Toon posts:

[ST 570] Hoe in te stellen voor....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds twee weken adsl van kpn met xs4all. Nu wil ik dus een server opzetten met mijn 400mhzje waar Windows server 2003 op staat. Maar het probleem is dat ik niet weet hoe ik de router moet instellen voor de server.

De router is als volg ingedeeld: Er zijn twee opties in het linker menu, "System task" en "Other Places". Om het tweede gaat het juist. In het menu staat het volgende: Routing, DNS, DHCP, NAT en Wireless. Ik weet wel ongeveer hoe je het moet instellen door te zoeken op google, alleen alles staat zo verdraait (vind ik).
Ik heb op het volgende gezocht voor ik hier naar toe kwam:

www.bruring.com
www.alcatel.nl
www.speedtouch.com
www.speedtouch.nl
www.speedtouchsupport.nl
www.kpn.nl
www.google.nl
En de GOT search natuurlijk O-)

Op de router zijn de 400mhz en een laptop met XP draadloos aangesloten waarop internet het perfect doet. Kan iemand (het liefst iemand die ervaring heeft met de ST 570) mij helpen bij het instellen van de router zodat ik op de 400mhz (waar win server 2k3 enterprise id. opstaat) een server kan draaien? _/-\o_

P.S. : ik heb nog aan niets zitten te rommelen in de router, dus alles staat nog standaard.

Verwijderd

Ik snap niet dat je dit niet kunt als je zo goed gezocht hebt :? En wat is er verdraaid? Het is eigenlijk heel simpel. Je hoeft enkel poort 80 te mappen - ik neem aan dat je een webserver bedoelt - naar het IP-adres van je server.
Hiervoor moet je waarschijnlijk bij het submenu "NAT" zijn. Daar kun je dan poorten, IP-adressen en protocollen invullen. In dit geval moeten dat respetievelijk 80, [IP-adres van de server] en TCP zijn.

Maak anders voor de duidelijkheid even een screenshot van de "NAT"-paragraaf.

Verwijderd

Topicstarter
kijk dit staat er:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/supadefault/a.jpg

wat moet ik dan bij outside en inside ip invoeren? en moet ik dan bij Inside port en Outside port beiden 80 invullen voor webserver?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

VB:
Inside IP = Intern ip -> Het interne ip van je webserver
Outside IP -> 0.0.0.0 (zo laten dus)
inside port -> 80
outside port -> 80

Het is wel handig als je zegt dat je 'server' wilt bereikbaar stellen en dat je niet verteld wat je op die server wilt bereikbaar stellen (bv: een webserver) 8)7

en portmaps werken niet van binnenuit dus laat iemand anders testen of hij op je externe ip je webserver kan bereiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Predator op 28-09-2003 16:15 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

portmaps werken toch wel als je even een externe proxy instelt in je browser?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

JvS schreef op 28 September 2003 @ 17:43:
portmaps werken toch wel als je even een externe proxy instelt in je browser?
Dat is nog altijd van buiten naar binnen ;)
Browser -> router (NAT) -> Proxy -> router (NAPT - portmap) -> Webserver

Indien de router loopback (domme naam voor die functie trouwens) ondersteunt kan je vanuit je eigen netwerk wel op je extern ip (via die portmap) terug naar de interne server, maar dat is geen standaard router functie.

Maar om te testen kan je dat natuurlijk wel gebruiken :)

[ Voor 34% gewijzigd door Predator op 28-09-2003 18:49 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1