Toon posts:

PIIII

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zal ik nu een PIIII 1.4 GHz kopen ove over een maandje of 2?

Verwijderd

zal nog altijd de PIV zijn dan...

Verwijderd

Koop 'm helemaal niet, je snapt waarom.
De benchmarks zeggen het.

Verwijderd

of P4

Verwijderd

Als je ooit het in je hoofd wil gaan halen om een P4 te kopen, doe het dan na de die-shrink...

Met deze mobo serie kan je na de 1.7GHz niet meer upgraden, en de P4 begint pas interressant te worden na 2GHz omdat dan de latency pas gelijk komt met de PIII!

De nieuwe P4's moeten dus een nieuw mobo hebben, en krijgen een andere socket.
En in die tijd is ondertussen al lang bekend dat je dan beter een Palomino kunt kopen omdat deze proc geen zier heel laat van de P4.

conclusie: koop nu geen P4, en denk er nog eens over na de die- shrink... nu zijn de P3 en de Athlon(tb) sneller dan de P4-1.4GHz en de laatste is VEEL duurder.
Koop een AMD Athlon1,2GHz 266DDR systeem als je geld te veel hebt.
Dat kost je 0,5 frames in Quake3 en is voor de rest veel sneller en goedkoper!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:42

johnwoo

3S-GTE

Inderdaad, nu geen P4 kopen, zoveel lijkt me duidelijk.
Maar over een poosje als ze op .13mu zitten, >2 GHz draaien en er een goede chipset voor is dan wordt het toch wel het overwegen waard denk ik. Iedereen zit wel te kankeren op de P4 (nu nog terecht), maar vergeet niet dat het ding schaalt tot 6GHz zoals ze het nu verwachten. Tegen de tijd dat ze die 6GHz naderen zullen ze wel weer maniertjes hebben gevonden om nog verder te komen, dus ik denk dat de P4 uiteindelijk wel eens op 10GHz uit zou kunnen komen...
En al is de performance per cycle dan kleiner, als ze maar snel genoeg zijn heft dat elkaar weer op. Bovendien zullen er ook wel nieuwe steppings en core-updates komen waardoor de per-MHz performance ook omhoog gaat.

Nee, ik denk dat de P4 in de toekomst nog wel wat zou kunnen worden. Met nadruk op 'in de toekomst'.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op zondag 03 december 2000 14:33 schreef chaos666 het volgende:
Als je ooit het in je hoofd wil gaan halen om een P4 te kopen, doe het dan na de die-shrink...

Met deze mobo serie kan je na de 1.7GHz niet meer upgraden, en de P4 begint pas interressant te worden na 2GHz omdat dan de latency pas gelijk komt met de PIII!

De nieuwe P4's moeten dus een nieuw mobo hebben, en krijgen een andere socket.
En in die tijd is ondertussen al lang bekend dat je dan beter een Palomino kunt kopen omdat deze proc geen zier heel laat van de P4.

conclusie: koop nu geen P4, en denk er nog eens over na de die- shrink... nu zijn de P3 en de Athlon(tb) sneller dan de P4-1.4GHz en de laatste is VEEL duurder.
Koop een AMD Athlon1,2GHz 266DDR systeem als je geld te veel hebt.
Dat kost je 0,5 frames in Quake3 en is voor de rest veel sneller en goedkoper!
Jij snapt er helemaal geen reet van he...8-)

Je lult maar een beetje pro-AMD, maar 90% van wat je zegt slaat nergens op:(. Zoals dat gelul over die Palomino.. Knap van je dat je nu al kunt weten dat hij geen zier overlaat van de P4. Dat zijn speculaties my friend... zeg dat er dan ook even bij..*D

En dat de PIII en de Athlon sneller zijn dan de P4 is ook bullshit. In sommige benchmarks zijn de PIII en de Athlon sneller, in anderen blijven ze ver achter op de P4.

Bovendien is het afwachten hoe goed andere bedrijven de P4 oppakken qua ondersteuning (denk aan SSE2).. Maarja, dat laat jij voor het gemak maar even weg...

Kunnen we hier geen "Kindjes zonder verstand forum" maken voor dit soort lui?

Denk eerst eens na voor je wat zegt. Daar help je anderen ook weer mee.:)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Hallo meneer "kindjes zonder verstand forum"!

Kijk eens naar de Benchmarks, de P4 is gewoon traag voor z'n kloksnelheid, en vertel mij maar is in welke Benchmark (behalve Q3) de P4 het wint van de t-bird1200 met 266DDR...

Misschien in de oude Photoshop5.5, maar daar is versie 6 al van uit!

De Palomino zal klok voor klok veel langzamer moeten zijn dan de t-bird om niet makkelijk van de P4 te winnen, omdat deze op dezelfde kloksnelheden uigegeven word als de P4.
Het enige euvel bij deze proc is de pipeline die met 2 stappen verlengt is (naar 12), en hij heeft voor de rest alleen verbeteringen.

zet de features eens op een rij en kijk dan verder.
Als zelfs de geen van de features die (waarschijnlijk) in de Palomino komen, kan de P4 nog niet tippen aan deze proc. omdat de P4 klok voor klok trager is dan de P3 en de Athlon.

verwachtte features Palomino:
512L1 256Bit cache
Verbeterde FPU en ALU units
Verbeterde branch prediction
zuiver silicium tegen warmteontwkkeling
SSE instructies
pipeline verlening (nadeel zie P4) voor hogere kloksnelheden

inderdaad zijn er genoeg bedrijven die SSE2 zullen gaan ondersteunen, om zo de FPU te ontlasten...
Maar heb je het FlasKMPEG verhaal al gelezen (blijkbaar niet), want daaruit blijkt dat ze ook ontdekt hebben dat als ze P4 optimaliseren de t-bird en de P3 ook meegaan, en dat AMD optimalisatie meer prestatiewinst opleverde... (dat kan namelijk ook nog!)

Kijk eerst nog eens goed naar de benchmarks en trek dan nog eens een conclusie! >:)

Hier die van Tweakers.net:
http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=188&Page=8 :o

Er zijn er nog meer als je zelfs niet van T-net overtuigd bent!!!!!! :7

Verwijderd

Euhm jawel , maar het aloude argument dat voor AMD altijd opging dat niks geoptimaliseerd was voor AMD en wel voor Intel gaat nu ook op voor de P4 . Er is nog niks verkrijgbaar met SSE2 support , en de benchmarks laten zien dat er qua geheugenbandbreedte veel mogelijk is .

Verwijderd

Ja klopt wel, maar daar ging het niet om.
Dat ze nu meer gaan optimaliseren heeft voordelen voor alle (redelijk) nieuwe procs (zie FlasKMPEG verhaal).

Het ging mij om de reactie van ImpotentJackson die liep te verkondigen dat de P4 in sommige benchmarks veel sneller zou zijn dan de P3 en Athlon... nou die moet ik nog onder ogen krijgen, en dat het helemaal niet zeker was dat de Palomino veel sneller zou zijn.
Tuulijk nog niet uit en zo, maar als je de venieuwingen van deze proc. ziet tov de t-bird en dan de benchmarks van de t-birdDDR nog eens naast de P4 legt dan is het duidelijk lijkt me.

Verwijderd

Ik zou ook voor de AMD gaan voor een simpele reden: Een zeer goede prestatie prijs verhouding.
Heeft Intel _nu_ niet, is een tijd geweest dat zij de beste procs maakten, maar nu maakt AMD die. En ik schaar me altijd achter de beste (wie dat op dat moment ook moge zijn ;) )

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ga mijn volgende zinnen PUUR op de huidige feiten baseren...
edit:
BIj nader inzien is het niet PUUR feit maar ook mening ;)

De P4 heeft op dit moment alleen nog bewezen schandalig slecht te presteren. De prijs is te hoog en de prestaties vallen erg tegen (ik bedoel.. als ie niet eens SNELLER is als zijn voorganger is het al behoorlijk triest). Daar komt nog bij dat ie WARM is, dat de moederborden afgrijselijk duur worden en dat Intel ervan uit gaat dat ze er nog wel even een nieuwe spec voor kasten doorheen kunnen drukken ("Jongens... Onze nieuwe proc is iets groter, maak die kasten ook maar anders"). Enig voordeel wat de P4 op dit moment te bieden heeft tegenover de huidige generatie procs is het behoorlijk revolutionaire geheugenstructuur maar die komt alleen goed uit de verf als programma's er ook ECHT gebruik van maken... In gewoon standaard werk is ie een dure ramp.
Intel heeft met de P4 bewezen niet goed na te denken voor ze een produkt de markt op gooien. Ze vertikken het gewoon te beseffen dat ze dit soort dingen niet meer kunnen maken omdat ze voor het eerst een CONCURRENT hebben (AMD :)).
Als Intel op dit niveau doorgaat gaat het niet goed met ze...

* IceStorm heeft niks tegen Intel maar snapt gewoon NIET hoe ze in godsnaam denken zoiets aan de man te kunnen brengen....

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 14:45
Op zondag 03 december 2000 22:14 schreef IceStorm het volgende:
(ik bedoel.. als ie niet eens SNELLER is als zijn voorganger is het al behoorlijk triest)
Nou, de pentium 1 was in het begin ook langzamer dan de 486's van dat moment... Hoe het met de overgang van de p5 naar de p6 core zat weet ik zo niet meer...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:46
Pentium 60 en 66 hadden hetzelfde probleem als de P4 nu heeft. De P75 was het eerste model dat sneller was dan de snelste Intel 486. Intel slaat nu weer dezelfde weg in: eerst iets op de markt brengen, vervolgens wegens hitteproblemen met een dieshrink en een lager voltage nog eens op de markt brengen.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Icestorm:
De P4 heeft op dit moment alleen nog bewezen schandalig slecht te presteren. De prijs is te hoog en de prestaties vallen erg tegen (ik bedoel.. als ie niet eens SNELLER is als zijn voorganger is het al behoorlijk triest)
was met de Ppro en de gewone windows ook het geval. Windows NT gaf echter een heel ander beeld. Ok lag destijds aan 16 vs. 32 bit, maar dat kan nu ook nog veranderen.

En verder: QDR :P daar gaan we nog meer van horen.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Ik denk dat die PIV echt niet zo'n flop wordt zoals wij denken. Zolang de grote OEM's die dingen blijven gebruiken zal Jan met de Pet ze ook blijven kopen want het is de nieuwste Pentium en _dus_ de beste. Die kijken echt niet verder dan de naam hoor.
En de grote OEM's zullen ze blijven gebruiken omdat ze nou eenmaal aan contracten vastzitten.

Hoeveel consumenten zullen nou werkelijk wat reviews gaan lezen, hooguit 15 %. Pas als ze het ook in de Consumentengids zien staan gaan ze misschien twijfelen, maar dan nog kiezen ze waarschijnlijk eerder voor het bekende...

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 00:20 schreef ZarroX het volgende:
Ik denk dat die PIV echt niet zo'n flop wordt zoals wij denken. Zolang de grote OEM's die dingen blijven gebruiken zal Jan met de Pet ze ook blijven kopen want het is de nieuwste Pentium en _dus_ de beste. Die kijken echt niet verder dan de naam hoor.
En de grote OEM's zullen ze blijven gebruiken omdat ze nou eenmaal aan contracten vastzitten.

Hoeveel consumenten zullen nou werkelijk wat reviews gaan lezen, hooguit 15 %. Pas als ze het ook in de Consumentengids zien staan gaan ze misschien twijfelen, maar dan nog kiezen ze waarschijnlijk eerder voor het bekende...
Ja, maar Dell is zowat de grootste OEM, en die zit erover te denken om in bed te gaan net AMD, want de Intel productie problemen blijven te groot! En als Dell is 'overgestapt', dan hebben de andere geen keus.

Verwijderd

Ach er zullen genoeg wazige jappanners zijn die hem kopen, al was het om wazige screenshots en wazige revies te posten op hun wazige sites :)

Verwijderd

Nou, ik hoop het echt, want AMD verdient het gewoon om zo'n 50% marktaandeel te krijgen. Op die manier vergroten ze makkelijk en goedkoop hun marktaandeel zonder dat dit een negatief effect op de kostprijs van hun producten hoeft te hebben.

Ik zou wel eens willen weten welk percentage van de verkoopprijs van de Pentiums marketingkosten zijn

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 17:47
duhhhhh

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Verwijderd

Gewoon wachten tot eind volgend jaar met die P4. Je koopt alleen het nieuwste als je een masochist bent met teveel geld. De meeste rev. 1.0 hardware is toch *** dus laat anderen maar de fouten eruit slopen.
Pagina: 1