Toon posts:

Coolermaster Aero 7+ hapert op full speed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n Coolermater Aero 7+ hapert op full speed. De koeler draait dan even full speed en loopt daarna voor 1 seconde 300 toeren terug. Kan dit komen door mijn voeding? K heb namelijk een 340 WAtt chieftec voeding op een a7n8x deluxe | 2800+ | Radeon 9800 | Kingston Hyperx 3200 2x 256 mb | Audigy 2

Of is het normaal dat de koeler af en toe iets terugzakt in toerental?

ps. temp van de proc zit rond de 35 graden volgens Asus Probe

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 13:02 ]

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:36

Bob Popcorn

Plop!

Asus -weg ge-edit- Probe moet je niet geloven, zoek maar eens in de search :) Het lijkt me niet dat het komt door je voeding, ik denk eerder dat de fan gewoon te veel toeren maakt :) Als je het zelf niet hinderlijk vind zal ik me er ook geen zorgen over maken.

Zulke taal is nergens voor nodig op GoT Vaal, beetje kinderachtig, vind je ook niet ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Remy op 30-09-2003 18:41 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

kan je ook even de rmp's zenden, want het hoogste haalbare rpm volgens coolermaster is 1900~3500 rpm, ik geloof dat er een prog is dat fanzone heet ofzo en dat de rpm meet, het is overigs ook in de bios te zien volgens mij.

Verwijderd

ik heb dezelfde cooler en nergens last van, ik heb hem trouwens nooit volluit want dan hoor ik mijzelf niet eens meer praten ;)

• pisart
  • Niet online
Test eens met verschillende progjes zoals speedfan, mbm en de bios ;)
Heb niet veel goeds gehoord van Asus probe.

Verwijderd

Topicstarter
in de bios geeft ie het ook aan, maar het boeit verder niet, ik zet hem toch niet voluit: een 2800+ op 35 graden, anders op 38 graden, voor die 3 graden is het toch een stukje stiller.

• pisart
  • Niet online
offtopic:
Hoeveel haal je ongeveer in 3dmark2001se met je 9800?

Verwijderd

yep, mijne heeft het ook een beetje maar het is niet erg. volgens mij kan je fan ook nooit op hetzelfde RPM blijven draaien want er is toch luchtweerstand enzo. hoe dan ook, zelfs op low speed is het een uber koeler! mijn 2500+@2.2Ghz word stressed 48graden!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Is het toevallig zo dat je Fan temprature controlled is door een proggie ofzo?? Dat hij dus zorgt dat hij op een bepaald aantal graden blijft.. Dan zou het dus kunnen kloppen dat hij af en toe harder en zachter gaat draaien doordat de grens net overschreden wordt elke keer...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 30 september 2003 @ 16:51:
offtopic:
Hoeveel haal je ongeveer in 3dmark2001se met je 9800?
rond de 15000 non OC

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Oh, die Aero 7+ dingens zijn op zich wel goed, maar elke pc boer zal er wel al een paar terug gekregen hebben. Die fan is namelijk niet zo perfect stabiel...

Verwijderd

tja bij mij loopt ie ook nooit 100% stabiel als ik hem op 3500 rpm zet, maar dat boeit ook geen reet. en volgens mij is er ook niet echt iets aan t doen.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik dacht ook dat dit een mooie cooler was. Echter, met mijn chieftec/nf7-s combo krijg ik dit ding niet normaal gemonteerd. Het voorste druk klipje komt tegen de boven wand van de case aan (de rand waar de voeding op rust-->chieftec bigtower). Ik heb de cooler dus gedemonteerd en het clipje omgedraait. Echter op 50% trottle (2500 rpm) haal ik met een barton 2500+ op 1.8V@2.2ghz een temp van 59 graden idle.

Mijn eerste gedachte was dat het coolblok er niet goed opgedrukt zit. De vraag is echter: Hoe ga ik dat testen. Als ik de cooler aandruk ben ik bang dat deze gaat schuiven en daarmee de core zou beschadigen. Als dat de conclusie blijkt te zijn, hoe moet ik dit probleem dan oplossen?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1