Probleem met <hr> tag in Firebird (Mozilla?)

Pagina: 1
Acties:

• kvaruni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 13:47
De volgende tag:

<hr style="color: #0A58A6; height: 1px; background-color: #0A58A6;" />

zou een blauwe lijn moeten opleveren. (Normaal gezien wordt dit verbonden met een stylesheet om zo de style door te geven, maar om hier niet nutteloos veel code te hoeven kopiëren, heb ik gewoon de style attribute rechtstreeks in de hr tag gebruikt.

Is er iemand op de hoogte waarom dit niet werkt (dit is toch 100% HTML 4.0??) en of ik dit dus als bug moet rapporteren?

Dit werkt echter wel perfect onder Opera en IE. Van Firebird gebruik ik momenteel de laatste nieuwe nightly build, maar dit is een fout die er al enige tijd (6 maanden sinds ik dit voro het eerst gebruikte) inzit.

Verwijderd

HRs zijn over het algemeen erg moeilijk te stylen, op het moment. Eigenlijk is dit de enige (semi-)practische cross-browser methode op dit moment:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<style type="text/css">
div.hrDIV hr { display:none; }
div.hrDIV {
    /*
        hier de styles die je 
        aan de HR wilt geven  
    */
}
</style>

<div class="hrDIV">
<hr>
</div>

Niet mooi, maar het werkt wel.

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:07
Onlangs stond in de meuktracker een linkje naar mozilla 1.5 rc2, met in de changelog:
Gecko now supports setting color for < HR >.
Aangezien Firebird ook op gecko draait zal ook die binnenkort wel gefixed worden...

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
G1itch schreef op 28 September 2003 @ 13:23:
Onlangs stond in de meuktracker een linkje naar mozilla 1.5 rc2, met in de changelog:

[...]

Aangezien Firebird ook op gecko draait zal ook die binnenkort wel gefixed worden...
De eerste keer dat dit bij de releasenotes van Mozilla stond had ik dit al getest, en direct bleek ook dat het niet werkte in die Mozilla-versie. Echter werkte het toen wel in Firebird, terwijl dezelfde Gecko-engine gebruikt wordt...

Verwijderd

Bij mij werkt die gewoon volgens mij:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.5b) Gecko/20030903 Firebird/0.6.1+