Toon posts:

Virus of niet ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb denk ik een virus op m'n pc en m'n broertje ook.
Alleen ik heb twijfels want de problemen lijken mij niet veroorzaakt door een virus.

Mijn PC:

AGP Slot werkt niet meer. (Geen beeld meer via AGP wel via PCI )
Floppy Drive maakt rare geluiden als je er een floppy in duwt.
DVD - DVD+RW doen het ook niet goed meer. Probeer je wat te installen en wat te branden dan krijg je systeemfouten.

Broertje's PC.

Lijkt net of hij geen stroom meer krijgt van de voeding.
(Heb er al een andere voeding en een andere voedingskabel maar dit heeft allebij niet geholpen.)

Dit was zomaar van het ene op het andere moment.
Geen rare mailtjes geopend.
En McAfee vind niks op mijn pc.

Wat kan het zijn ???

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Jouw pc heeft misschien een brak moederbord?!

Beschrijf eens wat er gebeurd wat er gebeurd op je broertjes pc, waardoor je denkt dat er mogelijk een virus zou kunnen zijn. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:07

Swerfer

Hmm...

Blikseminslag gehad in de buurt?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je op jouw pc al een format geprobeerd? Of je drivers de-installed/gereinstalled van je drives??. :Lijkt me trouwens dat je mobo kuren heeft. Lijkt me sterk dat het door een virus komt.

Broertje pc: Lijkt net..... Wat is er dan precies het geval?? Gaat je pc niet aan, valt ie uit enz. enz.

Meer info is handig :)

Xbox Live ID:Notna8310

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Een virus is eigenlijk altijd software matig. dus een virus kan bijvoorbeeld de drivers aantasten...

BOINC stats

Verwijderd

Dit lijkt me geen virus.

Heb je misschien een stroomstoring gehad of iets in die geest. Het lijkt namelijk wel of beide problemen iets met de stroomvoorziening te maken hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Dus een stroomuitval zou een AGP slot kunnen vernielen??

Mijn broertje wilde gewoon zijn pc opstarten maar dat deed hij dus niet meer.
De reden waarom ik denk dat het mogelijk een virus zou kunnen zijn is dat het precies rond dezelfde tijd gebeurde. Rond 12uur. Het kan toch geen toeval zijn dat er binnen een paar minuten zomaar 2pc's kapot gaan. Lijkt me een beetje raar.

Een virus is softwarematig zou het ook kunnen dat een virus een soort bios flash zou kunnen uitvoeren ??

Stroomstoring zou kunnen maar we hebben van die contactdozen met zo'n stroombeveiliging. Dat hij dan automatishc uitschakeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
**UPDATE**

Bij mijn pc.

De boxen van m'n pc zoemen.
Kast opengedraaid en nagekeken niks aan de hand. Diverse AGP videokaarten geprobeerd geen ééntje werkt.

Broertje's pc;

2 voedingen geprobeerd. Voedingen werkte maar het leek net of het mobo geen stroom kreeg. Mobo deed niks. En de kabels van de voedingen waren ok. Dus denk dat het mobo kapot is en de mijne ook.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 16:08 ]

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 19:02
Er zou misschien ook een piek in het stroomnet geweest kunnen zijn en dat vinden de meeste PC's ook niet echt fijn ;)

(AGP slot kapot door virus :D 8)7 sorry)
Pagina: 1