[mpeg2 -> divx] het wil niet!

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:31
Ik heb hier een aantal bestandjes in MPEG2 indeling.
resolutie = 720x576 PAL 25.00fps (komt van de satelliet).

Ik wil deze bestandjes vanwege hun geringe lengte omzetten naar een DivX-je, in een iets lagere resolutie en met MP3 audio in plaats van de standaard MPA.

Heb geprobeerd de MPEG te openen met FlaskMPEG maar die doet verder niets omdat de resolutie te groot is. TMPEGEnc wil ook niet. VirtualDub kan de MPEG2 bestanden niet openen en Adobe Premiere exporteert alleen maar zwart beeld.

Hoe kan ik deze files omzetten, ik word er zo langzamerhand gek van want dat hele conversieproces duurt ook zo lang iedere keer. :{

-edit-
DVD2AVI heb ik net ook geprobeerd maar dan krijg ik geen mogelijkheid tot keuze van de verschillende compressies. Ik druk op OK en dan zegt ie gelijk finished terwijl er niets is gebeurd..

[ Voor 14% gewijzigd door ScuL op 28-09-2003 13:48 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Even kijken naar een guide op www.doom9.org over DVD, aangezien dat ook MPEG2 is heb je daar wel wat aan denk ik.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• ScuL
Daar staan alleen de volgende conversie guides:
AVI -> VCD/SVCD
AVI -> DVD±R
ASF/WMV -> DivX
ASF/WMV -> VCD/SVCD
SVCD -> DivX
SVCD -> DVD±R
VCD -> DivX

Geen MPEG2 naar DivX.
De enige die ik zou kunnen gebruiken is SVCD->DivX maar die verwijst naar DVD2AVI, dat dus niet werkt. Het probleem is de resolutie van mijn bronmateriaal maar ik kan het zo niet aanpassen.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 12:54
Er is wel een VDub die met MPEG2 kan werken :)

http://fcchandler.home.comcast.net/stable/

• ScuL
Hey thanks ik ga hem zodirect proberen! :D

• Sir_Killalot
Zo heb ik um een tijdje geleden gevonden: http://www.google.com/search?q=virtualdub%20mpeg2 ;)

• ScuL
Ik heb net even rondgespeeld en het werkt perfect.
Hij kan tenminste zonder problemen omgaan met die resolutie waar ondere converters op crashen. Nu kan ik ook nog eens makkelijk knippen :)

• Sir_Killalot
Ligt er maar aan welke codec je gebruikt, de een doet moeilijker over 'vage' reso's dan andere :)

Verwijderd

Dr. DivX is ook een erg handig proggie voor het snel converteren van bestanden.

• ScuL
Over codecs gesproken ik heb de Elecard MPEG2 maar die zeurt de hele tijd dat de evaluatie periode voorbij is... Nog een tip? :)

Verwijderd

mpg 2 van de satelliet is heel wat andere dan de gewone mpg2.

Hier een guid hoe je hem kan omzetten naar het SVCD mpeg formaat. (Voor het mpg2 programma formaat moet je Tmpgenc de files anders laten muplexen.

Hier de guid die ik op het bekende satelliet forum had gepost.
--------------
Kan veel makelijker .
1. Neem het op in het *.pva formaat.

2. Ga dan het bestand knippen met pva cut, (Is te downloaden via de happy sat site).

3. Gebruik dan DS.jar om de *.pva te laten demuxen, hij reapareet meteen ook de fouten in de audio stream.
Hier de uitleg van DS.jar, je kan hem hier ook downloaden. Zet alleen de split size op 712mb en 1mb overlap.

4. Multiplex het zaakje tot een SVCD mpeg bestand, dat doe je met de mpg tools van TMPGEnc.

5. Brand nu het mpg bestand als een svcd in nero. (negeer het bericht dat het geen standaard is.) Nu moet die het wel doen, bij mij werken die SVCD's perfect op me dvd speler, kan zo ±42 min kwijt op een CDr.

Je heb nu hele mooie svcd zonder kwaliteit verlies van die software encoders en het bespaart je ook een hoop tijd. Het omzetten is voornamelijk afhankelijk van de snelheid van de harde shijf.

Gegroet,
Hollander.
--------------

• ScuL
stap 1 t/m 3 had ik al gedaan.
stap 4 wil niet omdat TMPGEnc halverwege het filmpje hangt. Terwijl de nieuwe Virtualdub MPEG2-build het filmpje wel probleemloos kan lezen.

PS Ik ga geen SVCD maken van een clip van 3 minuten.

• Sir_Killalot
-ScuL- schreef op 28 September 2003 @ 18:15:
Over codecs gesproken ik heb de Elecard MPEG2 maar die zeurt de hele tijd dat de evaluatie periode voorbij is... Nog een tip? :)
Bij WinDVD/PowerDVD zit ook een MPEG2 codec ;)

Verwijderd

Bij de laatste versie van "Media Player Classic" zit ook een MPEG-2 decoder.
Ik ben zelf nogal fan van Dr. Divx de laatste tijd. (al een keertje genoemd hierboven).

Kijk anders eens naar DVDx.

• ScuL
Klopt ik gebruik PowerDVD ook regelmatig en daarbij krijg ik niet de evaluatie melding maar als ik Elecard codec deïnstalleer dan krijg ik geen beeld meer in Mediaplayer :{

Verwijderd

-ScuL- schreef op 28 September 2003 @ 19:01:
stap 1 t/m 3 had ik al gedaan.
stap 4 wil niet omdat TMPGEnc halverwege het filmpje hangt. Terwijl de nieuwe Virtualdub MPEG2-build het filmpje wel probleemloos kan lezen.

PS Ik ga geen SVCD maken van een clip van 3 minuten.
Dat zeg ik ook helemaal niet dat je SVCD gaat maken, maar deze guid had ik nog ergens staan ;).
Voor jou geld stap 1 tot 4.

Je loopt dus vast bij stap 4.
Ik denk dat je het moet proberen met een andere versie van TMPGenc.
Zelf gebruik is versie 2.510.49.157 En die is nog nooit blijven hangen.

Je moet de simple multiplex gebruiken,
Volgens mij denk je dat die vast loopt doordat je wat ongeduldig bent. Want waneer die met de tweede balk begint vreet die opeens heel veel van je pc en dan lijk er niks te gebeuren. Maar dan moet je gewoon ff wachten en dan zie je hem van zelf opeens naar 22% springen.

(Geduld is elktijd een goed zaak ;) .)

• ScuL
Ik gebruik TMPGEnc Plus-2.512.52.161.
Hij hangt niet alleen hij stopt met encoden. Daarna heb ik dus een MPEG-bestand waarvan de audio doorloopt maar het beeld opeens stil staat..... Daarbij wil ik niet naar MPEG-encoderen maar naar DivX ;)

Pagina: 1