Stampede #2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Nou jongens, het is alweer bijna een maand geleden dat de Stampede is afgelopen, en langzamerhand wordt het weer rustig. We hadden een goede victorie tegenover de Gauntlet van Ars, maar veel zijn we bij ECC2 niet opgeschoten jammer genoeg :(. Het verschil is zelfs groter geworden :(! Maarja, tijd voor goed nieuws. Langzamerhand wordt het toch weer eens tijd om dingen aan jullie te gaan vragen. Namelijk, wanneer zullen we weer gaan stampen, en waar precies? Dus, laat de discussie beginnen en laten we DPC bij een leuk projectje weer ns flink wat plaatsjes omhoog helpen :D!

Zou je meedoen?:
Poll: Zou je meedoen aan Stampede nr. 2??
Sure! Vorige keer was leuk, nu ook!
Ik wil het wel 'ns proberen...
Nee, de vorige was kut, dus geen zin meer..
Ik blijf bij mijn eigen project!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4249&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Welk Project moeten we draaien?:
Poll: Bij welk project gaan we nu Stampen?!?!?
SoB
D2OL
TSC
Folding@Home
Seti@Home
Distributed Folding
UD-Grid
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4247&layout=2&sort=prc

Wanneer gaan we de tweede Stampede houden?!:
Poll: Wanneer gaan we de tweede Stampede houden?!:
November 2003
December 2003
Januari 2004
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4250&layout=2&sort=prc

[ Voor 72% gewijzigd door X-G op 28-09-2003 15:47 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:21
ik wilde eigenlijk pas over een 2 maanden oid denken om mee te gaan doen aan de stampede. Misschien ook een optie om dat in de poll op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er missen een aantal projecten in je poll ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Hm en daarbij waren we vorige keer tot de conclusie gekomen dat zo'n poll als deze wel erg fraude-gevoelig is.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Oftewel het is weer leuk bedoeld, maar niet over nagedacht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik mis een leuk overzichtje van hoeveel extra power er nodig is per project, hoe de client is enz?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de optie ik doe niet mee aan een volgende stampende staat er ook niet bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet een beetje vroeg om nu al te gaan pollen enzo, ik zou december als een 2de stampede maand uitroepen.

Goeie dingen mag je niet uitmelken anders zal het effect snel verdwijnen.

En ColdFusion heeft gelijk over de fraude-gevoeligheid van zo'n een poll. In- en uitloggen en je kan zoveel keren als je wilt stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

vind het trouwens wel een beetje raar dat X-G hier mee komt....

de uitwerking zeker weer uitbesteden aan de organisatie van vorige keer en ook straks weer om respect vragen :(

laat Funcracker _/-\o_ , Silk_dude _/-\o_ en Kow _/-\o_ (en de rest van vorige keer _/-\o_ ) dit lekker regelen

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:34
Ik zie een stampede nu ook niet echt zitten. Als er echter een stampede komt doe dat dan op of TSC aangezien de client net nieuw is en DPC hierdoor wat plaatjes nog door kan stijgen of zet hem op de nieuwe SETI (BOINC). Een goede start van een nieuw (deel van het) project lijkt me een goed begin. Zelfde tactiek zeg maar als ARS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
ik ben wel in voor een stampede, maar regel eerst een "crew" en maak een "plan" en dan kan je het publiekelijk bekend maken. En informeer of er genoeg draagvlak voor is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Nou, dit was gewoon om wat aandacht op het onderwerp te gooien, en jullie meningen te peilen :)! Zeker zal de Crew (FunCracker, Kow en Silk_Dude _/-\O_ ) dit regelen, maar gewoon ff een peiling ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 17-09 03:12

aKra

Intentionally left blank.

Hmmm...

- Ja, ik doe mee...
- SETI@Home...
- November 2003...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 22:17

BwO

Up The Irons!

Tegen de tijd dat de volgende stampede er is is SETI@Home al afgelopen. Er moet denk ik ook rekening gehouden worden met de compatibiliteit van de clients. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat er zoveel mogelijk mensen kunnen/gaan stampen.

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Bij de keuze voor een project zullen altijd de grote projecten meer stemmen krijgen dan de kleine, aangezien volgens mij bijna iedereen op zijn eigen project stemt.

De impact bij een klein project is echter veel groter: DPC kan dan wat betekenen in de stats en mogelijk een paar plaatsen stijgen. Bij Stampede #1 is er na een maand eigenlijk niks gebeurd. Dan heeft een Stampede imho niet zoveel zin.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Bij begin van de vorige stampede was er afgesproken er MAXIMAAL 4 per jaar te doen volgens mij...

de laastte eindigde 1-9 het is nu 28-9 |:( het was natuurlijk niet 4 dit jaar

en ten tweede vind ik niet dat X-G de persoon is om te gaan peilen voor de stampede-crew. dat kunnen ze zelf beter, uitgebreider en duidelijker!!

offtopic:
het is dus gewoon een ondordachte schreeuw van aandacht (weer)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even onafhankelijk van of er een stampede komt, en welk project dat wordt:

waarom niet voten per e-mail adres die verzameld worden door een onafhankelijke partij (is zoiets een orgaan aangelegenheid?). Met het zenden van een e-mail adres verplicht diegene zich mee te doen met de stampede, onafhankelijk van welk poject het wordt (voor zover voor die user mogelijk ivm client compatibiliteit e.d.)

Mensen die achteraf zonder reden toch niet meedoen (b.v. omdat hun favoriete project niet heeft gewonnen) worden uitgesloten van verdere deelname aan stampedes.

>> just a thought <<

[edit]
owja; én wat Calex zegt :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:48
Ik heb ook zoiets van, de vorige stampede was leuk ook al zijn we er achteraf niets mee opgeschoten maar het was gezellig. Maar om nu al meteen weer aan een volgende te denken nee. De mensen die toen van hun project zijn afgestapt om mee te doen moeten toch ook weer de mogelijkheid hebben om op hun "lievelingsproject" weer hun positie te verstevigen/verbeteren. Ik denk dat we rustig moeten wachten op november/december en dan dat de crew van de vorige keer het voortouw moet nemen.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 10:27

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

x-g had weer tijd over DPC's eigen ADHD koetje .... ;) ik denk dat het goed is als dit soort dingen door de crew/ C.O. K geregeld worden. omdat je anders allemaal losse iniatieven krijgt waardoor de kracht er juist vanaf gaat...imho had je dan ook beter eerst even overleg kunnen plegen..... of wil je straks weer zeggen dat je na het idee van stampede #1 nu ook stampede #2 hebt bedacht 8)7

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Ik had deze topic eerst gemist, ik had wel verwacht dat mensen er misschien over zouden beginnen, maar meteen een topic maken....

Bovenstaande commentaar ben ik het mee eens.

Even wat losse opmerkingen:
4 keer per jaar is nergens afgesproken, hoewel ik het zelf een goede verhouding vind. Het was duidelijk niet de bedoeling dat dit een soort Team Switch zou worden. Hou je daarvan dan weet je waar je moet zijn ;)
Een maand Stampen en een maand pauze is mijn inziens ook niet de juiste verhouding. Dit alles hang natuurlijk van jullie DPC'ers af, dus alles is mogelijk.

Zoals verder al genoemd: dit poll systeem is juist afgeschafd na onze eerste ervaringen ermee. Verder mis ik alle referenties naar FAQ en evt eerdere topics voor de mensen die niet weten waar dit over gaat.

Floppus: De vorige manier werkte opzich best goed. Was wel topic vervuiling, maar het was eerlijk. Email adressen moeten weer aan personen gekoppeld worden en mensen kunnen hun complete, GoT inactieve, subteam laten mailen. Het idee is ook bij ons opgekomen maar het is ook te makkelijk om daarmee te frauderen. Helaas gebeurde dat dus laatste keer dus we zullen het voortaan op dit soort manieren moeten doen.

Verder kunnen we mensen niet verplichten mee te doen. Er zijn mensen die afhaken zodra het project bekend is. Hier is niets zoveel aan te doen, het is immers hun goed recht. Als ze niets in bv Seti zien omdat het ze totaal onnutig lijkt kun je ze niet opeens dwingen. Zelfde geldt voor type OS waar clients voor zijn (wat je zelf ook al aangaf idd) etc .

Maar misschien kunnen we nog wat van dit topic maken door aan te geven wat mensen wel een goede periode vinden. Bovenstaande poll lijkt me dus niet zo handig. Liever gewoon posts met een maand of andere periode. Ergens in het eerste kwartaal is ook goed.
Als we dat weten kijken we es of een goede periode gevonden kan worden waar zoveel mogelijk mensen het min of meer mee eens zijn.

Persoonlijk, ik begin meteen maar :P, lijkt januari 2004 een goed begin om meteen ergens brokken te maken. Goede voornemens enzo :P

p.s. Perioden die al wel genoemd worden boven mijn post, die een periode vermelden zullen hierin ook gewoon meegenomen worden natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Funcracker op 28-09-2003 20:49 ]

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik zal niet mee doen aan de volgende stampede. Voorlopig niet in ieder geval. Als ik alsnog besluit om mee te doen doe ikd at met 3,4 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder kunnen we mensen niet verplichten mee te doen. Er zijn mensen die afhaken zodra het project bekend is. Hier is niets zoveel aan te doen, het is immers hun goed recht. Als ze niets in bv Seti zien omdat het ze totaal onnutig lijkt kun je ze niet opeens dwingen. Zelfde geldt voor type OS waar clients voor zijn (wat je zelf ook al aangaf idd) etc .
Het lijkt mij toch eigenlijk dat als mensen een stem uitbrengen op een project omdat ze willen stampeden, ze ook de consequenties dragen als een ander project gekozen blijkt. Natuurlijk kun je niemand dwingen dat ook daadwerkelijk te doen (en ik denk ook dat iedereen genoeg eergevoel heeft om in zo'n geval gewoon door te zetten), maar als iemand dan toch afhaakt lijkt het me ook gewoon fair een volgende keer een stem van diegene niet serieus mee te wegen.

Maar goed; allemaal detail geneuzel wat waarschijnlijk nooit van toepassing is. Ik draaf denk ik weer een beetje te ver de diepte in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 21:08:
[...]

Het lijkt mij toch eigenlijk dat als mensen een stem uitbrengen op een project omdat ze willen stampeden, ze ook de consequenties dragen als een ander project gekozen blijkt. Natuurlijk kun je niemand dwingen dat ook daadwerkelijk te doen (en ik denk ook dat iedereen genoeg eergevoel heeft om in zo'n geval gewoon door te zetten), maar als iemand dan toch afhaakt lijkt het me ook gewoon fair een volgende keer een stem van diegene niet serieus mee te wegen.

Maar goed; allemaal detail geneuzel wat waarschijnlijk nooit van toepassing is. Ik draaf denk ik weer een beetje te ver de diepte in :)
Helemaal niet :)
Ik snap je gedachtengang maar al te goed. Ik heb er zelf ook over nagedacht. Feit is dat sommigen gewoon bepaalde projecten, mochten ze gekozen worden, niet willen doen. Als mensen zoiezo maar voor 1 of twee projecten willen Stampeden is het wel zo tof als je over de datum geen uitspraak doet. Wat jij zegt over eergevoel, dat hoop ik dus ook. Laatste Stampede bleek dat met stemmen helaas niet zo goed te gaan, maar nu we het systeem hebben waarbij iedere stem direct via de post aan een persoon is verbonden loopt het stukken soepeler.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 15:42
Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 21:08:
[...]

Ik ben het hier eigenlijk niet echt mee eens.
Vorige stampede heeft een gedeelte van Team Switch meegestemd voor welk project we gingen doen. Toen bekend werd dat dit ECC werd zijn we (op een enkele pc na) afgehaakt aangezien we zelf dat project net hadden gedaan en daardoor hebben de mensen in het team (intern) niet op de stampede gestemd als volgende project voor Team Switch. Dat we daardoor dan opeens worden buitengesloten van een volgende stampede of niet meer serieus worden genomen zou ik erg jammer vinden. Jammer als team en jammer voor DPC die zo extra power mis kan lopen.

Voor de periode zou ik kiezen om het in december te doen dan zit er 3 maanden tussen met de vorige. Zo kan men dan weer de volgende stampede in april, augustus en december 2004 houden. Dit lijkt me wel een aardige verdeling. Daarnaast heb ik het idee dat er bij de volgende stampede meer of andere mensen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijns inziens mag iedereen gewoon stemmen, en we gaan het project doen waar de meerderheid voor stemt. Daarna mag iedereen zelf beslissen of hij alsnog mee gaat doen. Vrijblijvend was het keyword van de eerste stampede, en dat wordt het ook voor de 2e stampede.

Verder belachelijk dat dit draadje geopend is, het is nog lang geen tijd voor een nieuwe stampede, dus we hoeven het er ook niet over te hebben. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar er zijn nu mensen die zoiets hebben van "Weer een stampede? Bah zeg, het was leuk, maar het hoeft niet nu al weer. Ik doe niet mee de volgende keer.", terwijl als dit topic over 2 maanden was geopend diezelfde mensen waarschijnlijk zoiets hebben van "hey leuk, ik moest er pas weer aan denken, ik doe mee". Van mij mag er een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, niemand kan toch bepalen of hij of zij mee doet met een Stamepende en uitsluiten bij een volgende Stampende als hij de Stampende daar voor niet heb mee gedaan.Afbeeldingslocatie: http://forum.gamez.nl/images/smiles/icon_confused.gif

We leven hier wel in een democratie als ik me niet vergis en zijn we hier vrij te doen wat we willen doen.
Als iemand anders voor een ander gaat bepalen waar hij aan mee moet doen met een Stampende project zullen heel veel mensen afhaken ben ik bang voor en de Stampende het tegen over gestelde bereiken van wat hoort te doen. Daar naast zal de sfeer in zo Stampende project niet jut van het zijn en daar ook weer mensen afhaken.
Ik zal ieder geval niet mee doen met een Stampende als ik zelf niet mag bepalen of ik mee wil doen met als gevolg de next Stampende niet geloofwaardig over te komen of zelfs uit gesloten word daar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 20:24

Marcelloz

IT dude with a beard

Veel te vroeg voor een 2e stampede. 4x per jaar vind ik zelf veel. Dan switch je wel heel veel en daar hebben we een team voor. :) 2x per jaar is wel oke denk ik.
Verder niet zeiken en mensen uitsluiten van Stampedes ofzo. Punt. Slot! :p

[ Voor 20% gewijzigd door Marcelloz op 28-09-2003 23:12 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey silk ze buigen allemaal naar je :P

Maareh ik zou meedoen als het bij D2ol was, maar waarschijnlijk zal dit niet gebeuren.
(Waarom post ik hier dan nog... :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sweetdude: excuses als het een beetje hard gesteld wordt; ik zag het topic, en kreeg zomaar even wat ideeën. Daarbij heb ik ook gedacht aan dingen die fout kunnen gaan / tot onenigheid kunnen leiden en hoe dat te voorkomen zou zijn.
Ik denk echter dat dat soort ideeën inderdaad pas interessant zijn op het moment dat er iets dergelijks speelt, wat niet wil zeggen dat het misschien goed is er al eens over nagedacht te hebben.

Daarnaast is de positie van switch denk ik ook wel een hele bijzondere; jullie stampeden eigenlijk als team de hele tijd. Hierdoor kan een keuze via stemmen inderdaad naar vallen, ik heb hier ook absoluut niet bij stilgestaan.

Ik had de volgende situatie voor ogen:
- stampede poll; een team Y wat project X doet stemt massaal om dat project te gaan stampeden
- een ander project wint de poll, waarna het team toch besluit niet mee te doen
- volgende poll(s) herhaalt dit verhaal zich, totdat project X een keer gekozen wordt.

Vandaar dat ik met zo'n idee kwam; gedachte erachter is ook niet om regels op te leggen en verplichtingen te stellen. Idee is dat de mensen die daadwerkelijk bereid zijn de processorkracht te leveren degenen zijn die kiezen naar welk project het gaat.
Volgens het voorbeeld hierboven is het voor iedereen nét iets té makkelijk hun eigen project te kiezen; als die het niet wordt maakt het toch niet uit, en blijven we ons eigen project doen.

Nogmaals, het is maar een gedachtegang. Ik heb zelf niet eens meegedaan aan de stampede, en wil ook absoluut niemand op de tenen stampeden. Ik denk gewoon graag mee :)

@Silk_dude: In plaats van op slot kunnen er misschien wel wat ideeën naar voren worden gebracht over wat de vorige keer niet goed ging en wat misschien anders kan. Als je het daarover gaat hebben op het moment dat de daadwerkelijke stampede wordt opgezet denk ik dat het aan de late kant is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
X-G schreef op 28 September 2003 @ 15:51:
Nou, dit was gewoon om wat aandacht op het onderwerp te gooien, en jullie meningen te peilen :)! Zeker zal de Crew (FunCracker, Kow en Silk_Dude _/-\O_ ) dit regelen, maar gewoon ff een peiling ;)!
Vind het wel weer erg makkelijk om iets waarbij je zelf het geheel weer aanzwengelt, het vervolgens zomaar in de schoenen van anderen te gaan schuiven. Zo van: nou ik heb even gekeken en zus en zo, regelen jullie dat eens. Als je er dan toch al van uit gaat dat hun het weer zullen regelen, laat hun dan ook de animo peilingen etc uitvoeren. Het organiseren van zo'n Stampede moet hun qua tijd en wat al niet meer natuurlijk ook wel uitkomen. Je had op z'n minst overleg met die mensen kunnen plegen vind ik dan.

En verder vind ik het ook nog veels te vroeg om er uberhaubt weer aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 23:21:
Ik had de volgende situatie voor ogen:
- stampede poll; een team Y wat project X doet stemt massaal om dat project te gaan stampeden
- een ander project wint de poll, waarna het team toch besluit niet mee te doen
- volgende poll(s) herhaalt dit verhaal zich, totdat project X een keer gekozen wordt.

@Silk_dude: In plaats van op slot kunnen er misschien wel wat ideeën naar voren worden gebracht over wat de vorige keer niet goed ging en wat misschien anders kan. Als je het daarover gaat hebben op het moment dat de daadwerkelijke stampede wordt opgezet denk ik dat het aan de late kant is...
Als je wel mee had gedaan :9 dan had je geweten dat die optie uitgesloten is. Er is gesteld (zie FAQ) dat men niet mag stemmen op projecten waar men actief aan meedoet.

Over Silk_dude zijn reactie. Ik begrijp hem volkomen, maar ben het eens met Floppus zijn weerwoord :P

Het is niet aan ons om te bepalen wanneer er een Stampede komt. Een tussentijds topic om even de animo en mogelijke data te checken is geen slecht idee.

Ik blijf dus bij mijn vorige opmerking dat ik hier graag reacties zie met evt data erin.
Als er weinigen reageren zie ik dat btw als een flink lang uitstel :P Oftewel die mensen hebben er voorlopig nog geen trek in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Jullie vallen X-G nu wel erg met open vizier aan. Tijd voor een cursus 'gedrag in het openbaar' dames?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

tis nog veel te vrpeg, het is een stampede geen team switch.

//edit nadenken is idd een optie voordat je zoiets start, en vooral als het gaat om een project waar veel geregeld moet worden.

[ Voor 53% gewijzigd door Flapmo op 29-09-2003 07:42 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het geen idee om boinc met een stampede te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dan zal ik ook nog maar eens een reactie geven.

Nu alweer een stampede lijkt mij te snel.
December zou wel een mooie tijd kunnen zijn, al heb je dan weer veel last van mensen die met vakantie zijn of vrij en dus weer niet bij hun PC's kunnen komen.

Zelf zat ik meer te denken aan Feb. want dan zijn de meeste wintersport vakanties ook weer over.
Een stampede lijkt mij namelijk alleen nut hebben als we een grote groep hebben.

Welke project we gaan doen maakt mij niet veel uit voor een stampede, zolang de kans maar iets beter is dan bij de 1e.
Ondanks het suc6 van de 1e stampede heeft het verder niet veel uitgehaald, en nu lijkt het mij voor de motivatie beter als we met de volgende stampede ook daadwerkelijk 1 of meerdere plaatsen gaan stijgen.
Tevens zal het project een makkelijk te installeren client moeten hebben, die ook kan draaien op PC's waar geen i-net aansluiting op zit.

In mijn ogen zijn er dan ook een paar projecten die niet zo goed zij, en mischien moeten die ook uit de poll gehaald worden.

Wel vind ik het leuk om te zien dat er toch nog veel belangstelling is, want of een reactie nu positief of negatief is die mensen zijn schijnbaar toch betrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

TGEN schreef op 29 September 2003 @ 03:47:
Jullie vallen X-G nu wel erg met open vizier aan. Tijd voor een cursus 'gedrag in het openbaar' dames?
mja als hij het NU nog niet snapt, moet hij zijn internet af laten sluiten :(

Ik vind de manier waar hij op werkt gewoon te triest voor worden

offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaLeX schreef op 29 September 2003 @ 09:20:
[...]

NU vind ik zelf dat we inderdaad moeten ophouden met het gezeur.
Het is inderdaad mischien niet handig, maar voorlopig is de discussie wel weer geopent.

Als een ander dit topic gestart was om eens te kijken hoe we er voor staan was er ook niet zoveel gezeur geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 08:37:
<knip>
Welke project we gaan doen maakt mij niet veel uit voor een stampede, zolang de kans maar iets beter is dan bij de 1e.
Ondanks het suc6 van de 1e stampede heeft het verder niet veel uitgehaald, en nu lijkt het mij voor de motivatie beter als we met de volgende stampede ook daadwerkelijk 1 of meerdere plaatsen gaan stijgen.
Tevens zal het project een makkelijk te installeren client moeten hebben, die ook kan draaien op PC's waar geen i-net aansluiting op zit.
<knip>
Hehe :) De eerste keer was de animo en totale kracht natuurlijk maar moeilijk in te schatten. Niemand had ene idee van het aantal Ghz dat we erbij zouden krijgen.

Deze keer kunnen we een iets betere inschatting maken, maar de Stampede hoeft niet altijd ten doel te hebben om het bovenstaande team in te halen. Een aardige spurt is ook netjes. Winnen is niet altijd alles, het spel is ook belangrijk. afgelopen Stampede was een erg leuk en ondanks dat het vergeefs lijkt op dit moment wil niet zeggen dat de Stampede voortaan niet meer op projecten mag stranden waar we 100% zekerheid hebben dat we teams inhalen.

Ben het wel met je eens dat, dat natuurlijk zeker bij zou dragen aan het effect en het moraal, maar het lijkt mij niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

[...]

Hij is jong en onbezonnen, jij moet je schamen voor het feit dat je dat niet accepteert en behandeld zoals je zou moeten doen.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

TGEN schreef op 29 september 2003 @ 10:03:
[...]
Hij is jong en onbezonnen, jij moet je schamen voor het feit dat je dat niet accepteert en behandeld zoals je zou moeten doen.
O-) ik ben ook jong... en misschien nog wel onbezonneder (is dat een woord?? :? )

maar gezien het feit dat hij vaak met andermans veren loopt te pronken, zelfs NU zegt hij dat hij maar weer een opzetje maakt zodat een ander het af kan maken |:(

ik wordt hier gewoon moe van, en nee ik mag zijn manier van werken totaal niet :r (en daarmee hem?? :? voor zover dat kan iig)

Laat hem maar eens nadenken voordat tie wat doet :(
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 09:43:
[...]
Als een ander dit topic gestart was om eens te kijken hoe we er voor staan was er ook niet zoveel gezeur geweest.
Dan vind ik het voorals nog te vroeg.

offtopic:
het is misschien wat fel, het feit dat er een discussie open gegaan is vind ik goed, de manier waarop niet

[ Voor 24% gewijzigd door CaLeX op 29-09-2003 11:41 ]

offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Op deze manier ben je niet beter dan X-G hoor, daar al eens aan gedacht? :)

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34

Eijkb

Zo.

Persoonlijk ben ik voorstander van 1 stampede per 4 maanden. Dus drie maanden normaal en 1 maand stampede. Eventueel kan dit aan feestdagen gehangen worden (Dus dierendag-stampede, een <feestdag>-stampede and so on. Dit om de redenen die al genoemd zijn: het moet geen overkill zijn en leuk blijven. Als project is ieder project aanmerkelijk zolang we kans maken op een stap voorwaarts in de statistieken.

Ik doe in ieder geval mee.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
wij willen iig meedoen me de volgende stampede, ongeacht project en periode. Ik heb gewoon maar mijn persoonlijke voorkeuren gestemd, november en "ja ik doe mee". Project heb ik nog niet gekozen.

Onze inbreng zal waarschijnlijk 10000+ (amd rating ;)) zijn. niet 24/7 overigens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

affijn de bekende pot die de ketel weer iets verwijd

ow en mijn inbreng bij een stampede is nul komma nul omdat ik :

1. mijn bedrijf heb verkocht
2. dpc voor een tijdje ga verlaten
3. niet aan spampede's doe

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
ok, het is nu wel duidelijk denk ik wat er allemaal speelt. Bijna iedereen is er wel over eens dat het nog te vroeg is. Dus ik zou zeggen slotje erop en tot over 2 maanden.

Het heeft geen zin om door te blijven gaan over bepaalde dingen, terwijl het toch allemaal wel duidelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:36
Ik ben nieuw in het DC wereldje en mijn eerste projectje dat ik draai is Folding@Home
Wat ik uit andere treads begrepen heb is dat er met de stampede wordt bedoeld dat je je punten opspaard en we allemaal tegelijkertijd onze scores insturen (flushen). Klopt dat een beetje?
Hoe spaar je die dan? De client van internet blokken met je firewall? Want dan krijg je geen nieuwe workunits :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Niet helemaal frickY. Wat jij bedoeld is meer het fenomeen MegaFlushen. Hoe je precies kunt sparen met je client verschilt van project tot project. Bij het ene project gaat het heel simpel door bij wijze van een vinkje bij 'offline' te zetten, bij sommige gaat het wat moeilijker en bij sommige projecten is het bijna helemaal niet mogelijk.

Maar een Stampede houdt in dat er gedurende een bepaalde periode (een maand bv) er veel aandacht op 1 project komt te staan. Mensen van project X zetten hun pc voor die maand in voor project Y om op die manier nog een stuk harder te gaan dan normaal. Een doel kan bijvoorbeeld zijn om een concurrent op die manier in te halen.

Voor een uitgebreidere uitleg over de Stampede kun je kijken op SID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:36
Aha
Dus echt een truukje om DPC gedurende een korte periode wat extra te laten scoren om hoger in de lijsten te komen :)
Tnx voor de uitleg, maar Folding@Home is meer dan genoeg voor mn arme 733Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Sorry, maar ik vind dat sommige mensen (CaleX red.) best wel heftig reageren. Ik had alleen het idee dat het erg stil rond dit onderwerp was geworden, en wou wat verdere informatie van jullie peilen. Een Stampede moet je met zijn allen doen, niet dat 'n Crew zegt 'Jullie doen het dan, daar, en zo', dat vind ik een beetje absurd. Het gaat er gewoon om dat ik wou weten hoe jullie over een tweede Stampede dingen (meedoen, project en data!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gooi dit topic even weer omhoog. Lijkt me wel weer tijd worden voor een stampede!!!!!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BwO

BwO

Up The Irons!

Ik ben er ook wel weer klaar voor... ik denk dat nu het moment is om mensen te werven (zo net na een FP post en een klaasflush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

heej wat leuk dit, mensen die elkaar uitschelden enzo :+
Dat ik dat toen niet heb gelezen :?

Zullen we tsc stampede houden, hoef ik ook niks om te schakelen :P

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

FYI: de site van het "En die muis zei tegen de Olifant..."-team is nu alweer een tijdje offline vanwege een gebrek aan internetverbinding hierzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 20:24

Marcelloz

IT dude with a beard

Heineken schreef op 05 december 2003 @ 13:09:
FYI: de site van het "En die muis zei tegen de Olifant..."-team is nu alweer een tijdje offline vanwege een gebrek aan internetverbinding hierzo...
Dat merkte ik idd. Wanneer komt'ie weer up is de verwachting??

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Laatst online: 10:54

Theuno

Da Devil Crew

Ik weet nog niet of ik er klaar voor ben, heb een plek te verdedigen bij ECC2. Ligt er dus een beetje aan wanneer precies, en hoever we staan met ecc2....
Ook maakt het project uit natuurlijk, we moeten wel linux bakken in kunnen zetten >:)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05 17:11

Mar

TCF

om meteen maar de knuppel in het hoenderhok te gooien..... de poll is al even geleden gehouden en het lijkt me nu niet meer zo zinvol om nog eens volle bak op SETI te gaan stampeden. Het project kan iedere maand nu overgaan naar Boinc.

DPC Team ColdFusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Mar schreef op 05 december 2003 @ 13:14:
om meteen maar de knuppel in het hoenderhok te gooien..... de poll is al even geleden gehouden en het lijkt me nu niet meer zo zinvol om nog eens volle bak op SETI te gaan stampeden. Het project kan iedere maand nu overgaan naar Boinc.
Yup, dat vind jij, aan de andere kant zijn er weer een hoop mensen die vinden dat juist omdat SETI afloopt daar zoveel mogelijk power heen moet om te kijken of er nog een plekje gestegen kan worden.
Voor beide kanten is wat te zeggen.

Persoonlijk denk ik dat Stampedes meer ellende dan fun oplevert binnen DPC.
Meer heil zie ik in megaflushes, en dan kunnen mensen zelf bepalen of ze tijdelijk overwillen stappen om de participeren in de megaflush.

Stampedes zal alleen maar discussie opleveren over welke discipline gestampede moet worden. Het is logisch dat mensen zoveel mogelijk voor hun eigen project opkomen, en op het moment dat het niet gelukt is, dan niet meedoen aan de stampede, want het is niet hun project.
Daarnaast is een 'eerlijke' besluitvorming inzake welk project gestampede gaat worden niet mogelijk. Stemmen is niet eerlijk gezien de grote verschillen in aantal users per discipline. Relatief wordt ook lastig, aangezien je niet weet hoeveel actieve users er zijn.

Mijn twee kalfjes... }:O }:O

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 22:15
De stampertjes/NGS zeullen ook weer van de partij zijn.

De over gebleven stampers zijn overgegaan in NGS die nu 4de overall sta binnen DPC bij ECC2 (In strijdt met DDD, hé Teuno :P We komen eraan)

Maar voor dit schakelen we wel over verwacht ik. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat we de poll moeten vergeten en is kijken of er mensen zijn die de kar willen trekken en er de kennis voor hebben (of eerst een poll houden die wle uptodate is) mischien dat een van crew/pvers een poll kan posten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Marcelloz schreef op 05 december 2003 @ 13:11:
[...]

Dat merkte ik idd. Wanneer komt'ie weer up is de verwachting??
Ik zie net dat m'n verbinding geaccepteerd is, snel dus!

Ik heb overigens wel weer zin in een Stampede. :)
offtopic:
Ik ben dus al vanaf 16-10 (datum aanvraag) bezig een verbinding te krijgen en sinds vandaag zit er eindelijk schot in! Leuk Sinterklaas-kado dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 13:24:
Denk dat we de poll moeten vergeten en is kijken of er mensen zijn die de kar willen trekken en er de kennis voor hebben (of eerst een poll houden die wle uptodate is) mischien dat een van crew/pvers een poll kan posten ??
misschien een schoon topic starten een idee?

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan die persoon dan doen en hier een slot op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

LOL :P

Niet vooruitlopen mensen :P
De bedoeling was dat dit half decmeber pas weer zou worden genoemd ;)

Maar gezien het enthousiasme moet dat misschien maar iets eerder. Laten we nog even wat reacties afwachten, dat kan best in dit topic evt. Hoewel de noodzakelijke info voor de newbies hier ontbreekt...

Hmm. Es ff zien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is met stupid ^^^ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Emmeau schreef op 05 december 2003 @ 13:22:
[...]

Yup, dat vind jij, aan de andere kant zijn er weer een hoop mensen die vinden dat juist omdat SETI afloopt daar zoveel mogelijk power heen moet om te kijken of er nog een plekje gestegen kan worden.
Voor beide kanten is wat te zeggen.

Persoonlijk denk ik dat Stampedes meer ellende dan fun oplevert binnen DPC.
Meer heil zie ik in megaflushes, en dan kunnen mensen zelf bepalen of ze tijdelijk overwillen stappen om de participeren in de megaflush.

Stampedes zal alleen maar discussie opleveren over welke discipline gestampede moet worden. Het is logisch dat mensen zoveel mogelijk voor hun eigen project opkomen, en op het moment dat het niet gelukt is, dan niet meedoen aan de stampede, want het is niet hun project.
Daarnaast is een 'eerlijke' besluitvorming inzake welk project gestampede gaat worden niet mogelijk. Stemmen is niet eerlijk gezien de grote verschillen in aantal users per discipline. Relatief wordt ook lastig, aangezien je niet weet hoeveel actieve users er zijn.

Mijn twee kalfjes... }:O }:O
Die nadelen die je noemt gaan niet helemaal op. Als je het topic van de vorige keer in de smiezen hebt gehouden dan weet je dat mensen niet op hun eigen project mogen stemmen. Die methode ging prima. De volgende stampede zal diezelfde methode gebruiken, dus dan weet je als het goed is genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
:Y)
Sorry was zo'n inkoppertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ik dacht nog: "Zal ik het doen? nehh" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BwO

BwO

Up The Irons!

Voor een stampede moet een project volgens mij aan de volgende eisen voldoen:
- er moet wat te halen vallen tijdens de stampede
- er moeten zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen (dus compatibiliteit is erg belangrijk, projecten als D2OL (die draaien alleen goed op nieuwere systemen) is dan dus niks)
- het mag niet al geweest zijn in een eerdere stampede
- er moeten goede stats(bouwers) beschikbaar zijn

Dan kan je er al een hoop wegstrepen. Dat ik weet kunnen deze (volgens mijn eisen) niet in aanmerking komen: OGR, RC5, ECC2, D2OL, TSC, SETI@Home

Ik weet niet hoe het zit qua compatibiliteit bij de andere projecten, misschien dat iemand anders dat zou kunnen evalueren.

Dit is trouwens mijn mening, ik wil hiermee niets beslissen, ik geef alleen een voorzet. Want wie ben ik in een grote weide vol met koeien? Maar een jong kalfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
BwO schreef op 05 december 2003 @ 17:28:
Dan kan je er al een hoop wegstrepen. Dat ik weet kunnen deze (volgens mijn eisen) niet in aanmerking komen: OGR, RC5, ECC2, D2OL, TSC, SETI@Home
En wat zijn jouw argumenten om te zeggen dat deze niet aanmerking kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BwO

BwO

Up The Irons!

OGR en RC5: Hier roelen we al
ECC2: Stampede 1
D2OL en TSC: te zware client
SETI@HOME: valt niet meer veel te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

SoB ?

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 05-12-2003 18:35 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die zal dus nog in de race zitten :P

Ik las net een post over dat men alleen op hun eigen project zal blijven?

Ik denk dat die persoon er aardig naast zit. Ik verwacht toch iig dat er een paar "oude" stampede teams weer mee zullen doen (waaronder zie sig.)

Voor mij persoonlijk geld dat ik zelf af en toe afwisseling nodig heb en een project aardig saai wordt (ik doe nu mee met rc5 Ogr en DF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is boinc een idee, hoe is het eigenlijk met boinc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
BwO schreef op 05 december 2003 @ 17:28:
Voor een stampede moet een project volgens mij aan de volgende eisen voldoen:
- er moet wat te halen vallen tijdens de stampede
- er moeten zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen (dus compatibiliteit is erg belangrijk, projecten als D2OL (die draaien alleen goed op nieuwere systemen) is dan dus niks)
- het mag niet al geweest zijn in een eerdere stampede
- er moeten goede stats(bouwers) beschikbaar zijn

Ik weet niet hoe het zit qua compatibiliteit bij de andere projecten, misschien dat iemand anders dat zou kunnen evalueren.

Dit is trouwens mijn mening, ik wil hiermee niets beslissen, ik geef alleen een voorzet. Want wie ben ik in een grote weide vol met koeien? Maar een jong kalfje.
D2OL/TSC client te zwaar :| Ik vind het maar onzin. Ik draai de client op een celeron 450 met 768 MB SD-RAM geheugen. Poepoepoe wat een heavy systeem heb ik toch :| Ik vind dat TSC en D2OL wel meegerekend moeten worden...

Daarnaast ben ik wel voorstander van SoB: erg interesant project imo en vooral een erg lite client maar weinig platformen volgens mij...

[ Voor 6% gewijzigd door Robkazoe op 05-12-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
BwO schreef op 05 december 2003 @ 17:49:
Vind ik toch wel meevallen. Tuurlijk gebruikt die client wel 60MB geheugen, maar de meeste pc's hebben dat tegenwoordig er wel inzitten hoor. Misschien niet de kantoorbakken, maar als je het alleen al doet met thuis pc's kun je ook al een heel eind komen hoor (zie bv onze SMF @ TSC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
BwO schreef op 05 december 2003 @ 17:49:
OGR en RC5: Hier roelen we al
ECC2: Stampede 1
SETI@HOME: valt niet meer veel te halen
Wat is er met Distributed Folding gebeurd? Daar doen we moedige pogingen om te roeleren en staan veel teams op het inhaallijstje, met wat extra powerr schuiven we daar overall zo 3-4 plaatsen op.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Spheroid schreef op 05 december 2003 @ 20:43:
Wat is er met Distributed Folding gebeurd? Daar doen we moedige pogingen om te roeleren en staan veel teams op het inhaallijstje, met wat extra powerr schuiven we daar overall zo 3-4 plaatsen op.
Het ging hier om projecten die volgens BwO zouden afvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Hmmm.. even een mening formuleren...
Persoonlijk zou ik nog altijd voor SoB gaan, ik vind het zelf een erg leuk project, en de kans dat we nog veel plaatsen inhalen is nog altijd vrij groot, maar niettemin, vind ik ook dat RC5 en OGR 25 niet uit het oog moeten worden verloren, vooral bij RC5 zie ik de tendens dan andere teams opeens sterker zijn, maarja, we roeleren er met 44 miljoen en het zal nog wel wat jaartjes duren voordat de eerste teams in de buurt gaan komen, dus tegen die tijd hebben wij meer power ^^!

Mijn keus is dus SoB, welke bij de vorige poll de tweede keus was van -veel- mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Feit is, dat de grote projecten ook meer stemmen krijgen, terwijl mijn voorkeur juist uitgaat naar een klein project.

Na 1 maand Ecc2-stampede zijn we als team niet veel opgeschoten maar bij een (relatief) klein project is de impact enorm en kan DPC nog wel een aantal plaatsen stijgen in de stats. (8>

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Mij lijkt het wel leuk om bij D2OL ff te gaan stampen.
Daar kunnen we dan nog ff Anandtech inhalen en zorgen dat we niet ingehaalt worden door die noren. Volgensmij hebben we daar ook veel impact :)

Het probleem is alleen dat de client volgensmij heel K*T is. Veel geheugen vind ik niet zo heel erg. Alleen hij moet wel netjes alleeen me idle time inpikken. De rest moet er niet onder lijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:37
Waarom willen zoveel mensen bij Seti? Seti ging er toch binnekort mee ophouden :?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga voor SoB!!!
klein project en met een stampede komen we zo in de top 5 of top 7...

en voor extra: we worden over 37 dagen uit de top 10 van SoB geknikkerd!!!
ExtremeDC gaat ons inhalen...

stampede HEEEL ERG NODIG!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 13:53:

en voor extra: we worden over 37 dagen uit de top 10 van SoB geknikkerd!!!
ExtremeDC gaat ons inhalen...

stampede HEEEL ERG NODIG!!
Bij bijna alle projecten kunnen we flink wat plaatsen stijgen (of de eerste plek pakken) of worden we door andere teams ingehaald, daar is de stampede ook heel erg nodig. Oftewel een beetje onzinnige reden van je om daarvoor SoB te promoten. Laten we eerst maar eens een poll maken door één van de vorige organisatoren (Funcracker, Silk_dude of KoW) om te kijken wat de overige DPC'ers
willen doen. Nu ik dit gepost heb is het natuurlijk afwachten welke andere DPC'er dan bovengenoemde drie toch een poll opent...

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Niet online
Volgens mij was Funcracker met een poll bezig. Ik dacht dat ie hem vandaag nog online wilde gooien. Dus nog een paar uurtjes geduld, en dan kan iedereen voor zijn/haar favoriete stampede-project stemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
E-jey schreef op 06 december 2003 @ 11:58:
Het probleem is alleen dat de client volgensmij heel K*T is. Veel geheugen vind ik niet zo heel erg. Alleen hij moet wel netjes alleeen me idle time inpikken. De rest moet er niet onder lijden. :)
Dan heb jij al sinds de komst van V2.0 geen D2OL/TSC gedraaid. De client is echt enorm verbeterd. Tuurlijk hij gebruikt nog steeds geheugen, maar dat kan gewoon niet anders, we rekenen geen simpele key uit ofzo.
Ik heb hier op twee pc's iig al ruim 2 maanden 24/7 de TSC client draaien zonder ook maar 1 enkele probleem.
Enige momenten waar je soms merkt dat de client draait is bij het begin van een nieuwe candidate. Verder heb ik er nog nooit last van ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Ik wil best meedoen, maar dan nadat ECC2 is afgelopen, waarschijnlijk is dat dus begin 2004. TSC is een leuk en nuttig project en DPC kan daar wel wat steun gebruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door Thanatos op 06-12-2003 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 09:42
We kunnen natuurlijk ook iets onverwachts doen ("de wereld verbazen" :+ ) en bij een klein project waar we nog -niet- aan mee doen in één korte run de totale output van het project verdubbelen :) Projectjes zoals GIMPS en dergelijke zijn er nog zat.

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchman! schreef op 06 december 2003 @ 14:58:
We kunnen natuurlijk ook iets onverwachts doen ("de wereld verbazen" :+ ) en bij een klein project waar we nog -niet- aan mee doen in één korte run de totale output van het project verdubbelen :) Projectjes zoals GIMPS en dergelijke zijn er nog zat.
Dan in een dag de #1 positie veroveren. >:)

Maar verder vindt ik dit wel een goed plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Lol dan noem je ook wel een project :D GIMPS loopt volgens mij al enkele jaren met grote teams als Ars enzo. Als je daar het projecttotaal ff wilt verdubbelen, moet je wel van goede huize komen :P Denk niet dat we dat met DPC 'ff'voor elkaar krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om een stampede voor te bereiden is het handig als er goede FAQs en ervaren mensen zijn die snel kunnen helpen als anderen problemen ondervinden. Het is immers slechts voor een maand.
Het zal daarom moeilijk worden om een stampede te organiseren voor een dergelijk project, omdat we geen praktijkervaringen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 15:08:
[...]

Dan in een dag de #1 positie veroveren. >:)

Maar verder vindt ik dit wel een goed plan :)
Hoor ik daar iemand brain en de cows roepen :P

Wat gaan we morgenavond doen Dutchman!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
ColdFusion schreef op 06 december 2003 @ 15:20:
[...]

Lol dan noem je ook wel een project :D GIMPS loopt volgens mij al enkele jaren met grote teams als Ars enzo. Als je daar het projecttotaal ff wilt verdubbelen, moet je wel van goede huize komen :P Denk niet dat we dat met DPC 'ff'voor elkaar krijgen ;)
Och.. d'r zijn wel meer kleine projectjes hoor.. of we wachten ff tot Orkblutt met zijn RSAttack 640 komt en dan doen we die ff binnen een maand uitrekenen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

SWfreak schreef op 06 december 2003 @ 14:07:
Volgens mij was Funcracker met een poll bezig. Ik dacht dat ie hem vandaag nog online wilde gooien. Dus nog een paar uurtjes geduld, en dan kan iedereen voor zijn/haar favoriete stampede-project stemmen :)
;) Thnx for mentioning.
* Funcracker is net terug uit België en er verschijnt vandaag nog een nieuwe topic inclusief poll.

Om in de tussentijd dit topic nuttig te gebruiken.
We doen niet aan een overvloed van regels bij het bepalen van het Stampede project. De volgende projecten komen niet in aanmerking:
- Projecten waarbij we overall op #1 staan
- Het project van de vorige keer.

Dingen als geheugen etc, zijn zaken waar wel aandachtig naar gekeken moet worden maar omdat iets zwaar is, wil niet zeggen dat mensen er niet aan mee willen doen. Ik kan niet zien wat voor machines er staan, en lang niet iedere deelnemer zet zijn volledige machine park in.

Ik heb dan nu ook de volgende projecten in de poll staan:
-D2OL
-Seventeen or Bust
-TSC
-Genome@Home
-UD-Grid
-Distributed Folding
-Seti@Home
-Folding@Home

En ja, sommige projecten zijn misschien niet geschikt voor een Stampede. Maar dat zullen de DPC'ers zelf wel in kunnen schatten vermoed ik. Dus ook Seti@Home staat hier genoemd. Misschien willen mensen de gok nemen, BOINC is al zo vaak uitgesteld dat alles mogelijk is.

Als de animo een beetje groot is dan zou deze stampede in de maand januari kunnen losbarsten, maar daarover zo meer .

Kritiek, suggesties en alles is welkom.
Het idee van Dutchman klinkt zeker niet onaardig. Voorstanders/tegenstanders alhier? :)

edit:

Thnx RobKaZoe |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Funcracker op 06-12-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Folding@Home niet te vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit allemaal :)

Vanuit het niets blazen op een klein project is op zich wel een leuk idee, maar als het project na 1 maand ineens niet definitief door blijkt te gaan ofzo (geld is op, projectleider geen zin meer, dat soort dingen, dingen die je niet snel kan bepalen), dan hebben we het voor nix gedaan. Ik ben er dus voor om gewoon een bestaand project een boost te geven :)

offtopic:
Funcracker: m'n pc is harstikke doot (mobo kapot), ben nu best bereikbaar via m'n msn & email op m'n msn-adres: erikvanas at hotmail puntje com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 17:54:
Ziet er goed uit allemaal :)

Vanuit het niets blazen op een klein project is op zich wel een leuk idee, maar als het project na 1 maand ineens niet definitief door blijkt te gaan ofzo (geld is op, projectleider geen zin meer, dat soort dingen, dingen die je niet snel kan bepalen), dan hebben we het voor nix gedaan. Ik ben er dus voor om gewoon een bestaand project een boost te geven :)

offtopic:
Funcracker: m'n pc is harstikke doot (mobo kapot), ben nu best bereikbaar via m'n msn & email op m'n msn-adres: erikvanas at hotmail puntje com
Goed punt. Maar onbekend hoeft niet direct "nieuw" te betekenen.

Ik noem hier even FAD (Find a Drug), als voorbeeld. Dit project is van een bestaande DC organisatie uit en is bij DPC onbekend. Het voorbeeld loopt hier alweer spaak omdat de rest van de wereld er duidelijk wel van heeft gehoord, maar dat was dan ook niet de reden dat ik het aanhaalde.

Je hebt gelijk in die zin dat er veel werk in gaat zitten en dat het moeilijk wordt om zeker te zijn van de leefbaarheid van het project.

MSN draait hier (speciaal voor jou) dus kom gerust online :P IRC is no-go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 15:25:
[...]

Om een stampede voor te bereiden is het handig als er goede FAQs en ervaren mensen zijn die snel kunnen helpen als anderen problemen ondervinden. Het is immers slechts voor een maand.
Het zal daarom moeilijk worden om een stampede te organiseren voor een dergelijk project, omdat we geen praktijkervaringen hebben.
Mischien is het een goed idee om een paar "metoren" oid te introduceren. Dat zijn dan mensen die goed met de client overweg kunnen en bereid zijn te helpen als er problemen zijn :)

Ook lijkt het me wel een leuk idee om gewoon een maand te sparen en dan alles in 5 dagen te flushen oid. Een gigaflush dus :) Ik denk dat dat veel leuker is om te doen :)
Het nadeel is alleen dat dat het project moet toelaten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

E-jey schreef op 06 december 2003 @ 19:02:
[...]

Mischien is het een goed idee om een paar "metoren" oid te introduceren. Dat zijn dan mensen die goed met de client overweg kunnen en bereid zijn te helpen als er problemen zijn :)
Daar is idd aan gedacht. Er wordt aan gewerkt ;)
Ook lijkt het me wel een leuk idee om gewoon een maand te sparen en dan alles in 5 dagen te flushen oid. Een gigaflush dus :) Ik denk dat dat veel leuker is om te doen :)
Het nadeel is alleen dat dat het project moet toelaten :/
GigaFlushes zijn heel leuk, maar dat is iets anders dan een stampede en kan gewoon los daarvan gehouden/georganiseerd worden.

Op persoonlijke noot: Enkel dailies opsparen lijkt mij persoonlijk niet erg interessant. De oorspronkelijk GF was dan ook grotendeels buiten de dailies om gespaard waardoor de verrassing voor velen veel groter was en daarmee de GF indrukwekkender.

[ Voor 4% gewijzigd door Funcracker op 06-12-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
FunCracker, ik kan ook hier de first-post changen als je wilt? Mij geen moeite, maar dan moet je me maar ff contacten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 17-09 03:12

aKra

Ik heb voor Seti@Home gestemd en voor Januari, verder geen commentaar.

Pagina: 1 2 Laatste