Toon posts:

Installeren W98 op Compaq lte 5300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help !!!!

Ik zit met het volgende: ik krijg W98 niet op mijn laptop Compaq lte 5300. Daar moet ik om beurten de floppy- en cdromdrive in schuiven. Opstarten met de floppy gaat als vanouds, ook het formatteren van C:.

Maar dan.....

Ik heb van alles geprobeerd:

- Sys A: overgezet op C:, daarna alles van A: naar C: gecopieerd ( via Edit bij Autoexec.bat verwezen naar C:, waar A: stond ( was slechts 1 keer nodig ) zodat-ie vanaf de C opstart ) en de cddrive , na uitschakelen, ingeschoven. Hij start dan vanaf C: op, maar meldt een leesfout bij A:. De cddrive wordt dus niet herkend.

- De HD van mijn laptop aan de pc gekoppeld, maar ook daar wordt de hd niet herkend; niet als master en ook niet als slave. Systeem loopt gewoon vast. Diskmanager er op losgelaten; nog steeds niets... Ook niet via Autodetect bij Cmos.

- Mijn probleem voorgelegd bij de diverse Nieuwsgroepen van Compaq en Microsoft en hun oplossingen geprobeerd... Helaas.

En nu kom ik bij jullie uit:

Wat kan ik doen om mijn LTE aan de gang te krijgen ?

Met groet,

Jan

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 23:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

BIOS update?

This footer is intentionally left blank

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Bootable Windows 98 CD-ROM misschien?!?

Verwijderd

Diskette kopieren naar harde schijf werkt inderdaad niet. Je kunt wel vanaf diskette je schijf formatteren, het sys overzetten en een config.sys en autoexec.bat opzetten om van de harde schijf te starten en de CD-ROM te kunnen benaderen.
Dan de installatiebestanden kopieren en vanaf de harde schijf installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Bedankt: het is me gelukt. Vraag me alleen nog even niet hoe !!!!

Met vriendelijke groet,

Jan

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoe?

Edit:
Serieus hoor, ik denk dat ik niet de enige ben die toch wel nieuwsgierig is hoe het je nu uiteindelijk gelukt is...

[ Voor 95% gewijzigd door Brede P op 28-09-2003 16:41 ]

Pagina: 1