sub op mijn versterker?

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb nu een denon pma 735 stereo versterker (2*120w) met 4 speaker uitgangen (A en B ). Ik heb hier een paar pioneer sateliet speakers aanhangen. Maar zoals verwacht is de bass dus echt pok pok. en niet boem boem ;).
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om op deze versterker een subwoofer aan te sluiten zodat ik deze onder mijn bed kan plaatsen of zo (ivm ruimtegebrek). En zo ja maakt het nog heel veel uit wat voor subwoofer ik koop (ben geen audiofiel, dus zo goedkoop mogelijk ;) ).

Alvast bedankt!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Als je een passieve sub koopt en die tussen een van je sattelietjes hangt , zal wel veel verschil maken.Magnat heeft redelijk goedkope subs ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• StephaN900
  • Niet online
Bedoel je dat ik de sattelietjes aan de sub hang en dan de sub aan 1 van mijn speakeraansluiting hang?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 14:00

Sick Nick

Drop the top!

Wat je ook kan doen is je speakers op A zetten en een actieve sub kopen die high level input heeft en die dan vervolgens op B zetten.
Dan kan je desnoods nog de sub uitzetten als je laat op de avond/nacht muziek aan wilt zonder de buren uit bed te pesten ;)

Let dus op dat de versterker in die sub high level input heeft!!

Een passieve sub is natuurlijk ook een mogelijkheid, is stukken goedkoper in ieder geval.

• StephaN900
  • Niet online
ja ben niet echt van plan meer als 100euro uit te geven aan de sub ;).
is dit wat trouwens?

Een 300 watt nominaal vermogen 12 inch basspeaker zelf gebouwd
hoogte= 20 cm
lengte= 50 cm
breedte= ongeveer 100 cm

ik heb hem speciaal gebouwd voor onder mijn bed voor de bass (alles trilt los)foto volgt nogik doe hem weg omdat ik andere boxen heb gekocht

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 14:00

Sick Nick

Drop the top!

als je er al eentje hebt, waar praten we dan over? Gebruik die dan gewoon, niet verkopen maar onder je bed laten liggen dan.

Of ben ik daar weer te simpel mee? :D

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Sick Nick schreef op 28 September 2003 @ 12:25:
als je er al eentje hebt, waar praten we dan over? Gebruik die dan gewoon, niet verkopen maar onder je bed laten liggen dan.

Of ben ik daar weer te simpel mee? :D
Ik denk dat hij een zoekertje heeft gekopiËerd ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit heb ik zelf ook zo ongeveer gedaan. Ik heb sats en een passieve sub. Nu ik een nieuwe receiver heb heb ik mijn oude als subversterker in gebruik. Werkt extreem goed, en ik kan het subvolume helemaal appart instellen (dan kun jij natuurlijk niet op je A/B).

Dit is echter wel een tijdelijke oplossing, totdat ik een echte actieve sub krijg.

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 28-09-2003 12:42 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• StephaN900
  • Niet online
ja was een zoekertje ;). Maar zou die sub bv wel gewoon werken op deze stereo receiver? dat is meer de vraag ;)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ja hoor, zal het best doen. Zoek alleen een grote spoel (dik draad) met een hoge inductieweerstand en plaats deze serieel aan de luidspreker, hierdoor krijg je een heel erg basic filter wat de hoge tonen eruit filtert voor je subwoofer zodat die alleen maar lage tonen krijgt.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• StephaN900
  • Niet online
Ah ok hardstikke bedankt nu nog een sub op de kop zien te tikken :)
Pagina: 1