond

[ Voor 73% gewijzigd door Glashelder op 28-09-2003 16:04 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Sorry, maar dit is basiskennis. Die basiskennis kun je op doen door goed te zoeken. Er staat in de WOS FAQ een uitleg over dualbooten en er is genoeg te vinden via de search. Ook over het booten zonder floppydrive..

Gewoon even moeite doen en je zal zelf tot een oplossing komen. Je hebt al eens een mailtje gehad met daarin een uitleg over wat wij van jou verwachten voordat je een topic opent. Lees die anders nog eens goed door...

Succes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.