Ik ben een beetje bezig geweest met het bios voor meer performance. Nu heb ik (naar mijn idee) de kloksnelheid van het geheugen te hoog gezet (maar kan ook iets anders zijn). Anyway, ik wilde dus mijn computer starten. Fans gaan aan, harde schijven draaien, alleen houd zwart beeld en kan dus niets. Ben gaan zoeken, vond het advies bios te resetten (zoals beschreven staat in een faq), maar dat hielp ook niet (zelf de diehard-reset of zoiets niet). Kortom, ben ten einde raad. Wat kan ik nu nog doen?
En als je nu opstart zonder je geheugen erin, krijg je dan een waarschuwingspiepje? En als je daarna je geheugen er weer in doet en dan weer opstart?
Geef iig even je specs.
Probeer verder even zo kaal mogelijk te gaan booten en kijken wat hij dan doet..
Maar je weet niet precies wat je in de bios veranderd hebt? Lijkt me dan niet echt verstandig om er dan in te gaan klooien.
Probeer verder even zo kaal mogelijk te gaan booten en kijken wat hij dan doet..
Maar je weet niet precies wat je in de bios veranderd hebt? Lijkt me dan niet echt verstandig om er dan in te gaan klooien.
oops, ben er vergeten bij te zeggen dat het om een asus a7n8x de luxe 2.0 moederbord gaat met twinmos dual channel 512mb geheugen
heb ik geprobeerd. maar gebeurt verder niets nogGenghis Khan schreef op 28 September 2003 @ 15:14:
En als je nu opstart zonder je geheugen erin, krijg je dan een waarschuwingspiepje? En als je daarna je geheugen er weer in doet en dan weer opstart?
denk het niet. maar als ik mijn proc eraf haal, zal ie het dan wel moeten doen? want ik namelijk zelfs niet in mijn bios (beeld blijft zwart)Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 15:14:
Processor opgeblazen?
jep, heb ik gedaan (dat moest ook volgens de handleiding tenslotte)Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 15:17:
Heb je de batterij van je mobo ook even eruit gehaald ?
Neej, zonder een proc geen beelddenk het niet. maar als ik mijn proc eraf haal, zal ie het dan wel moeten doen? want ik namelijk zelfs niet in mijn bios (beeld blijft zwart)
Heb je toevallig een andere pc ter beschikking (met een beetje dezelfde specs)?
nee. ben nu bezig op een celeron 500, dus weinig overeenkomstenyojordi schreef op 28 September 2003 @ 15:21:
[...]
Neej, zonder een proc geen beeld
Heb je toevallig een andere pc ter beschikking (met een beetje dezelfde specs)?
oh overigens heb ik wel nog een amd 1ghz liggen. zal het helpen als ik die erop zou schroeven? of is er iets beters?
uhmmz, ik had net ook, moest opnieuw opstarten, denk kijken hoe ver hij kan,
khad hem op 156 fsb gezet...start opnieuw op, geen beeld meer, monitor zegt frequentie out of range, ik denk wtf.
ik voedingstekker eruit getrokken, 10 secs gewacht, mooi weer beeld.
toen wou ik bios in, krijg ik een freeze, ik nog een xtje powerstekker eruit enzo, weer opnieuw opstarten, weer een freeze.
toen ging ik maar zoeken naar mijn mobo boekje voor bios reset, maar na 5 minuten gewacht te hebben deed ie het weer en kon ik ook weer bios in, dus ik snel fsb weer terug gezet naar 148, waar hij nu al een hele tijd oploopt.
specs: amd 2200+ @ 2ghz - aopen ak77-33 - kingston 512 mb pc 2700 @ 375 mhz
ik heb een x gelezen dat je powerstekker eruit moest trekken en dan je power butten 10seconden ingedrukt houden.
ik weet niet zeker maar het is het proberen waard
en je processor gaat er niet zomaar kapot mee
khad hem op 156 fsb gezet...start opnieuw op, geen beeld meer, monitor zegt frequentie out of range, ik denk wtf.
toen wou ik bios in, krijg ik een freeze, ik nog een xtje powerstekker eruit enzo, weer opnieuw opstarten, weer een freeze.
toen ging ik maar zoeken naar mijn mobo boekje voor bios reset, maar na 5 minuten gewacht te hebben deed ie het weer en kon ik ook weer bios in, dus ik snel fsb weer terug gezet naar 148, waar hij nu al een hele tijd oploopt.
ik heb een x gelezen dat je powerstekker eruit moest trekken en dan je power butten 10seconden ingedrukt houden.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
je vertelde dat je gewacht heb. waarop? toen je het bios resette (batterij eruit, jumper omzetten, jumper terugzetten, batterij erin) en toen wachten?sjorremans schreef op 28 September 2003 @ 16:06:
uhmmz, ik had net ook, moest opnieuw opstarten, denk kijken hoe ver hij kan,
heb in sommige topics gelezen dat dat weleens gebeurd bij asus a7n8x 
helaas weet ook ik niet zo snel een werkende remedie..maar lees even de a7n8x topics door...ja het zijn er veel en lang
maar het is een bekend verschijnsel bij dat boord met bepaalde fsb snelheden
helaas weet ook ik niet zo snel een werkende remedie..maar lees even de a7n8x topics door...ja het zijn er veel en lang
maar het is een bekend verschijnsel bij dat boord met bepaalde fsb snelheden
Je moet de batterij er wel inhebben als je de jumper omzet.Remco2001 schreef op 28 September 2003 @ 17:10:
[...]
je vertelde dat je gewacht heb. waarop? toen je het bios resette (batterij eruit, jumper omzetten, jumper terugzetten, batterij erin) en toen wachten?
Óf je haalt de batterij er een tijdje uit óf je zet de jumper een tijdje om.
Ook kun je dit proberen: druk de [INSERT] toets op je toetsenbord in en houd die ingedrukt. Druk nu je pc aan en houd nog steeds je insert toets ingedrukt. Als het goed is reset het bios dan ook.
INSERT WORKS! Leve insert! En thanks all die me wilde helpen! Heel erg bedankt! Toppie!
Pagina: 1