Hoi,
Ik gebruik Debian al jaren, maar ik wil het nu ook als desktop-systeem gaan gebruiken. Ik loop echter tegen een aantal problemen aan.
Ik draaide net testing maar die kwam met kde2.2; een beetje oud. Omdat het wel werkte dacht ik: ik pak unstable.
Dat heb ik nu gedaan, maar dit is niet compleet. Als ik bijvoorbeeld apt-get install kde mep krijg ik:
Nou, zulke dingen.
Nu zit ik dus al sinds gister nacht te klooien, maar ik krijg het niet voor mekaar. Hoe kan ik nou het beste mijn Kde3 (en bij voorkeur ook de nieuwste gnome) apt-get'n zonder weer alles te verliezen. Stel; ik apt-get een package, verdwijnt alles weer
.
Kan iemand mij enig inzicht geven? Mijn X werkt goed, mijn muis ook, nu kde en gnome nog.
Ik gebruik Debian al jaren, maar ik wil het nu ook als desktop-systeem gaan gebruiken. Ik loop echter tegen een aantal problemen aan.
Ik draaide net testing maar die kwam met kde2.2; een beetje oud. Omdat het wel werkte dacht ik: ik pak unstable.
Dat heb ik nu gedaan, maar dit is niet compleet. Als ik bijvoorbeeld apt-get install kde mep krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| doos:~# apt-get install kde
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.
Since you only requested a single operation it is extremely likely that
the package is simply not installable and a bug report against
that package should be filed.
The following information may help to resolve the situation:
The following packages have unmet dependencies:
kde: Depends: kde-core but it is not going to be installed
Depends: kde-amusements but it is not going to be installed
Depends: kdemultimedia but it is not going to be installed
E: Broken packages
doos:~# |
Nou, zulke dingen.
Kan iemand mij enig inzicht geven? Mijn X werkt goed, mijn muis ook, nu kde en gnome nog.