EULA vraag Test&Drive CD-ROM

Pagina: 1
Acties:

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 20:54
Hallo,

Voor mijn vriendin heb ik een Test&Drive CD-ROM gekocht die voorzien is van een aktivatie systeem. Ik heb al eens een nieuwe aktivatiecode aan moeten vragen aangezien de hardeschijf gecrasht was. Nu heb ik een nieuwe PC gekocht en kan ik de CD-ROM niet meer aktiveren. Ze beschermen zich met de volgende passage uit de EULA.
5. Registratiecode. Bij deze licentie behoort een registratiecode die uniek is en waarmee u deze software kunt gebruiken. De registratieprocedure kan slechts eenmaal worden uitgevoerd. Door de software te registreren wordt deze gekoppeld aan het gebruik op één computer. Wijzigingen aan de hard- en/of systeemsoftware kunnen leiden tot het niet meer kunnen gebruiken van de software. In dit geval kan eenmalig een reservecode aangevraagd worden op de wijze die Test&Drive voorschrijft. Aan het aanvragen van deze reservecode kunnen kosten verbonden zijn. Hierna is het niet meer mogelijk de software te gebruiken. Het is u verboden de registratie- en/of de reservecode aan anderen bekend te maken op welke wijze dan ook. Gebruikmaking van deze codes houdt automatisch in dat u akkoord gaat met deze licentievoorwaarden.
Mogen ze zich hier achter verbergen? Ik heb legaal iets gekocht, dan mogen ze mij toch niet het gebruik ontnemen?

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:48

Reptile209

- gers -

Als jij deze EULA geaccepteerd hebt (en dat zal wel hebben gemoeten voor de eerste install), heb je volgens mij geen poot om op te staan. Als je 'm na dit gelezen te hebben terug zou brengen naar de winkel (niet accepteren dus), zou je wel je geld terug moeten krijgen.
Nu is het een beetje analoog aan een pot latex bij de Praxis: je koopt het en smeert het op de muur, maar als je verhuist kan je niet terug naar de Praxis om te zeggen: "He, ik kan de verf niet meenemen, wat is dat voor onzin".
* Reptile209 vindt het overigens wel een rotstreek van de fabrikant...

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Ik zou dit bij de consumentenbond oid aankaarten. In die eula kunnen ze zetten wat ze willen, maar het moet wel aan de nederlandse wetgeving voldoen etc. Lijkt me niet meer dan redelijk dat je dat programma op dezelfde pc gewoon aan de praat moet kunnen krijgen zonder het helemaal opnieuw aan te schaffen. Je hebt betaald voor het gebruiksrecht van dat programma, en dat de fabrikant dan een of andere trieste/slechtwerkende beveiliging gebruikt waardoor jij het dus nu niet meer fatsoenlijk kunt gebruiken - dat moet niet kunnen. Dit is nou precies de reden waarom het gebruik van illegale versies van dit soort programma's juist zo aantrekkelijk wordt; een legale gebruiker wordt nu als het ware gestraft voor het legaal gebruik.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 22:53 ]

Verwijderd

Crack? Als die gene die de crack wil bedenken kopietjes van de CD moet hebben, laat het maar weten!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
De wet staat altijd nog boven een eula (stond inzake kazaa nog @ front)...

Gewoon even leverancier bellen, probleem uitleggen
en dan posten of het nog een probleem is!

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 19:31:
Crack? Als die gene die de crack wil bedenken kopietjes van de CD moet hebben, laat het maar weten!
Het is een naaistreek, maar doe maar niet op GoT: niet echt legaal enzo ;)

En inderdaad gaat IMHO AvOn in "EULA vraag Test&Drive CD-ROM" door voor de koelkast. Dit is trouwens wel en oud topic dus grote kans dat golfdiesel er al uit is ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1