Een kleine 2 jaar geleden kocht ik een xp2000 met a7v333 rev 1.02
Nou zoals asus op de site duidelijk maakt zou dit bord geen barton processoren ondersteunen.
Ik natuurlijk toch proberen (xp2500) en warempel het werkt, en nog stabiel ook.
Nu is er alleen een ding waar ik me toch wel degelijk zorgen over maak en dat is de temperatuur.
De socket temperatuur is netjes +/- 42 C, maar de cpu diode geeft een temperatuur weer van 62C idle, wat natuurlijk erg hoog is.(gemeten met mbm5)
In het bios wordt ook de hoge temp weergegeven.
Toen de xp2000 op het bord zat was dit verschil maar een a twee graden.
Ik heb de koeler met nieuwe pasta gemonteerd en natuurlijk goed schoon gemaakt.
Nu is dit onderwerp in het grote a7v333 topic ook aan de orde gekomen maar niet betreffende de hoge temperatuur na een harttransplantatie, vandaar dit topic
Ook met een google search kwam ik het antwoord niet tegen.
Ik heb verscheidene benches gedraait en die zijn allen goed verlopen, nu weet ik dat dit bord de neiging heeft om de temps te hoog weer te geven maar zo'n groot verschil....?
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Specs:
* A7V333 rev1.02 (bios 1017)
* Chiefteck kast + voeding 340 Watt
* XP2500+ Barton
* Zalman CNPS5100-CU koeler
* Vcore 1.65 Volt
* pc2700 samsung
Nou zoals asus op de site duidelijk maakt zou dit bord geen barton processoren ondersteunen.
Ik natuurlijk toch proberen (xp2500) en warempel het werkt, en nog stabiel ook.
Nu is er alleen een ding waar ik me toch wel degelijk zorgen over maak en dat is de temperatuur.
De socket temperatuur is netjes +/- 42 C, maar de cpu diode geeft een temperatuur weer van 62C idle, wat natuurlijk erg hoog is.(gemeten met mbm5)
In het bios wordt ook de hoge temp weergegeven.
Toen de xp2000 op het bord zat was dit verschil maar een a twee graden.
Ik heb de koeler met nieuwe pasta gemonteerd en natuurlijk goed schoon gemaakt.
Nu is dit onderwerp in het grote a7v333 topic ook aan de orde gekomen maar niet betreffende de hoge temperatuur na een harttransplantatie, vandaar dit topic
Ook met een google search kwam ik het antwoord niet tegen.
Ik heb verscheidene benches gedraait en die zijn allen goed verlopen, nu weet ik dat dit bord de neiging heeft om de temps te hoog weer te geven maar zo'n groot verschil....?
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Specs:
* A7V333 rev1.02 (bios 1017)
* Chiefteck kast + voeding 340 Watt
* XP2500+ Barton
* Zalman CNPS5100-CU koeler
* Vcore 1.65 Volt
* pc2700 samsung