Toon posts:

wininstall stopt bij hardware detecting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een pc installeren alleen deze komt niet verder bij het installeren dan het windows hardware detect scherm (heb al win98 w2k en xp geprobeerd).

Ook weigert hij om 2 hd's te zien master slave staat goed en in bios staat alles op auto. waar zou dit aan kunnen liggen, een bus op mobo kapot mischien?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

1) probeer het eens met maar 1 HD als je denkt dat dat het probleem is
2) wacht een half uur voordat je concludeert dat het niet werkt, duurde hier soms ook erg lang
3) haal alles eruit wat niet van belang is (geluidskaart, netwerkkaart, tweede reepje geheugen etc.) en probeer het dan nog eens

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
1 en 2 al geprobeerd maar 3 kan mischien wat opleveren zal het zo eens proberen
thanks

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt heb 1 reepje geheugen eruitgehaald was nog een oude 32 mb en nu installeert hij gewoon

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Brak geheugen dus, misschien kan het nog meedraaien op een iets mildere setting in je BIOS, verder zou ik het niet meer gebruiken.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Windows draait nu maar de pc weigert nog steeds om 2 hd's te zien, in de bios staat alles op auto, system disk staat op master en datadisk op slave (zitten samen op 1 ide kanaal). Iemand suggesties? De HD's werken gewoon heb ze nog in andere pc's geprobeerd en ide kabel is ook al vervangen.

Nog een vraagje weet iemand of er een Amd Pro XP 1200 bestaat (geen duron dus) volgensmij niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 16:36:
Windows draait nu maar de pc weigert nog steeds om 2 hd's te zien, in de bios staat alles op auto, system disk staat op master en datadisk op slave (zitten samen op 1 ide kanaal). Iemand suggesties? De HD's werken gewoon heb ze nog in andere pc's geprobeerd en ide kabel is ook al vervangen.
Wat zijn de mobo en HDD specs? Neem eventueel de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers door (kijk onder "Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?") :)
Nog een vraagje weet iemand of er een Amd Pro XP 1200 bestaat (geen duron dus) volgensmij niet.
Kijk eens in de FAQ van dit subforum voor een CPU overzicht :)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 29-09-2003 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok gedaan, maar ik heb nog steeds de vraag over die hd's.
Het MOBO is een Sis810 LMR van ECS? dit staat i.i.g op de kast de hd's hebben er beide al eerder goed op gedraaid, maar het zijn beiden 30gb schijven.
Ik hoop dat iemand hier wat mee kan bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje waar staan de dbx files van outlook opgeslagen kan het niet vinden.
Pagina: 1