Ik heb een paar dagen terug weer eens een nieuwe PC in elkaar gezet, en vroeg me toch 's af waarom het nou is dat alle onderdelen die te koop zijn (case, cd-brander, dvd-drive, floppy) net allemaal een andere kleur wit/zwart/beige hebben.
Je zou toch denken dat daar een standaard voor zou zijn. Blijkbaar niet dus.
Maar nou zat ik mij af te vragen:
(1) hoe krijgen de grote computermerken (DELL, HP, Compaq, ...) dit voor elkaar om alles WEL op elkaar af te laten stemmen? Ik neem aan dat hun branders ook gewoon Lite-On (of wat dan ook) zijn. Plakken ze daar zelf een eigen kleur frontje op?
(2) en waar halen (grote) computermerken hun kasten vandaan? (Ik neem aan van een fabriek ergens, waar ze een basis model uitkiezen, die dan aangepast wordt aan hun wensen?)
Je zou toch denken dat daar een standaard voor zou zijn. Blijkbaar niet dus.
Maar nou zat ik mij af te vragen:
(1) hoe krijgen de grote computermerken (DELL, HP, Compaq, ...) dit voor elkaar om alles WEL op elkaar af te laten stemmen? Ik neem aan dat hun branders ook gewoon Lite-On (of wat dan ook) zijn. Plakken ze daar zelf een eigen kleur frontje op?
(2) en waar halen (grote) computermerken hun kasten vandaan? (Ik neem aan van een fabriek ergens, waar ze een basis model uitkiezen, die dan aangepast wordt aan hun wensen?)