Hardware-Matige Switch/Hub, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:14
Ik heb sinds gisteren ADSL verbinding _/-\o_ , maar ik kwam er al heel snel achter dat mijn Thompson Speedtouch 510 ook een router is.
Ik heb even een snelle schets gemaakt van mijn netwerk:
KLIK

Nou heb ik dus ook een freesco server draaien die normaal (voordat ik adsl had) mijn kabel deelde.. In freesco zit ook zo'n port forwarding progsel ingebouwd etc.

Maar nu... Ik heb een httpserver draaien, normaal kon ik die bij freesco gewoon port 80 tcp doorrouten naar mijn server (192.168.1.50).
Er staat nu 'nog' een router voor. dus dan zou ik telkens 2 dingen aan moeten passen voor 1 port. dat is niet echt handig en maakt ook wat vertraging.

Hoe kan ik die freesco bak (p74) omtoveren tot een Hub of een Switch (het maakt niet uit, die bak moet dan alleen internet delen dus hub kan :+ )

Wie kan mij helpen 8)7

..

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hang je switch/hub direct aan je ADSL modem/router?

• Freaked
Dat gaat niet, wan tussen die freesco en switch loop er utp door het gehele huis heen naar boven, dus dat gaat niet lukken..

..

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Freaked schreef op 28 september 2003 @ 14:47:
Dat gaat niet, wan tussen die freesco en switch loop er utp door het gehele huis heen naar boven, dus dat gaat niet lukken..
:?

Verwijderd

Kan je die Speedtouch niet zo instellen dat je Freesco bak in de DMZ valt? Ik weet of hij deze functie ondersteund, maar anders moet je de Freesco gewoon als DMZ opgeven.

Verwijderd

Ik denk dat hij meer problemen heeft met het dubbele doorrouten

Kan je anders eens een traceroute posten?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09
Stel in je Speedtouch je freesco router gewoon in als Default Server.

Dan moet het werken volgens mij :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Freaked
Idd.. de firewall is niet het probleem.. maar het is zo irritant om alles 2x door te-routen.. dus dan zou het handig zijn, als je van die 'freesco' een hub/switch kon maken..

..

Verwijderd

Freaked schreef op 28 September 2003 @ 14:59:
Idd.. de firewall is niet het probleem.. maar het is zo irritant om alles 2x door te-routen.. dus dan zou het handig zijn, als je van die 'freesco' een hub/switch kon maken..
dan moet je echt met route -add blabla gaan werken, niet prettig. Dan ga je dus echt routen, ipv NAT doen.

Zorg gewoon dat je Freesco in de DMZ staat bij je Speedtouch

• Freaked
Sorry, maar DMZ? is een afkorting van? 8)7 :?

..

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
DMZ = De Militarized Zone (tsja waarom ze dat zo genoemd hebben weet ik niet) wat dus ook wel Default Server wil zeggen.

=/\= System Status =/\=

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DMZ=Default server ?

Dacht het niet hoor... Een DMZ is een neutrale zone in een aparte netwerk range waar je bv firewall en virusscanners hebt draaien voor mail, bestanden etc op je normale netwerk terechtkomen.

• Freaked
Okay het werkt weer perfect, ik moest idd de Default Server instellen!
Bedankt allemaal ;)

..

Verwijderd

Freaked schreef op 28 September 2003 @ 15:16:
Okay het werkt weer perfect, ik moest idd de Default Server instellen!
Bedankt allemaal ;)
Als je nog wat van routing wilt leren dan maak je van die Freesco een echte router :) ook leuk om mee te spelen hoor ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:53

Predator

Suffers from split brain

Je hebt bij Freesco toch zelfs een default optie om te bridgen ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1