Ik heb net een Samsung DVD CM350 aangeschaft (DVD-speler en videorecorder in een voor bij de tv). Het geluid is perfect, alleen het beeld staat veel te donker als ik dvd's kijk. Ik heb de handleiding 3x nagelezen en er staat niets in over contrast of brightness. Wat ik kan instellen is "zwarting" aan/uit (bij beide te donker, wat zwarting dan ook mogen betekenen) en IPC aan of uit, maar bij "uit" kan ik nog niets zelf instellen (er staat niet bij hoe iig).
Contrast en brightness van de tv zelf (een panasonic) staan op zijn lichtst ingesteld en als ik die donkerder zet heeft dat ook effect voor de dvd's die ik kijk, maar ja lichter dan lichtst gaat die niet en dat lichtst is nog te donker.
Er moet toch ook een manier zijn om de brightness van de dvd speler zelf in te stellen? Als ik de dvd's op de computer draai kan ik het beeldscherm zooo licht instellen dat het beeld bijna wit is en donker tot het beeld zwart is. Bij de TV maar van zwart tot vrij donker.
Ik heb de tv naar de video verbonden met een coax en een scartkabel (in AV1)
Wie helpt mij?
Contrast en brightness van de tv zelf (een panasonic) staan op zijn lichtst ingesteld en als ik die donkerder zet heeft dat ook effect voor de dvd's die ik kijk, maar ja lichter dan lichtst gaat die niet en dat lichtst is nog te donker.
Er moet toch ook een manier zijn om de brightness van de dvd speler zelf in te stellen? Als ik de dvd's op de computer draai kan ik het beeldscherm zooo licht instellen dat het beeld bijna wit is en donker tot het beeld zwart is. Bij de TV maar van zwart tot vrij donker.
Ik heb de tv naar de video verbonden met een coax en een scartkabel (in AV1)
Wie helpt mij?